بازدید 6290

۶۲ درصد مردم یونان به اتحادیه اروپا نه گفتند

62 درصد از شهروندان یونانی با شرکت در یک همه پرسی به خواسته های اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول «نه» گفتند.
کد خبر: ۵۱۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۸ 06 July 2015
62 درصد از شهروندان یونانی با شرکت در یک همه پرسی به خواسته های اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول «نه» گفتند.

به گزارش ایرنا از آتن، براساس شمارش بیش 99 درصد کل آراء کشور 62 درصد مردم با سیاست ریاضت اقتصادی، اتحادیه اروپا و خواسته های وام دهندگان مخالفت خود را با این اتحادیه و حمایت از دولت چپ گرای یونان اعلام داشتند.

براساس گزارش وزارت کشور یونان، 38 درصد شهروندان با گفتن' آری' موافقت خود با اتحادیه اروپا را اعلام داشتند.

پس از شمارش آراء همه پرسی امروز یونان، مخالفان خواسته های یونان به میدان ' سینداگما' در مقابل پارلمان این کشور تجمع و نتیجه همه پرسی را پیروزی ملت در مقابل زیاده خواهی اتحادیه اروپا وصندوق بین المللی قلمداد کردند.

' الکسیس چیپراس' پس از اعلام نتایج همه پرسی طی سخنانی نتایج این همه پرسی را جشن دمکراسی و پیروزی تاریخی ملت یونان در قبال زیاده خواهی وام دهندگان قلمداد کرد.

' الکسیس چیپراس' نخست وزیر یونان ، به صورت اضطراری در ساعت یک بامداد روز دوشنبه با رییس جمهوری این کشور دیدار و وی را در جریان نتایج همه پرسی قرار داد و از وی خواست هرچه سریعتر اقدام به تشکیل جلسه روسای احزاب سیاسی به ریاست خود نماید.

وی در این دیدار با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه های وابسته به نظام سرمایه داری برای ایجاد ترس در اذهان عمومی، ملت یونان با شجاعت به زیاده خواهی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی' نه ' گفت و در حال حاضر لازم است که سران احزاب سیاسی کشور با توجه به مسئولیت های تاریخی و خواست ملت یونان، بصورت مشترک برای حل مشکلات مردم و نحوه حضور در مذاکرات با وام دهندگان بصورت متحد، اقدام نمایند.

نخست وزیر یونان در این دیدار نیز گفت: ملت و دولت یونان خواستار ادامه حضور خود در حوزه یورو و اتحادیه اروپاست ولی خواستار حل آبرومندانه بحران مالی یونان هستند و تحت هیچ شرایطی تسلیم زیاده خواهی های اتحادیه اروپا نخواهند شد.

رییس جمهوری یونان ضمن استقبال از درخواست نخست وزیر گفت: یونان جزء لاینفک اروپا و اروپا نیز جزیی از یونان است، بنابراین امیدوارم که اتحادیه اروپا براساس همبستگی ، اساسنانه و دمکراسی در راستای حل عادلانه مساله بحران مالی یونان گام بردارد.

به گفته ناظران سیاسی ، نتایج آراء همه پرسی امروز یونان باعث تغییرات سریع سیاسی در کشور و تغییراتی در سیاست های اتحادیه اروپا و بخصوص برلین در قبال یونان را در پی خواهد داشت.

پس از اعلام نتایج همه پرسی امروز یونان،'اندونیس ساماراس' رییس حزب محافظه کار و راستگرای دمکراسی و نخست وزیر یونان که یکی از مهمترین حامیان طرفداری ' آری' و موافقت با خواسته های اتحادیه اروپا بود، از ریاست این حزب استعفا کرد.

ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در یونان و تعدادی از کشورهای جنوبی حوزه یورو، همچون اسپانیا ، ایتالیا و پرتغال شهروندان این کشورها را بسوی احزاب چپ گرا سوق داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی