بازدید 1470

تنها تل آويو از حوادث مصر سود مي برد

ایمن نور خاطر نشان کرد بحران کنونی مصر، سرآغاز دور جدیدی از درگیریها و خشونتها در مصر است و امیدوار است که این دوره طولانی نشود و برای حل مشکلات مصر و منطقه عقلا وارد عمل شوند.
کد خبر: ۵۱۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 05 July 2015
روزنامه القدس العربی به نقل از رئیس حزب «غدا الثوره» مصر نوشت تنها طرفی که از ناآرامی های مصر سود می برد تل آویو است.

به نوشته امروز روزنامه القدس العربی چاپ لندن، ‌ایمن نور رئیس حزب «غدا الثوره» مصر در گفتگو با این روزنامه تاکید کرد تنها طرفی که از تحولات کنونی مصر بهره خواهد برد اسرائیل است.

وی درباره حوادث ناگهانی امنیتی چند روز اخیر مصر، گفت با توجه به فضای استبداد و نبود تعامل سیاسی با بحران مصر انتظار وقوع چنین تحولاتی می رفت. دولت سیسی تا این لحظه نه تنها با ورود به هرگونه روند سیاسی (با سایر گروههای مصری) مخالفت کرده است بلکه تمامی آثار و شواهد روند سیاسی از جمله طرفدارانش را که به سیسی در به قدرت رسیدن کمک کرده اند از بین برده است و در چنین فضائی احتمال وقوع بحران و واکنش به اقدامات دولت رو به افزایش خواهد بود. وی با بیان این که از اقدامات تروریستی در مصر حمایت نمی کند افزود منظورش از این سخنان فضای ایجاد شده سیاسی است نه این که بخواهد از عملیاتی که اخیرا در مصر رخ داده است حمایت کرده باشد.

ایمن نور خاطر نشان کرد بحران کنونی مصر، سرآغاز دور جدیدی از درگیریها و خشونتها در مصر است و امیدوار است که این دوره طولانی نشود و برای حل مشکلات مصر و منطقه عقلا وارد عمل شوند.

وی در پاسخ به این سوال که طبق برخی گزارش ها و همچنین اتهام برخی فعالان سیاسی، ‌این نظام مصر است که در پشت حوادث خشونت آمیز اخیر به ویژه ترور برکات نقش دارد چون اولین بار است که از چنین مواد منفجره ای استفاده شده است، گفت احتمال هر چیزی وجود دارد و تا زمانی که واقعیت معلوم نباشد احتمال هر چیزی وجود دارد. وی با مطرح کردن این سوال که چه کسی از این اقدامات سود می برد؟ گفت تنها طرفی که از بی ثباتی در مصر و باقی ماندن استبداد در این کشور سود می برد، اسرائیل است و معلوم نیست چرا در تحلیل و تفسیر حوادث مصر اشاره ای به نقش اسرائیل نمی شود. نور با بیان این که اسرائیل بیشترین سود را از ناآرامیهای منطقه سیناء و ترور هشام برکت می برد گفت به عقیده او اسرائیل خواستار آشتی گروههای مصری نیست و نمی خواهد روند سیاسی در مصر صورت گیرد و اسرائیل با مستبدان و دیکتاتورها راحت تر تعامل می کند و نتانیاهو هم اخیرا به صراحت اعلام کرده است «ما با عبد الفتاح السیسی در یک صف قرار داریم».

وی گفت بعید نمی داند خود نظام هم در این عملیات نقش داشته باشد چون دومین طرفی که از تحولات اخیر مصر سود می برد نظام مصر است تا در نهایت به مصریها و دنیا اعلام کند با مشکل بزرگی بنام تروریسم مواجه است. وی تاکید کرد تنها چیزی که از تحولات مصر زیان خواهد دید همان انقلاب مصر است.

ایمن نور درباره راه حل سیاسی بحران مصر تصریح کرد ادامه اوضاع مصر به همین منوال محال است ولی حل آن نیازمند زمان و کمی عقب نشینی از مواضع و مداخله های منطقه ای است و طرفهای منطقه ای که به پیچیده شدن وضعیت مصر کمک کرده اند باید اکنون به حل بحران این کشور کمک کنند. وی درباره نقش عربستان در حل بحران مصر گفت عربستان با توجه به پیشینه اش می تواند به حل بحران مصر کمک کند و این کمک اکنون مورد انتظار است و شاید نقش عربستان در حال حاضر روشن نباشد ولی بی تردید این نقش مهم است و به اعتقاد او ریاض در مرحله بعدی به ویژه با توجه به این همه خونهایی که ریخته شده است و تحولاتی که پیاپی رخ می دهد به زودی وارد عمل خواهد شد. وی درباره این سوال که آیا گروه اخوان المسلمین بخشی از راه حل مصر است یا کنار زدن آنها بخشی از راه حل است گفت وی مخالف کنار زدن اخوانیهاست چون راه حلهائی که بر این اساس باشد نتیجه نخواهد داد و دوام هم نخواهد داشت. وی گفت لزومی ندارد که اخوانیها در راس قضایا باشند ولی باید در قضایا حضور داشته باشند.

وی درباره این که گروه اخوان المسلمین تروریست قلمداد شده است و شاید برخی از رهبران آن به زودی به دار مجازات آویخته شوند گفت قضیه حکم های اعدام خیلی پیچیده است. از جمله طرفهایی که از تحولات اخیر مصر بهره می برند کسانی هستند که به دنبال انتقام گرفتن و افزایش چنین حکمهایی هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار