بازدید 3010

نشست ارتش ترکیه برای بررسی مداخله نظامی در سوریه

فرماندهان نیروی زمینی ارتش ترکیه، هفته آینده در نشستی امکان حمله به خاک سوریه به بهانه دفع تهدید داعش و کُردها را بررسی می‌کنند.
کد خبر: ۵۱۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 06 July 2015
فرماندهان نیروی زمینی ارتش ترکیه، هفته آینده در نشستی امکان حمله به خاک سوریه به بهانه دفع تهدید داعش و کُردها را بررسی می‌کنند. 

به گزارش «تابناک»، ارتش ترکیه، فرماندهان نیروهای مستقر در طول مرزهای مشترک با سوریه را برای برگزاری نشستی برای بررسی امکان حمله به خاک سوریه فراخوانده است.

ترکیه از زمان تشدید درگیری‌ها در مناطق شمالی سوریه و نیز تشدید درگیری‌های اخیر در حلب و پیشروی نیروهای کُرد در مناطق وسیعی در مجاورت مرزها، تصمیم به تقویت حضور نظامی خود در مرزهای سوریه گرفت و نیروها و تجهیزات نظامی زیادی در مرزها مستقر کرد. توپ‌هایی با برد 40 کیلومتر، نفربرها، خودروهای زرهی و سامانه‌های پدافند هوایی از جمله تجهیزاتی است که ترکیه در مرزهای سوریه مستقر کرده است.

این امر، احتمال مداخله نظامی ترکیه در خاک سوریه به بهانه دفع تهدید گروه تندروی داعش و متوقف ساختن پیشروی کُردها در این منطقه را تقویت می‌کند. ولی آنکارا هرگونه عملیات نظامی فوری در خاک سوریه را رد می‌کند.

ولی روزنامه «حریت» ترکیه، متذکر شد که نیروهای مسلح ترکیه به فرماندهان یگان‌های مستقر در طول مرزها دستور داده با حضور در مقر ستاد مشترک ارتش در آنکارا، جزئیات مداخله در سوریه را بررسی کنند.

حریت تصریح کرد استقرار 400 نفربر و همچنین بررسی نقش نیروهای هوایی برای پشتیبانی از چنین عملیاتی در جدول برنامه‌ای این نشست قرار دارد.

ترکیه در حال حاضر 54 هزار سرباز را در طول مرزهای مشترک با سوریه مستقر کرده است.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار