بازدید 6304

کلاهبرداری با عنوان خبرنگار صدا و سیما

کلاهبردارانی که با نام خبرنگاران واحد مرکزی خبر از سازمان‌ها و نهادهای دولتی، کارخانه‌ها و شرکت‌ها اخاذی می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۱۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 05 July 2015
کلاهبردارانی که با نام خبرنگاران واحد مرکزی خبر از سازمان‌ها و نهادهای دولتی، کارخانه‌ها و شرکت‌ها اخاذی می‌کردند، دستگیر شدند.

سردار سرتیپ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درمصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا وسیما گفت: افراد دستگیر شده درتماس با مسئولان ، مدیران و روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادها خود را خبرنگار معرفی و عنوان می‌کردند قصد دارند برنامه‌های ویژه و 15 دقیقه‌ای را برای آن سازمان و نهاد تهیه کنند.

وی افزود: این کلاهبرداران هزینه و حق الزحمه‌ای برای تهیه برنامه مطالبه نمی‌کردند و مطالبات آنان هزینه‌های حمل و نقل و لوازم مورد نیاز برای تهیه برنامه را شامل می‌شد که معمولاً از 500 هزار تومان تا 6 میلیون تومان بود.

محمدیان گفت: تاکنون صد فقره شکایت از این کلاهبرداران شده که همه در حال رسیدگی است و در این زمینه 3 نفر دستگیر شدند.

یکی از متهمان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: نزدیک به شش ماه با نهادها و سازمان‌ها مکاتبه و تماس تلفنی داشتیم و در این مدت نزدیک به  140میلیون به دست آوردیم.

وی افزود: معمولاً با دفاتر مدیران کل تماس می‌گرفتیم و آنان نیز این موضوع را به روابط عمومی ها اطلاع می‌دادند و در کمتر از 12 ساعت پولی که مطالبه کرده بودیم به حساب ما واریز می‌کردند.

متهم گفت: متأسفانه سازمان‌ها و نهادها برای اینکه خودشان را مطرح کنند بدون هیچ گونه فکری و بدون اینکه ما را ببینند به راحتی پول را پرداخت می‌کردند.

متهم اصلی که معمولاً خود را به جای مرآتی خبرنگار واحد مرکزی خبر معرفی می کرد، افزود: قبلاً با شبکه‌های بیگانه همکاری داشتم از جمله شبکه مهاجر که برنامه سازی می‌کردم و مدیر پخش این شبکه بودم و همچنین ایران موزیک را تأسیس کردم که به زندان رفتم و بعد از آن شروع به کلاهبرداری کردم.

وی ادامه داد: در مدت کلاهبرداری حتی توانستم با یکی از وزرا تماس بگیرم و از وی درخواست تولید برنامه با همان عنوان خبرنگار واحد مرکزی خبر کنم که وی موافقت کرد و بنده را به مدیران کل دیگر ارجاع داد.

متهم افزود: در تماس با مسئولان عنوان می کردم که برنامه‌های 15 دقیقه‌ای برای فعالیت‌های آن مجموعه تهیه خواهم کرد که این برنامه‌ها بعد از اخبار پخش خواهد شد و یا حتی آنان را به گفتگوی ویژه خبری دعوت می‌کردم.

وی گفت: بعد از واریز شدن پول‌ها به حساب، دیگر قطع ارتباط می‌کردم و جوابی نمی‌دادم.

این کلاهبردار افزود: پول‌ها معمولاً به کارت‌های  بانک که معمولاً از سارقان و معتادان خریداری می‌کردم واریز می‌شد و بعد از دو سه فقره کلاهبرداری کارت‌ها را نابود می‌کردم.

مدیرکل اخبار استان‌های خبرگزاری صدا و سیما نیز در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: 4- 5 ماهی بود که از واحدهای صنعتی ، دولتی و از اقصی نقاط کشور تماس می‌گرفتند و عنوان می کردند که مبلغی را به حساب ریخته‌اند و می گفتند گروه خبری کی می‌آید؟

موسوی افزود: این تماس‌ها زیاد شد که بلافاصله به حراست سازمان صدا و سیما اطلاع داده شد.

وی گفت: حوزه معاونت خبر برای پوشش خبری و تهیه برنامه‌های خبری به هیچ عنوان وجهی را دریافت نمی‌کند و اگر روابط عمومی و دفاتر مسئولان آن سازمان‌ها و نهادها تماسی را با صدا و سیما و معاونت خبر می‌گرفتند شاید دیگر این مشکلات پیش نمی‌آمد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان