بازدید 6156

تولید هروئین در داخل و صادرات شیشه

یکی از اقدامات نامناسبی که در آن مقطع انجام شد، جمع کردن قرارگاه‌های نظامی شرق کشور بود که توسط کمیته انقلاب اسلامی راه‌اندازی و مدیریت می‌شد. به دنبال جمع کردن این قرارگاه‌ها، دوباره از اوایل دهه 70 و 71، وضعیت امنیتی در شرق کشور رو به بحرانی شدن گذاشت
کد خبر: ۵۱۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱ 06 July 2015
رئیس پلیس اسبق مبارزه با مواد مخدر با اشاره به گزرشاتی در خصوص تولید هروئین در کشورمان، نسبت به تولید این ماده مخدر و صادرات شیشه ابراز نگرانی کرد.

سردار مهدی ابویی در بخشی از گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه در یک دهه پس از انقلاب، میزان شیوع اعتیاد در کشور تا پایان دهه 60 کاهش یافت، در خصوص آمار معتادان در سال 69 اظهار داشت: در برآورد انجام شده در آن سال، تعداد معتادان حرفه‌ای، یک میلیون و 200 هزار نفر و نیمه حرفه‌ای 700 هزار نفر تخمین زده شد. این درحالی بود که آمار 2.5 میلیون نفری معتادان کشور در سال 55 با جمعیت 30 و خورده‌ای میلیون نفری آن زمان به یک میلیون و 200 هزار نفر در سال 69 که جمعیت کشور بیش از 50 میلیون نفر بود، رسید.

رئیس پلیس اسبق مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با انتقاد از عملکرد برخی دولتمردان در ابتدای دهه 70، روش آنها را باعث بی ثمر شدن بسیاری از اقدامات انجام شده در دهه 60 عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات نامناسبی که در آن مقطع انجام شد، جمع کردن قرارگاه‌های نظامی شرق کشور بود که توسط کمیته انقلاب اسلامی راه‌اندازی و مدیریت می‌شد. به دنبال جمع کردن این قرارگاه‌ها، دوباره از اوایل دهه 70 و 71، وضعیت امنیتی در شرق کشور رو به بحرانی شدن گذاشت و تقریباً تمامی دستاوردهایی که در دوره گذشته به دست آمده بود، به باد رفت.

وی ادامه داد: این تز آقایون باعث شد تا در آن مقطع تلخ‌ترین اتفاقات رقم بخورد؛ من به خاطر دارم که در اواخر سال 70 یا اوایل 71، همان «...» (بزرگ‌ترین شرور و قاچاقچی شرق کشور که در عملیات مشترک هوانیروز، سپاه و کمیته انقلاب اسلامی در سال 69 مجبور به فرار از منطقه پیرسوران سیستان و عزیمت به کویته پاکستان شده بود که به دلایل امنیتی از آوردن نام وی معذوریم) به انتقام شکستی که در پیرسوران خورده بود، در عملیاتی، 60 نفر از نیروهای ما را به شهادت رساند و با حمله به مقرهای نیروی انتظامی، 40 نفر دیگر را یکجا شهید کرد و 45 تن از اتباع کشورمان را به اسارت گرفت و به افغانستان برد.

ابویی گفت: واقعیت آن است که وضعیت اعتیاد در شهرها هم به مراتب بدتر از سال 67 بود؛ وضعیت به شکلی درآمده بود که در تهران به عنوان ام القرای اسلامی، محله‌هایی همچون «خاک سفید»،‌ «تپه اکبر آباد»، «باغ فیض» و ... به وجود آمده بودند که علناً محل پخش و مصرف مواد مخدر و حضور باندهای قاچاق مواد مخدر در تهران بودند و این در حالی بود که نیروی انتظامی جرات ورود به این محله‌ها و این مناطق را پیدا نمی‌کرد.

رئیس پلیس اسبق مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه این گفتگو با تاکید بر عملکرد ضعیف ستاد با مبارزه با مواد مخدر در یک دهه اخیر، از تولید هروئین و شیشه در کشور و صادرات این روانگردان به کشورهای دیگر ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: علاوه بر این موارد موضوع تولید شیشه در داخل کشور موضوعی است که باید به صورت جدی به آن نگاه کرد چرا که تولید شیشه در کشورمان که نه تنها برای مصرف داخل کشور، که بخشی از آن نیز به کشورهای دیگر صادر می‌شود، به هیچ وجه زیبنده نظام نیست.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر گزارشات نگران کننده‌ای از استفاده غیرمجاز اسید انیدریک در داخل کشور وجود دارد که این نشان می‌دهد بخشی از مرفین وارداتی به کشورمان که پیش از این فقط ترانزیت می‌شد در داخل به هروئین تبدیل می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی