بازدید 10924

پایین‌ترین دستمزد برای کارگران ایرانی

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه کارگران در ایران کمترین حقوق و دستمزد را می‌گیرند، از وزارت کار خواست تا یک مدل و الگوی مشخص را برای بالا بردن دریافتی کارگران و بهبود وضع معیشت آنها طراحی کند.
کد خبر: ۵۱۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 05 July 2015
سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه کارگران در ایران کمترین حقوق و دستمزد را می‌گیرند، از وزارت کار خواست تا یک مدل و الگوی مشخص را برای بالا بردن دریافتی کارگران و بهبود وضع معیشت آنها طراحی کند.

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: حقوق و دستمزدی که کارگران با شرایط فعلی می گیرند یک هفته دوام نمی آورد و تنها صرف هزینه‌های خوراک، ایاب و ذهاب،‌ تحصیل و مسکن آنها می‌شود.

وی تصریح کرد: ما برخلاف کشورهای دیگر به ریال حقوق می‌گیریم در مقابل به دلار خرج می‌کنیم در حالی که در کشورهای دیگر حتی همسایه، کارگران به دلار حقوق می‌گیرند و درآمدشان به اندازه‌ای است که می‌توانند از آن پس انداز کنند.

به گفته ابوی، کارگران در ایران پایین‌ترین دستمزد را می‌گیرند و آمارهای جهانی نیز بر این مساله تاکید دارد در حالی که حداقل دستمزد در بیشتر کشورها شاخص رفاه به شمار می‌رود.

ابوی با اشاره به پایین بودن رتبه ایران در رده‌بندی پرداخت حقوق و دستمزد، گفت: متاسفانه در بحث حقوق و دستمزدی که به کارگران می‌دهیم در بین کشورهای دنیا در رده آخر قرار داریم و این امر می‌طلبد که یک الگو و مدل مشخص را برای ارتقای دستمزد کارگران پیش بینی کنیم و وزارت کار در این امر پیشقدم شود.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در پایان با بیان اینکه پایین بودن دستمزد کارگران به تولید و اقتصاد لطمه می‌زند، اظهار کرد: کارگری که از دستمزد خود راضی نیست از کیفیت کار می‌زند و انگیزه‌ای برای کار ندارد اما وقتی از حقوق و دستمزد خود رضایت داشته باشد احساس مسئولیت و دلسوزی بیشتری در کار داشته و با رضایت خاطر مشغول کار می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۲۶
من حقوقم 50 درصد از حداقل وزارت کار بیشتره ولی نمیتونم باهاش ازدواج کنم
مسخره است
حقوق کارگران ایران نصف کارگران یونان هست!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
و دو برابر چين مساوي مالزي وديگر كشورهاي اسياي جنوب شرقي براي همين هم جنس چيني ارزونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
تازه هزينه تو يونان هم دوبرابر ايرانه
راست می گویند گارگران به بدبختی دارند زندگی میکنند خسته شدیم از این وضع
همه كارگاههايي تعطيل شده
كارگر اگه مشغول بشه مهمتر از اضافه شدن دستمزده
حمايت نابجا وبدون پشتوانه سرمايه گزار كارگران را بد بخت ميكند
قيمت كارگر فوب خليج فارس چنده؟
لطفا قانوني بيارين تا مادرهاي با 10 سال سابقه بيمه و 40 سال سن بازنشست بشن با همون تعداد سنوات بيمه حقوق بگيرن لطفا" اينطوري حمايت ميشه از خانواده و بچه و مادر بازم خواهش
اگر این حقوق به مسکن، خوراک ، تحصیل و ایابو ذهاب هم میرسید که کارگران کلاه خود را به هوا می انداختند. این حقوق فقط به مسکن درجه سه می رسد و نان بخور ونمیر.
حاجی مهندس و استاد دانشگاهشم حقوقش نسبت به بقیه جا ها کمه تو ایران
چون به ریال میگیری به دلار خرج میکنی
تو رو خدا نگین برای کارگران ایرانی. ما که مهندس حقوق بگیر هم هستیم فقط کمی از کارگران بالاتر میگیریم!! باقی مشاغل هم اوضاع بهتری ندارند.
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
من که با فوق لیسانس مهندسی مکانیک و چندین مهارت و قابلیت دارم حقوق اداره کار میگیرم.
ما هم آدمیم ما هم حق زندگی داریم. ما هم دلمون میخواد برای آینده خودمون و بچه هامون پس انداز کنیم. بیست و یک سال درس خوندم و همزمان کار کردم که الان فقط بتونم اجاره خونه بدم و تا آخر ماه شرمنده زن و بچه هام باشم. پسرم یه دیروز دلش میوه میخواسته نداشتم براش بخرم. آخه بدبختی تا کی؟؟؟؟؟
حق اعتراض هم نداریم
جالبه !
اون آدمای از درد بی خبر که میشین حقوق تعیین می کنن فکر نمی کنن که کارگر بنده خدا با این پول اجاره خانه بده یا خرج خانواده بده یا پس انداز کنه یا .... . اصلا با این پول میشه چیکار کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به خودشون بدن وجدانا یه روز هم کار نمیکنن
انصافا کارگر ایرانی هم به قدر پولی که می گیرد کار می کند نه بیشتر!!!!
کارگران مظلومترین قشر جامعه ایران که هیچ فریاد رسی ندارند
درکناربن نقدی مثل قبل بن کالایی نیزپرداخت کنند
تابي جون سلام علاوه بر اينكه حقوق خيلي پايينه كفاف 5روز را هم نميكنه صاحبكاران با كم كردن ساعت كاري و سواستفاده ازكارگران از حداقل هم كمتر حقوق ميده لطفا رسيدگي فرمائيد.
با اقتصاد نفتی بهتر از این نمیشه انتظار داشت
هرچه سطح درآمد مردم پایین تر باشد مردم درمانده تر وفلاکت زده تر میشوند هرچه مردم بدبخت تر باشند بیشتر فاقدعزت نفس میشوند مردم دون پایه وفقیر نمی توانند دین وایمان خود راحفظ کنندوکشور به این روزی که میبینید می افتد .
خداقوت
حداقل دوستان شغلی دارند ما که بیکار هستیم چی میتونیم بگیم !!! حتی حاضر بودم برای چند ماه با نصف حقوق کارکنم ولی پیدا نشد
یه تحقیق کوچیک نشون میده که توی همین کشورهای همسایه مثل عراق جنگزده حداقل حقوق ۱۲۰۰دلار،عربستان ۲۰۰۰دلار و هندوستان ۷۰۰دلاربرای کارگران وضع شده.تازه این حداقل هاست.چرا کارگرای مملکت ثروتمند ایران باید مثل اتیوپی و اوگاندا و زیمبابوه پول بگیرند؟همه چی تبدیل شده به حرف و صحبت و قول اما در عمل..........
خدایی قشر زحمتکش کارگر به سختی روزگار میگذرانند زندگی کردن با ماهی هشتصد هزار تومان در حالی که قیمت بسیاری از اقلام روزانه مثل نان طی هشت سال اخیر 10 برابر شده است واقعا مشقت بار شده
در زیر نیم کاسه تورم کاسه های کثیفی وجود دارد که تا شکسته نشود نه اقتصاد َسامان می یابد و نه ملت اسایش می یابد.
حداقل حقوق کارگر در ایران 200 دلار است.بعضی از شرکتها سه الی چهار ماه حقوق کارگران پرداخت نمی کنند
با سلام

جالبه که با همین دستمزد پایین هم تولید کنندگان توانایی تولید ندارند و علت اصلی رکود تولید رو دستمزد بالای کارگران می دونند!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی