بازدید 73597
۷
هشدار:

کشف سمی کشنده داخل سماور و کتری

این هشدار را جدی بگیرید که برای دم کردن چای آب سرد شده کتری را مجددا نجوشانید.
کد خبر: ۵۱۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰ 06 July 2015
این هشدار را جدی بگیرید که برای دم کردن چای آب سرد شده کتری را مجددا نجوشانید.

به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران؛ بارها اتفاق می‌افتد که برای درست کردن چای آب کتری را پس از جوش آمدن خاموش کنید و پس از مدتی فراموش خواهید کرد که از آن استفاده کنید و مجدد مجبور به جوشاندن آن هستید.

باید این هشدار را جدی بگیرید که برای دفعه بعد از انجام این کار دست بردارید، چرا که آب مجددجوشیده شده تبدیل به مواد خطرناکی می‌شود که سلامتی را تهدید می‌کند باید گفت که با این کار ترکیبات خطرناکی در آب جوش انباشته می‌گردد، به جای آنکه از این مواد پاکسازی کردند از این دست ترکیبات می‌توان به آرسنیک،‌نیترات و فلورید اشاره کرد.

نمک کلسیم از جمله ترکیباتی است که با این کار در آب انباشته شده و ایجاد سنگ کیسه صفرا می‌کند و در صورت مصرف بیش از حد این آب بروز سنگ‌های کلیوی را نیز به همراه خواهند داشت.

حال آب دوباره جوشیده شده چگونه بر روی بدن اثر می‌گذارد؟
نیترات یک ماده سمی است، زمانی که این ماده موجود در آب درمعرض حرارت بالا قرار می‌گیرد ترکیبات نیترات آن کاملا تغییر یافته و به نیتروسامین تبدیل می‌گردد گفتنی است که این ماده به شدت سرطان زا بوده و انواع سرطان‌ها را شامل می‌گردد.

آرسنیک نیز یک ماده مسموم کننده می‌باشد که مصرف طولانی مدت آب‌های دوباره جوشیده باعث بروز مشکلات جدی برای بدن چون سرطان، بیماری‌های قلبی، مشکلات عصبی و حتی ناباروری می‌شود.

جذب فلوراید بالا نیز باعث ایجاد مشکلات عصبی می‌شود که این اتفاق در کودکان منجر به تاخیر شناختی می‌گردد.

برای آنکه از مشکلات در امان بمانید کافی است کتری را از آب جوش سرد شده خالی کرده و مجددا آب بریزید و بجوشانید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۶
انتشار یافته: ۷
تابی جانحتما خودت بهترمیدونی ذکر خبرعلمی بدون منبع چقدر کار اشتباهیه..واگراحیانا شخص متخصص یامرکز علمی اشتباه بودن یاحتی قطعی نبودن اون رو اعلام کنه شما متهم به تشویش اذهان عمومی هستی...
تابناک عزیز شان شما اجل از این است که مثل روزنامه یاوبلاگها وسایتهای زرد خبر بدون منبع ذکرکنی.اونم خبرعلمی...خیلی بده براتون..شما خواننده وطرفدارهای خودتو داری دیگه نیاز نیست بااین قبیل کارها که چندینبار تکرار کردی مراجعه کننده جمع کنی...بخدا گناه داره تشویش اذهان مردم بیچاره...
زودتر میگفتید. 20 ساله دارم همینطوری چای میخورم
وا !!!!!!! پس ما باید تا حالا مرده باشیم عجب!!
خبر و هشدار بدون دادن منبع و مرجع معتبر و داده های موثق
درقديم سماورهميشه درجوش بود ودايم روي ان أب مي ريختند وخيلي هم سالم بودند
بنظرم چنانچه قرار باشد نیترات آب بالاتر از حد مجاز باشد و تبدیل به نیتروزآمین شود فرق چندانی بین یک بار یا دوبار جوشیدن وجود نخواهد داشت. البته نیتروزآمین بیشتر در محصولاتی مثل سوسیس و کالباس در اثر حرارت تولید میشه چون این مواد نگهدارنده های نیتراتی دارند، اما تابحال در مورد تولید نیتروزآمین در آب نیترات دار چیزی نشنیدم.

کلسیم اضافی یعنی سختی بالای آب که معمولا با جوشاندن کاهش پیدا میکند (سختس موقت) یعنی دقیقا برعکس فرمایش شما، وجود سختی بالا مشکل خاصی ایجاد نمیکند حتی بهمنظور پیشگیری از بیماریهایی نظیر پوکی استخوان مفید نیز می باشد...

در مورد فلوراید: خیلی از کشورها در مرحله نهایی تصفیه آب شرب، مقداری فلوراید به آب تزریق میکنند زیرا به ویژه برای سلامت دندانها مفید است وسلامت دندانها نیز ارتباط مستقیمی با سلامت دستگاه گوارش و بنابراین کل بدن دارد...

وجود آرسنیک در آب هیچ ارتباطی به جوشاندن آب ندارد...آرسنکی یک فلز سنگین است که برای سلامتی مضر است ولی به خودی خود با جوشاندن تولید نمیشود. احتمالا منظور نگارنده خبر این بوده است که چنانچه آبی دارای مقدار زیادی آرسنیک باشد، در اثر حرارت ممکن است این فلز تبدیل به مشتقات خطرناک آن گردد. در این مورد باید گفت که اصلا استفاده از آب آلوده به آرسنیک صحیح نیست.
در مجموع باید گفت که چنانچه به سلامت آب آشامیدنی خود اطمینان دارید با خیال راحت آنرا بجوشانید اگر هم اطمینان ندارید بازهم بجوشانید چون با جوشاندن آب خیلی از آلاینده های میکروبی از بین میروند.

لطفا رفرنس خبر رو بگذارید سپاسگزارم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی