بازدید 5810

خبر تولید واکسن سیگار و هروئین راست است؟

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن اعتیاد فقط یک طرح تحقیقاتی است و اکنون نه تأییدیه و پرونده ای در سازمان غذا و دارو دارد و نه اثربخشی آن به اثبات رسیده است.
کد خبر: ۵۱۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 05 July 2015
رییس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن اعتیاد فقط یک طرح تحقیقاتی است و اکنون نه تأییدیه و پرونده ای در سازمان غذا و دارو دارد و نه اثربخشی آن به اثبات رسیده است.
 
به گزارش خبرآنلاین مصطفی قانعی افزود: طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر تولید واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین در رسانه ها منتشر شده و توقعاتی ایجاد کرده که درست نیست، زیرا تولید واکسن اعتیاد حداکثر یک طرح تحقیقاتی است که هنوز اثربخشی آن اثبات نشده است.

وی ادامه داد: اگر طرحی به عنوان واکسن اعتیاد وجود داشته باشد، باید قبل از هر کاری طرح آن به سازمان غذا و دارو تحویل شود تا این سازمان که مرجع اصلی تأیید مواد دارویی است بی خطر بودن و اثربخشی آن را تأیید کند.

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: تولید یک واکسن به مطالعات بسیار جدی و طولانی نیاز دارد و قوانین و مقررات آن در سازمان غذا و دارو موجود است، بنابراین تأکید می کنم که هیچ پرونده ای مبنی بر تولید واکسن اعتیاد که عنوان شده در انستیتو پاستور در حال تولید است به سازمان غذا و دارو ارجاع نشده و چنین اقدامی حداکثر یک طرح تحقیقاتی است.

قانعی ادامه داد: فرآیند تولید یک واکسن جدید حداقل پنج تا 10 سال و بلکه بیشتر طول می کشد و نیازمند زیرساخت و خط تولید مخصوص خود است که اکنون چنین خط تولیدی در کشور وجود ندارد.

وی گفت: طرح تحقیقاتی واکسن اعتیاد حدود 14 سال پیش در سال 80 توسط یک محقق ایرانی مطرح شد اما از آن زمان تاکنون، این محقق نتوانسته اثربخشی و بی خطر بودن چنین واکسنی را به تأیید مراجع رسمی و قانونی برساند.

علیرضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر هفته گذشته در یک نشست خبری از تولید واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین در کشور خبر داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان