بازدید 15261
در جنگ با طالبان

حزب‌اسلامی‌حکمتیار:از‌داعش‌حمایت‌می‌کنیم

«گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت بروز جنگ میان طالبان افغانستان و گروه تروریستی داعش، از داعش حمایت می‌کند.
کد خبر: ۵۱۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 05 July 2015
«گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت بروز جنگ میان طالبان افغانستان و گروه تروریستی داعش، از داعش حمایت می‌کند.

به گزارش تسنیم، حزب اسلامی حکمتیار اعلام کرد: در صورت جنگ میان طالبان افغانستان و گروه تروریستی داعش، از داعش حمایت می‌کند.

«گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان، با صدور بیانیه‌ای به پیروان خود گفت: در صورتی که میان طالبان افغانستان و آن دسته از جنگجویان طالبان که به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند، درگیری صورت گیرد٬ باید از این جنگجویان حمایت کرد.

حزب اسلامی حکمتیار اولین گروهی است که حمایت خود از گروه تروریستی داعش در افغانستان را اعلام می‌کند.

در حالی که حکومت افغانستان از استراتژی جنگ با گروه تروریستی داعش خبر داده، تاکنون به صورت دقیق مشخص نیست که اعلام حمایت حزب اسلامی حکمتیار از داعش در افغانستان تا چه میزان به ظهور و نفوذ این گروه تروریستی در این کشور منجر می‌شود.

این در حالی است که «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، چندی قبل اعلام کرده بود که برخی گروه‌ها در افغانستان با استفاده از ایدئولوژی این گروه تروریستی، خودشان را تبدیل به «برند» کرده‌اند.

حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپاتنیک گفته بود که گروه دولت اسلامی موسوم به داعش نیرویی است که در افغانستان ریشه ندارد. داعش حاصل فکر افغان نیست بلکه  عواقب رشد وضع عراق و سوریه می‌باشد. هرگاه در افغانستان نفوذ کنند، به این مفهوم است که کسی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند و در دست خارجی قرار دارند. به این مفهوم که سناریوی توطئه جدید برای منطقه و افغانستان طرح‌ریزی شده است.

«ظاهر قدیر» معاون اول مجلس نمایندگان افغانستان، چندی قبل در نشست عمومی پارلمان این کشور اعلام کرده بود: حکومت پاکستان می‌خواهد با از بین بردن طالبان در شهرستان «شینوار» ولایت «ننگرهار» جنگجویان داعش را در این منطقه ساکن کند.

قدیر اظهار داشت: گروه تروریستی داعش با حمایت پاکستان قصد دارد پس از «لعل‌پور» شهرستان‌های «کامه» و «گوشته» ننگرهار را تصرف کند.

معاون اول پارلمان افغانستان گفت: پاکستان می‌خواهد نخست در ننگرهار، قندهار و پکتیا داعش را ایجاد و پس از آن فعالیت‌های این گروه را به ولایت‌های شمالی افغانستان انتقال دهد.

«وحید مژده» کارشناس مسائل افغانستان، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تسنیم، نیز گفته بود: گروه تروریستی داعش در افغانستان با حکومت کاری ندارند و با آمریکایی‌ها درگیر جنگ نیستند  و گفته‌اند که ما با پلیس و ارتش افغانستان کاری نداریم و فقط و فقط جنگ ما با طالبان است.

وی در پاسخ به پرسش هدف داعش از جنگ با طالبان افغانستان اظهار داشت: زمانی که بین اشرف‌غنی و حکومت پاکستان توافقی برای همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی صورت گرفت، دولت افغانستان از پاکستان تقاضا کرد که جنگ طالبان در افغانستان باید به پایان برسد.

همچنین غنی از پاکستان خواست که مذاکرات صلح از طریق اسلام‌آباد باید صورت پذیرد.

مژده اظهار داشت: در این زمان بود که پاکستان از طالبان سه تقاضا کرد: اول اینکه جنگ آنها در مدت یک ماه در افغانستان به پایان برسد، دوم اینکه قرارداد امنیتی پاکستان و افغانستان را تأیید کنند و  سوم اینکه از پیشبرد مذاکرات صلح توسط پاکستان حمایت کنند.

وی ادامه داد: طالبان این خواسته‌های پاکستان را نپذیرفتند و به‌دنبال سر باز زدن طالبان از این مسئله، داعش به‌ناگهان از مرز گذشت و در مناطق شرقی افغانستان جنگ علیه طالبان را شروع کرد و تاکنون این جنگ فقط علیه طالبان جریان دارد.

کارشناس مسائل افغانستان خاطر نشان کرد: پاکستان به‌خاطر طالبان زیر فشار بود و در هر جایی که طالبان عملیات انجام می‌دادند، همه می‌گفتند که کار پاکستان است به همین دلیل پاکستان در صدد است یک گروه جدید را به وجود بیاورد که ظاهراً ارتباطی با پاکستان نداشته باشد و بگویند که مرکز اینها در سوریه است و از کشورهای مختلف عضو دارند و ارتباطی با پاکستان ندارند. پاکستان می‌خواهد که چنین ذهنیتی را به وجود بیاورد.

اگرچه محل سکونت گلبدین حکمتیار هنوز مشخص نیست اما برخی مقام‌های افغان براین باورند که وی در پاکستان اقامت دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی