بازدید 2275

تكيه برنامه ششم بايد بر ظرفيت‌هاي داخلي باشد

وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی با بیان این که بیش از 70 سال سابقه برنامه ریزی در کشور داریم ، گفت: تجارب بهینه این برنامه ها نشان می دهد که تکیه برنامه ششم توسعه باید بر ظرفیت های داخلی باشد.
کد خبر: ۵۱۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 06 July 2015
وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی با بیان این که بیش از 70 سال سابقه برنامه ریزی در کشور داریم ، گفت: تجارب بهینه این برنامه ها نشان می دهد که تکیه برنامه ششم توسعه باید بر ظرفیت های داخلی باشد.

سیدشمس الدین حسینی در مصاحبه را رادیو اقتصاد افزود: بررسی برنامه های 5 ساله توسعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد که وابسته بودن به افزایش صادرات نفت و همچنین محور بودن جذب سرمایه خارجی به پاشنه آشیل این برنامه ها تبدیل شده است.

وی گفت: به همین خاطر بخش زیادی از اهداف برنامه های توسعه تحقق پیدا نمی کند و با اعمال تحریم های ظالمانه نیز شرایط به شدت محدود می شود.

حسینی افزود:‌ این در حالی است که اقتصاد ایران مزیت های بسیار زیادی برای توسعه تولید در داخل کشور و همچنین توسعه تولید صادرات محور و درون زا دارد و باید از این وضعیت ها استفاده کنیم تا به رشد و توسعه پایدار برسیم.

وزیر سابق اقتصاد تاکید کرد: از طرف دیگر باید فرهنگ اقتصادی و بنیادهای فرهنگی اقتصاد مقاومتی هم در جامعه نهادینه شود و همه مسئولان و مردم به این باور برسند که می توانیم بدون تکیه آسیب پذیر به فروش نفت خام و همچنین دوری از شرایط تحریمی ، به رشد و توسعه خود ادامه دهیم.

وی افزود: همچنین باید مناسبات سیاسی در جهت حمایت از استقرار اقتصاد مقاومتی باشد و امیدواریم تدوین کنندگان برنامه ششم توسعه این نقطه عطف را در نظر بگیرند.

ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری برپایه سه محور اصلی «اقتصاد مقاومتی»، «پیشتازی در عرصه علم و فناوری» و «تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی» ،رویکردی است که در 80 بند ریل گذاری حرکت کشور در عرصه های مختلف در پنج سال اینده بر پایه ان انجام خواهد شد.

این سیاستها باید بستر را برای اجرای موثر سیاست های اصل 44 قانون اساسی و استقرار اقتصاد مقاومتی فراهم کند.

برای تحقق این مهم همه بازارهای اقتصادی ( پول ، سرمایه ، کار و کالا ) باید هوشیاری خود را حفظ کنند و ضریب هوشمندی اقتصاد سیاسی که در سال های اخیر افزایش یافته است ،نهادینه شود و شبکه ملی پاکدامنی و کارامدی در سراسر سرزمین واقعی و مجازی ایران اسلامی ایجاد شود.

نوسازی نظام مدیریت کشور ، ایجاد تعهد اجرایی و پاسخ گویی به دغدغه های مردمی به ویژه پنج دهک اول جمعیت ایران ، توسعه اجرای طرح سهام عدالت و اثربخشی کامل ان ، تقویت اتاق فکر و اطلاع رسانی درباره اهمیت و ارزش سیاست های اجرایی دولت ، تبیین نظام بومی برای اقتصاد ایران اسلامی از مواردی است که می تواند به خیز اجرایی در خصوص سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی کمک کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل