بازدید 1389

رئيس شوراي سوري هاي آمريکا: تبليغات داعش روي مسلمانان آمريکا موفق نبوده است

عیلوش در پاسخ به این سوال گفت:« وضع در آمریکا فرق می کند. دولت آمریکا در کاستن از تاثیرات تبلیغات (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در این کشور بسیار موفق عمل کرده است. این موفقیت عوامل مختلفی دارد.»
کد خبر: ۵۱۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 05 July 2015
رئیس شورای سوری های آمریکا گفت تبلیغات گروه تکفیری صهیونیستی داعش روی مسلمانان آمریکا در مقایسه با مسلمانان کشورهای اروپایی کمتر تاثیرگذار بوده است.

شبکه خبری بی بی سی با اشاره به گزارش هایی که در باره پیوستن یک خانواده 12 نفره مسلمان از انگلیس به گروه تکفیری صهیونیستی داعش در سوریه منتشر شده است از حسام عیلوش رئیس شورای سوری های آمریکا پرسید آیا این نگرانی در آمریکا هم وجود دارد که مسلمانان این کشور بخواهند به این گروه در سوریه یا عراق ملحق بشوند؟

عیلوش در پاسخ به این سوال گفت:« وضع در آمریکا فرق می کند. دولت آمریکا در کاستن از تاثیرات تبلیغات (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در این کشور بسیار موفق عمل کرده است. این موفقیت عوامل مختلفی دارد.»

وی درباره عوامل این موفقیت گفت:«از عوامل داخلی می توان به این اشاره کرد که جامعه مسلمانان آمریکا نقش برجسته ای در افشای دروغپردازی های گروه (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش و خنثی کردن تبلیغات آن داشته است. ما اکنون یک بیانیه مشترک در آمریکا داریم که عالمان دینی مسلمان آن را امضا و در آن دروغ ها و سوءاستفاده های (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش از تعالیم دینی را رد کرده اند. از جمله عوامل بیرونی موفقیت آمریکا در خنثی کردن تبلیغات (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش نیز می توان به موقعیت مسلمانان در آمریکا اشاره کرد. وضع مسلمانان آمریکا با مسلمانان کشورهای اروپایی از جنبه های متعدد متفاوت است. مسلمانان آمریکا به طور کامل جذب جامعه این کشور شده اند. آمریکا در واقع سرزمین مهاجران است و مسلمانان آمریکا از لحاظ مدنی و سیاسی کاملا در همه سطوح مشارکت دارند. تاثیر گروههای راست افراطی آمریکا روی مسلمانان این کشور بسیار ناچیز است، هرچند اسلام هراسی در این کشور نیز وجود دارد. این گروهها نتوانسته اند این حس را به مسلمانان آمریکا بدهند که شهروندان درجه دو این کشور هستند. برای همین است که ما شاهد موارد اندکی از پیوستن جوانان ، آنهم جوانان کم سواد و کم اطلاع و ماجراجو به (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در سوریه هستیم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل