بازدید 17107

دستور جهانگیری به ۳ عضو کابینه

معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت مطالعه و تدوین طرحی جامع برای توسعه زیربنایی سواحل مکران تاکید کرد و از وزارت راه و شهرسازی، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواست در اسرع وقت طرحی جامع تهیه کنند.
کد خبر: ۵۱۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 05 July 2015
معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت مطالعه و تدوین طرحی جامع برای توسعه زیربنایی سواحل مکران تاکید کرد و از وزارت راه و شهرسازی، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواست در اسرع وقت طرحی جامع تهیه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، جلسه کارگروه توسعه زیربنایی سواحل مکران عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر این که توسعه‌ی اقتصاد دریایی جنوب کشور در محور چابهار – خرمشهر با تأکید بر سواحل مکران، یکی از سیاست‌های کلی برنامه‌ی ششم توسعه است که اخیرا توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده گفت: توسعه و آباد شدن این سواحل همکاری و تلاش همه دستگاه ها و بخش های مختلف را می طلبد.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری این نکته که البته ایده توسعه سواحل مکران با سفر مقام معظم رهبری به بندرعباس مطرح شده بود، اظهار داشت: رییس جمهور نیز در بازدید خود از این منطقه، توسعه سواحل مکران را یکی از برنامه های کلیدی دولت معرفی کرده و تصمیم دولت در خصوص ایجاد منطقه آزاد در این منطقه را به مردم اعلام کرده است.

وی افزود: خوشبختانه بخش عمده ای از طرح های سفر مقام معظم رهبری به این منطقه اجرایی شده و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انتظار داریم علی رغم محدودیت های موجود در اعتبارات دولت و بودجه در سال جاری، به جهت اهمیت سواحل مکران و تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری، اعتبارات مورد نیاز اجرا و تکمیل همه مصوبات سفر ایشان را تامین کند.

وی همچنین بر ضرورت مطالعه و تدوین طرحی جامع برای توسعه زیربنایی سواحل مکران تاکید کرد و از وزارت راه و شهرسازی، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواست برای این موضوع وقت ویژه بگذارند و در اسرع وقت طرحی جامع تهیه کنند.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: نیروی دریایی نیز از ظرفیت های گسترده ای برای کمک به توسعه این سواحل برخوردار است و دستگاههای متولی می توانند ضمن رعایت محدودیت های نیروهای مسلح، از آنان برای توسعه این سواحل کمک بگیرند.

وزیر نفت نیز در این جلسه با بیان برخی از طرح های وزارت نفت در این منطقه،تاکید کرد : طرح توسعه سواحل مکران باید طرحی جامع باشد و درآن باید همه مسائل از صفر تا صد دیده شود و سهم و وظایف هر دستگاه کاملا مشخص باشد.

در این نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت هم برنامه ها و طرح های پیش بینی شده این وزارتخانه جهت توسعه سواحل مکران را تشریح کرد و از احداث مجتمع فولاد مکران، احداث مجتمع تولید فولاد اسفنجی مکران، تکمیل مجتمع پتروشیمی مکران، احداث شهرک صنعتی جاسک و احداث مجتمع شمش فولاد با ظرفیت 2 میلیون تن در منطقه چابهار به عنوان برخی طرح‌های صنعتی در این منطقه یاد کرد.

چیت‌چیان وزیر نیرو نیز با تاکید بر اینکه مطالعات و طرح جامع توسعه سواحل مکران باید دارای برنامه زمانبندی بوده و متولی مشخصی داشته باشد، توسعه شبکه برق، تولید برق و احداث نیروگاه و تامین آب در سواحل مکران را از برنامه های وزارت نیرو در این منطقه برشمرد.

در این جلسه که وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، استاندار هرمزگان و برخی مسئولین ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش نیز حضور داشتند، گزارشی از پیشرفت پروژه های مصوب سفر مقام معظم رهبری به بندرعباس و نیز مصوبات جلسات پیشین کارگروه ارائه و توضیحاتی درخصوص پیشرفت فیزیکی این پروژه ها و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آن مطرح شد.

وزیر راه و شهرسازی هم گزارشی از پیشرفت طرح ویژه توسعه و عمران سواحل مکران ارائه کرد و به تشریح پروژه ها و طرح های مختلف این وزارتخانه در بخش زیربنایی در این منطقه پرداخت.

در این نشست در خصوص طرح‌ها و برنامه های دولت برای توسعه سواحل مکران در بخش زیربنایی، انرژی، صنعت، کشاورزی و شیلات بحث و تبادل نظر و تصمیماتی در راستای رفع محرومیت، ارتقای امنیت و توسعه پایدار و متوازن این سواحل اتخاذ شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان