بازدید 76607
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

کاپشن جدید احمدی نژاد/ ایران مثل یک ابرقدرت مذاکره می‌کند/ زنجیر و اسلحه‌کشی برای لغو کنسرت/ یزدی چگونه 12 میلیارد دلار به آمریکا بخشید؟/ کری رکورد خود را شکست/ گریه مردم مرا به فکر نامزدی انتخابات انداخت!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «چین به دنبال به دست گرفتن بازرسی‌ها از ایران»، «امام خمینی(ره) برای عکس یادگاری کنار چه کسی ایستادند؟»، «گزارش فعالان آب کشور مرا وحشت زده کرد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 05 July 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


خیابان ولی‌عصر و میدان انقلاب، بهترین و بدترین محیط‌های بصری تهران

نتایج تحقیقی که در شماره آخر فصلنامه علوم شناختی درباره "ارزیابی ترجیحات بصری زنان از فضاهای شهری در تهران" نشان می‌دهد زنان ساکن تهران خیابان ولی‌عصر را از نظر بصری زیباترین خیابان تهران می‌دانند. نویسندگان این تحقیق معتقدند که فضاهای شهری -ناخودآگاه- برای "مرد سالم و میان‌سال" طراحی شده‌اند، در حالی که "نیمـی از افراد جامعه ایران را زنان تشـکیل مـی‌دهنـد کـه نیازهـا و ترجیحات آنها هم با نیازها و ترجیحات مـردان تفـاوت دارد و هم کمتر شناخته شده اسـت."

از این روی، پژوهشگران سعی کردند عواملی را شناسایی کنند که برای شهروندان زن تهرانی ارزش بصری ایجاد می‌کنند. جامعه آماری ۲۵۰ زن جوان با تحصیلات بالا (بیش از ۵۸ درصد تحصیلات کارشناسـی و بیشـتر داشتند) بودند که بـیش از دو سـوم عمرشـان را سـاکن تهـران بودند.

از میان محیط های بصری مطلـوب (محـیط هـای دارای بیشترین ترجیح بصـری) به ترتیب خیابان ولی‌عصر (۴۹.۶ درصد)، میدان تجریش (۱۹.۲ درصد)، مجموعه بازار تهران (۱۱.۲ درصد)، محلـۀ دربنـد و بزرگراه مدرس (۷.۶ درصد) بیشترین فراوانی را داشتند. بـرای محـیطهـای بصـری نـامطلوب (محیطهای دارای کمترین ترجیح بصری)، میدان انقلاب (۱۷.۲ درصد)، بزرگراه نواب (۱۱.۶ درصد)، خیابان مولوی (۶.۴ درصد)، محله اتابک (۴.۴ درصد) و ترمینال جنوب (۳.۶ درصد) بیشترین فراوانی را داشتند.


یارانه نقدی تا چند ماه دیگر پرداخت می شود؟

برنامه ششم توسعه کشور که دولت یازدهم از دو سال پیش سرگرم تهیه آن است، دو ماه دیگر آماده و به مجلس ارائه می شود. در این برنامه، دولت تصمیم نهایی خود را درباره پرداخت یا قطع یارانه نقدی به مردم اعلام خواهد کرد.

محمدباقر نوبخت، معاون و سخنگوی دولت با بیان اینکه امسال سال پایانی اجرای قانون هدفمندی یارانه هاست و ما امسال هم می توانستیم آن اجرا نکنیم، مجلس را مسئول تصمیم گیری درباره پرداخت یا قطع یارانه ها معرفی کرده و گفته: باید ببینیم که مجلس محترم این موضوع (قطع یارانه ها) را در برنامه ششم قرار می دهد یا نه.


مگر دولت اعتدال هم تیم رسانه‌ای دارد؟

محمدرضا تاجیک در بخشی از گفت و گوی خود با روزنامه آرمان در پاسخ به اینکه «برخی تیم رسانه‌ای دولت را ضعیف قلمداد می‌کنند و اعتقاد دارند در تفسیر و ترجمه موفقیت‌های دولت ناتوان بوده است. شما با این نظر موافق هستید؟» گفته: مگر دولت اعتدال هم تیم رسانه‌ای دارد؟ واقعا نمی‌خواهم با این پرسش تیم رسانه‌ای دولت را تحقیر کنم بلکه صرفا می‌خواهم نقدی جدی داشته باشم بر فعالیت‌های رسانه‌ای بی‌رمق و بی‌تحرک و سنگین‌پای دولت. تردیدی ندارم که این دولت به علت شرایط خاصش بیش از هر دولتی نیازمند یک تیم رسانه‌ای حرفه‌ای،خلاق و پرطراوت است، اما تردیدی هم ندارم که تیم رسانه‌ای دولت مستقر از ضعیف‌ترین و نامنسجم‌ترین و ناکارآمدترین تیم‌های رسانه‌ای دولت‌های بعد از انقلاب است. با اندک تأملی بر هر صاحب تاملی واضح و مبرهن می‌شود که به لحاظ ساختاری چسبندگی و انطباق و همپوشانی لازم میان نهادهای مختلف اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای دولت مثل کمیته اطلاع‌رسانی، خبرگزاری و... وجود ندارد.


چین به دنبال به دست گرفتن بازرسی‌ها از ایران

نشریه "ساوث چاینا مورنینگ پست" با انتشار گزارشی موضع اخیر دولت پکن در جریان مذاکرات هسته‌ای نوشته: اخیرا یکی از دیپلمات‌های پیشین فرانسوی این پیشنهاد را مطرح کرده بود که چین می‌تواند با ایفای نقش عمده‌تر در بازرسی آژانس از تأسیسات نظامی ایران نقش مثبت‌تری ایفا کند، چرا که با ایران روابط خوبی دارد و می‌تواند آن کشور را متقاعد کند.

این نشریه اشاره می‌کند که زمزمه‌هایی از موافقت مقام‌های نظامی چینی برای بازدید از تأسیسات نظامی ایران به عمل آمده‌اند اما هنوز نام این افراد فاش نشده است. این نشریه اشاره می‌کند به احتمال زیاد امریکا نیز از ایفای چنین نقشی از سوی چین استقبال خواهد کرد و در شرایطی که ایران نسبت به بازدید بازرسان امریکایی و اروپایی از تأسیساتش تردید دارد این موضوع می‌تواند گام مثبتی در جهت شفاف‌سازی فعالیت‌های ایران و ایجاد اعتماد متقابل باشد.


امام خمینی(ره) برای عکس یادگاری کنار چه کسی ایستادند؟

صفحه منتسب به مرحوم سید احمد خمینی در اینستاگرام با انتشار عکسی از استاد محمدرضا حکیمی در کنار امام خمینی (ره) و مرحوم سید احمد خمینی توضیح داده است: «این عکس تنها تصویرى است که امام به طور رسمى و براى عکس گرفتن کنار یک نفر ایستاده اند».
 



جان کری رکورد خود را شکست

حضور وزیر خارجه آمریکا در محل مذاکرات هسته ای با ایران در حالی وارد دهمین روز خود شده است که چنین مدتی هیچ سابقه مشابهی ندارد.


پرداخت ۸۰ درصد هزینه‌های دارو توسط مردم

رئیس گروه اقتصاد درمان و برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: اکنون حدود ۸۰ درصد هزینه‌های دارو، ۶۲ درصد هزینه مراکز درمان سرپایی و ۵۲ درصد هزینه‌های بیمارستانی را مردم می‌پردازند.

امیر فضائلی در نخستین نشست تخصصی دسترسی یکسان جامعه به منابع مالی بخش سلامت عنوان کرد: سهم منابع مختلف از هزینه‌های نظام سلامت در بخش بیمارستان‌ها حدود ۴۲ درصد، سهم مراکز درمان سرپایی ۲۴ درصد و سهم داروها بیش از ۳۳ درصد است.



اکثر استانداران روحانی اصلاح‌طلب نیستند

زاهدی استاندار کردستان به فارس می گوید: در بین استانداران هر جریان و گرایش سیاسی وجود دارد، البته بیشتر استانداران اصلاح طلب نیستند اما اکثر فرمانداران اصلاح طلبند. به طور کلی دولت روحانی یک دولت اصولگراست. بنده روزی که به جلسه دولت رفتم تا استاندار شوم خطاب به آقای روحانی گفتم من اصلاح طلبم و تمام همکارهای شما هم بنده را می‌شناسند ولی اگر استاندار شدم نماینده شما هستم و سیاست شما را اعلام و پیاده خواهم کرد.اگر بپذیریم که می‌توان با دیدگاه‌های مختلف درون یک سیستم قرار گرفت می‌توانیم سیاست‌های آن سیستم را اعمال کرد و الان هم به این شکل عمل می‌شود از همه جریانات در دولت حضور دارد.


مذاکرات قطعا به نتیجه می‌رسد

معاون رئیس دولت اصلاحات معتقد است که مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ قطعا به نتیجه می‌رسد و به گفته وی، طرح الزام دولت به خطوط قرمز که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا نیز به تصویب رسید، کار درستی بود و تعهدات طرف مقابل را بهتر می‌کند. محسن مهرعلیزاده  با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 که هم اینک در وین دنبال می‌شود اظهار داشت: قرائن و شواهد نشان می‌دهد که مذاکرات ایران با 1+5 قطعا به نتیجه می‌رسد.وی درباره طرح الزام آور دولت به حفظ خطوط قرمز که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا تصویب شد نیز گفت: به نظر من این اقدام مجلس خطوطی را مشخص کرد که هم روشن کننده و هم بازدارنده بود و البته ایجاد مشکل نمی‌کند و کار درستی بود.معاون رئیس دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: طرح الزام دولت به حفظ خطوط قرمز از سوی مجلس اجرای تعهدات از طرف مقابل را بهتر می‌کند و مغایرت جدی نیز با فرمایشات مقام معظم رهبری ندارد.
 
گزارش فعالان آب کشور مرا وحشت زده کرد

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه هم اندیشی خود در این مرکز با فعالان بخش های آب و محیط زیست کشور گفت: از شنیدن گزارش وضعیت آب در کشور وحشت زده شدم. به گزارش مهر، کاظم جلالی، بیان داشت: باید این حقیقت را بپذیریم که وضعیت آب در شهرستان ما بسیار بد است. وی با یادآوری اینکه زمانی در منطقه بسطام، با حفاری در عمق ۴۵متری به آب مناسب دست پیدا می کردیم افزود: اما امروز باید همین مناطق را ۲۵۰متر حفر کنیم و این شرایط تنها مختص به شاهرود نیست لیکن در واپسین روزهای ماه شعبان میزبان فعالان بخش آب کشور در مرکز پژوهش های مجلس بودم که به واقع از گزارش های آنها وحشتزده شدم.نماینده مردم شهرستانها شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی کشور در مقابله با بحران کم آبی، گفت: در جلسه مذکور، فعالان این بخش به ما نشان دادند که چه میزان از اراضی ما نشست پیدا کرده اند و چه شکاف ها و گسل هایی در زمین پدیدار شده است همچنین بسیاری از پل ها با مشکل ترک خوردگی روبه رو هستند که باید این موارد به سمع و نظر دولتیان برسد.

گریه های مردم مرا به فکر نامزدی در انتخابات انداخت!

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: سال گذشته در مراسم افطاری گفتم که دیگر در انتخابات شرکت نمی کنم ولی گریه های مردم مرا بار دیگر به فکر کاندید شدن انداخت و در این راه وارد حواشی انتخاباتی نمی شوم. حسن تأمینی در حاشیه ضیافت افطاری خود در دانشگاه آزاد رشت در گفت وگو «دیار باران» در مورد حضورش در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، اظهار کرد: نمایندگی کار بسیار سختی است و مردم انتظاراتی دارند که یک نماینده نمی تواند تمامی این نیاز ها را برطرف سازد.

اگر توافق شود توافق نظام است نه دولت

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با فرارو گفت: به نظر من کسی نمی‌تواند خود را به گمراهی بزند و این‌طور استدلال کند که توافق میان یک شخص خاص و 1+5 است. وی افزود: از صحبت‌های برخی افراد که سابقه شرکت در قانون‌گذاری نیز دارند تعجب می‌کنم زیرا این‌ها ماهیت تصمیم‌گیری در جمهوری اسلامی ایران را می‌دانند اما به گونه دیگری صحبت می‌کنند. نماینده پیشین مجلس توضیح داد: مقولات کلان کشور در شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری می‌شود و پرونده هسته‌ای از جمله این مقولات است. این موضوع با مسائل مهم دیگری همچون ارتباط ایران با آمریکا، ارتباط ایران با اروپا، توسعه جمهوری اسلامی ایران و ... عجین شده است و به همین خاطر شأن طرح در شورای عالی امنیت ملی را دارد زیرا هر یک از این موارد به تنهای از جمله مقولات کلان کشور است. وی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر توافق شود، این توافق به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند بدون رعایت خطوط قرمز کشور صورت گرفته باشد مگر اینکه شورای عالی امنیت ملی خطوط قرمز را به نحو دیگری تعریف کرده باشد. به گفته وی این توافق جمهوری اسلامی ایران است نه توافق یک فرد و یک دولت لذا یک مسأله ملی است که همه مردم با آن مواجه هستند.


چه کسانی  به احمدی نژاد فشار می آورند؟

محسن کوهکن در گفت‌وگو با فرارو گفت: اینکه چه کسانی به احمدی‌نژاد فشار می‌آورند را خودش باید پاسخ دهد اما به اعتقاد من کیفیت فشارها از کمیت آن بیشتر اهمیت دارد. وی افزود: ممکن است که تعداد زیادی فشار آورند که احمدی‌نژاد بازگردد و گاهی ممکن است که چند نفر از مشاورانش خیلی فشار آورند لذا کیفیت آن از کمیت آن بسیار مهم‌تر است. این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این مسئله چندان مهم نیست، گفت: به نظر من مسأله بازگشتن یا نگشتن احمدی‌نژاد به‌اندازه‌ای بزرگ نیست که خیلی به آن بپردازیم. بازگشت او هم چندان معادلات سیاسی کنونی را به هم نخواهد زد. کوهکن افزود: عده‌ای از یاران او نیز اکنون مجموعه‌ای را تشکیل داده‌اند که اعلام می‌شود نسبتی با احمدی‌نژاد ندارد. من هم با شناختی که از آنها دارم آن را منتسب به احمدی‌نژاد نمی‌دانم. از سوی دیگر معتقد هستم که احمدی‌نژاد هم مانند هر کس دیگر برای خود جایگاهی دارد که باید در همان جایگاه دیدش، نه کوچک‌تر و نه بزرگ‌تر آن.


لغو کنسرت ها دلیل استعفایم نبود

رئیس مستعفی دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: به دلایل مشغله های کاری و مشکلاتی که وجود داشت، ترجیح دادم فضا را برای کسانی که می توانند کار کنند، باز کنم. به هرحال باید کاری کرد که عاقبت به خیر شد و من به دنبال عاقبت به خیری بودم. پیروز ارجمند رییس مستعفی دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفت وگو با جماران در پاسخ به این سؤال که دلایل استعفای شما چه بوده است، اظهار کرد: مشکلاتی که در وزارت ارشاد و حوزه ی موسیقی وجود دارد آنقدر زیاد است که از یک جا به بعد به این نتیجه رسیدم که فضا را باز کنم تا فرد دیگری بیاید با انرژی تازه و مضاعف کار را جلو ببرد.وی در پاسخ به این سئوال که فکر می کنید فضا مهیا نبود که بتوان کار کرد یا مسائل دیگری در استعفای شما دخیل بوده است، افزود: همه چیز دست من نبود. من حوزه اختیارات محدودی داشتم و همه چیز را نمی توانستم مدیریت کنم و قاعدتا مجموعه عوامل و اجزایی می تواند با هم یک سیستم را پیش می برد. ارجمند در پاسخ به این سئوال که لغو کنسرت ها و پیگیری آن ها تا چه اندازه در استعفای شما نقش داشت، افزود: شاید این بخش تأثیر زیادی نداشت چون بخش لغو کنسرت ها، دلایل و جلوگیری از این امر را با عشق پیگیری می کردم و اکثر اوقات پیگیری هایم جواب می داد و این موضوعی نبود که بتواند من را تحت فشار بگذارد.


کاپشن جدید محمود احمدی نژاد!

اصرار احمدی نژاد به پوشیدن کاپشن در گرمای تابستان مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

بسته یکشنبه چهاردهم

اصلاح طلبان در حال جداکردن راه خود از دولت هستند

حسین طلا، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی درباره وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم به خبرنگار نامه نیوز گفت: انتخابات دوسر دارد زیرا رقابت است و رقابت یک طرفه نمی‌شود، در واقع انتخابات بین دوگروه است و بسیاری از استراتژی ها برمبنای استراتژی گروه‌های مقابل تعیین می شود. وی اظهار داشت: وقتی قرار است یک ائتلاف صورت گیرد باید یک جمع و گروهی به الزامی برسد یعنی در بحث وحدت اصولگرایان، گروه‌های مختلفی وجود دارند که اختلاف سلیقه‌های مختلف دارند و ممکن است تا اخرین لحظه بهم برسندو یا نرسند فعلا نمی توان پیش بینی کرد که به وحدت می رسند یا نه. طلا بیان کرد: فرایند کلی به سمت آن است که اتحاد حداکثری در مجموعه بدنه اصولگرایی شکل بگیرد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انتخابات آینده یک جریان می گوید یک لیست دهیم و اصولگرایان عاقل و اصلاح طلبان متعادل باشند که دو طرف از این طرف و آن طرف مقداری جدا می شوند یعنی یک طرف اصولگرایانی که به قول برخی اصولگرا نیستند ولی اصولگرا هستند می مانند و از آن طرف نیز اصلاح طلبان هستند. وی با اشاره به مصداق اصلاح طلبان معتدل، اضافه کرد:اصلاح طلبان در بحث چینش دولت به دولت فشارآوردند ولی سهم زیادی نصیبشان نشد و به همین دلیل نیز به این نتیجه رسیدند که فعلا در سایه دولت جلو بیایند تا به مجلس برسند و اگر به مجلس رسیدند با سهمی که در مجلس می گیرند به دولت فشار می آورند و سهم شان را می گیرند و آنها نیز خودشان می گویند که به دولت روحانی به چشم رحم اجاره ای نگاه می کنند و این عین عبارت خودشان است.


نظر وزیرخارجه اتریش در مورد ظریف

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود مصاحبه‌ای را با سباستین کورتز وزیر امور خارجه اتریش داشته است در مورد نظر وی در ارتباط با آقای ظریف به نقل از وی می نویسد: «من ظریف را دوست دارم. او وزیر بسیار باتجربه‌ای است. او مذاکره‌کننده فوق‌العاده‌ای است و البته که ایران را به عنوان کشور خود بسیار خوب می‌شناسند؛ اما مسأله اینجاست که او غرب را هم به خوبی می‌شناسد. او مدت زمان طولانی در امریکا زندگی کرده است. برای من صحبت کردن با او همیشه بسیار جذاب بوده است. سوژه صحبت ما نیز همیشه مسأله گفت‌وگو در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات نبوده است. بلکه در بسیاری از موارد در خصوص مسائل سیاست خارجی نیز با هم گفت‌وگوهایی می‌کنیم».


پست اینستاگرامی وزیر کشور در شب قدر

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «سلام قولا من رب رحیم

سلام بر شب های قدر و سلام بر فاطمه زهرا (ع)

لیالی که در آن، شب وروزهای یک ساله انسانیت رقم می خورد و قدردانی می شود. سلام بر نور هدایتی که بندهای ظلمانی ابلیس و اصحاب سقیفه نفسانی را از هم گسست اختر تابناکی که تنها با استعانت از حضرتش شیطان آدمی رجم می شود.

درود خدا بر قدری که سرشت و سرنوشت آفریدگانش با وجود برترین و بهترین مخلوق حضرت بقیه الله (عج)رقم خواهد خورد.

باشد که در این قدر حکایت زندگی ما خدمت خالصانه به مردم بزرگواری باشد که ولی نعمتان مایند و پاسخ سلام ،روی سفید باشیم در دیدگاه حضرت پروردگار

و... سلام هی حتی مطلع الفجر»


نصب دکل برای شنود در ایران توسط افغان‌ها؟

افغانستان از یک ماه قبل اقدام به احداث یک دکل در دو کیلومتری مرز ایران کرده است. بولتن‌نیوز در این باره نوشته: این دکل با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در روستای حاجی آقاخان افغانستان در دست احداث است و گفته شده، افغانستان این دکل را با هدف شنود در ایران احداث می‌کند.هنوز هیچ منبعی به طور قطعی این ادعا را تأیید نکرده است. روستای حاجی آقاخان افغانستان هم‌مرز با ایران و در نزدیکی شهر دوست محمد شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد و به گفته ساکنان شهر دوست محمد، این روستا - به عنوان یکی از روستاهای قدیمی افغانستان - در حال حاضر خالی از سکنه است. گفته می‌شود افغانستان در فاصله دو تا سه کیلومتری ایران، تعداد زیادی دکل مخابراتی 4G احداث کرده است که با توجه به ارتفاع بلندشان به راحتی قابل دیدن هستند.
 

عارف: هزینه دادن پیش‌فرض گفتمان اصلاحات است

محمدرضا عارف شامگاه دیروز در جمع مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان گفت: باید در سراسر کشور اصلاح طلبان یک لیست داشته باشند زیرا نمی خواهیم برخی از تجربه های گذشته که با گفتمان اصلاحات سازگاری ندارد، تکرار کنیم. وی با اشاره به این که شعار اصلاحات دستیابی به اجماع کامل است، ادامه داد: باید وحدت را دنبال کنیم البته تکثر در جبهه اصلاحات، گردهمایی ها و حزب های مختلف سرمایه های معنوی این جبهه هستند البته اگر به درستی استفاده شود و این تکثر زمانی ارزشمند است که در نهایت به وحدت منجر شود. عارف تأکید کرد: گروه ها باید در این برهه حساس مبنای حرکت را مشترکات بگذارند و قطعاً مشترکات اصلاح طلبان بیش از 80 درصد است و نباید به خاطر 20 درصد مابقی قربانی داد.

وی توجه به نقش آفرینی نخبگان اصلاح طلب و گروه های مرجع را در ایجاد همگرایی و وحدت مهم ارزیابی کرد و بر ضرورت اولویت دادن به زنان و جوانان در مجلس آینده تأکید کرد. عرف گفت: هزینه دادن یک پیش فرض برای گفتمان اصلاحات است.
 

ایران تکلیف وکیل مدافع اسرائیل را تعیین می‌کند

فرانس پرس نوشت: در مذاکرات کنونی درباره برنامه هسته ای ایران، فرانسه با موضعی سختگیرانه خود را از دیگر طرف ها متمایز کرده است.اما در صورت توافق، پاریس باید اعتماد ایرانی ها را جلب کند تا بتواند در کشوری پر نفوذ ( ایران ) جایگاهی داشته باشد و چشم اندازهای گسترده اقتصادی را بگشاید.براساس پیش بینی های یک دیپلمات ارشد غربی «نخسیتن پیامد توافق، باز شدن بازار ایران است. همه غربی ها منتظر آن هستند. آنها همانند شروع یک ماراتن با هم رقابت می کنند و مخفیانه یکدیگر را زیر نظر دارند.
 

مارک دوبوویتز: ایران مانند یک ابرقدرت مذاکره می‌کند

مارک دوبوویتز از دبیر اجرایی بنیاد «دفاع از دمکراسی (FDD) و رئیس پروژه انرژی ایران» در گفتگویی با دویچه وله گفته است: مطمئنم که توافق انجام خواهد شد. در این مرحله، آمریکا امتیازات بزرگی داده است. آمریکا تقریبا تمامی مواضع اولیه خود در هر یک از خواسته هایش را کنار گذاشته و خنده دار است اگر این توافق از سوی مقامات ایران رد شود. ایران تحت تحریم های تنبیهی، چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و انزوای بین المللی، با دست بسیار پایین وارد مذاکرات شد. در کمتر از دو سال آنها میز را کاملا روی گروه 5+1 برگردانده اند.آنها بر تقاضاهای خود پافشار کردند و الزامات آمریکا را رد کردند. آنها واقعا به عنوان یک قدرت رده سومی برای مذاکره با یک ابر قدرت وارد مذاکرات شدند و حال مانند یک ابرقدرت مذاکره می کنند- دستاوردی قابل توجه برای این کشور. ایرانیان با انجام کاری بسیار هوشمندانه به این هدف رسیدند.

زنجیر و اسلحه‌کشی برای لغو کنسرت

حسام‌الدین سراج در نشست 13تیر ماه در تالار رودکی حضور پیدا کرد و درباره مقوله لغو کنسرت‌ها سخنانی را مطرح کرد. او گفت: وقتی کنسرتی تعطیل می‌شود خواننده و نوازندگان گروه لطمه می‌خورند و از طرفی شاید مخاطب هم دیگر راغب نباشد به آن کنسرت برود، زیرا با خودش می‌گوید شاید بلیت بخرم و کنسرت لغو شود. این خواننده با اشاره به لغو کنسرتش در کرمانشاه تصریح کرد: اتفاقی که برای من در کرمانشاه افتاد، توهین به مخاطب بود وقتی که برخی با زنجیر و اسلحه به محل کنسرت آمدند. سراج با بیان این‌که موسیقی حرام نیست و مبنای آن دال بر حلیت است در ادامه سخنانش گفت: اصل موسیقی نباید زیر سؤال برود. درباره مسأله فقهی موسیقی اجماع وجود ندارد. اگر این مسأله حل نشود در آینده بدتر از این خواهد شد. عده‌ای در کشور هستند که واقعا اعتقاد دارند اگر کنسرتی را لغو کنند ثواب کرده‌اند.

ابراهیم یزدی چگونه 12 میلیارد دلار به آمریکا بخشید؟

یعقوب توکلی کسی است که کتب تاریخ دوران متوسطه را تدوین کرده است. وی در بخشی از گفت وگوی خود با مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفته: آمریکا تنها به منفعت خود فکر می‌کند و نه چیز دیگری. در زمان محمدرضا، ایران یک قرارداد خرید تسلیحات نظامی با آمریکا منعقد می‌کند و مبلغ دوازده میلیارد دلار به عنوان پیش پرداخت به آمریکا می‌دهد. بنابراین آمریکا باید در قبال این مبلغ، اسلحه به ایران بدهد در غیر این صورت آن مبلغ را به ایران بازبگرداند. در آخرین روزهای مجلس رژیم پهلوی، با فشار آمریکا بندی به این قرارداد اضافه می‌شود مبنی بر اینکه اگر ایران قرارداد را یک طرفه لغو کند آمریکا ملزم به پس دادن پیش پرداخت نیست. ما در جریان انقلاب یک چهره بسیار عجیب و غریب به نام ابراهیم یزدی داریم. وی معاون امور انقلاب دولت بازرگان بودند. هیچ کس هم تاکنون از آقای یزدی در یک محکمه رسمی قضایی نپرسیده است که شما به چه حقی دوازده میلیارد دلار پول این مملکت را با یک جمله بی حساب و کتاب به آمریکا بخشیدید؟ ‍! آقای یزدی در جریان انقلاب اعلام کردند که تمام قراردادهای ما با آمریکا لغو شود. آمریکا هم بلافاصله این موضوع را پذیرفت.به هرحال این مبلغ با یک حرف بی حساب به جیب آمریکایی‌ها رفت.
 

شکلکی که قائمی برای عکاسان درآورد

فرهاد قائمی، دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران زمانی که خود را برای دیدار با روسیه آماده می کرد، در حضور عکاسان حرکت عجیبی انجام داد که این کار وی از دید عکاسان مخفی نماند. نکته جالب تر اینکه عکس این کار وی بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد و مورد توجه رسانه های بین المللی هم قرار گرفت. یکی از سایت های معتبر والیبال جهانی با انتشار این عکس نوشت: برخی از بازیکنان علاقه زیادی به دوربین دارند و برایشان اهمیتی ندارد که از آنها عکس گرفته می شود یا فیلم!
 

چرا اسامی بورسیه ها منتشر شد؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفته: چطور می شود که اگر کسی به جرم مفاسد اقتصادی دستگیر شود، اسمی از شخص نمی آورند و تا چند سال با رمز اسم بُرده می شوند، اما اسامی اصحاب علم و دانش را همان روز اول منتشر و با آبروی آنها بازی کردند.

قاسم جعفری خاطرنشان کرد: انتظار ما این بود که وزارت علوم به ویژه شخص وزیر تا الان لبیک جانانه ای به ندای رهبری معظم می گفت و دستور پیگیری را صادر می کرد. مجلس هم باید در کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را پیگیری کند. قوه قضائیه و دادستانی هم وظیفه دارند پیگیر موضوع باشد. وی با اشاره به اینکه ظلمی که واقع شده لایه های مختلف دارد، افزود: بخشی از این ظلم مربوط به رسانه هایی می شود که به اشاعه شایعات پرداختند. گاهی رسانه مصاحبه یک مسئول رسمی را منتشر می کند، اما گاهی رسانه اقدام به بزرگنمایی می کند که متأسفانه برخی رسانه ها در این مورد دست داشتند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی