بازدید 56385

سعودی‌ها در پی محو کعبه

این تصاویر که به تازگی ازسوی آژانس خبری سعودی منتشر شده، نشان‌دهنده‌ی ادامه طرح توسعه‌ی مسجدالحرام و البته مهمتر از آن محو شدن کعبه در میان برج‌ها و تاور کرن‌ها است.
کد خبر: ۵۱۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 05 July 2015
این تصاویر که به تازگی ازسوی آژانس خبری سعودی منتشر شده، نشان‌دهنده‌ی ادامه طرح توسعه‌ی مسجدالحرام و البته مهمتر از آن محو شدن کعبه در میان برج‌ها و تاور کرن‌ها است.

به گزارش ایسنا، عربستان برای توسعه‌ مسجدالحرام 690 میلیون پوند هزینه در نظر گرفته است، طرحی که سبب تخریب میراث پیامبر اکرم (ص) شد.

با این ساخت و سازها قرار است مساحت مسجد به یک میلیون و 260 هزار متر مربع برسد تا صحن آن گنجایش طواف 107 هزار نفر را در ساعت داشته باشد.

طرح توسعه مسجدالحرام از دو سال پیش آغاز شده و پیش‌بینی مقامات سعودی آن است که این طرح تا دو سال دیگر تکمیل شود. به خاطر اجرای این طرح دولت عربستان با تایید سازمان کنفرانس اسلامی هر سال 20 درصد از سهمیه حج کشورها را کاهش می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸۷
انتشار یافته: ۴۳
لعنت بر خاندان وهابی مسلک آل سعود که به بهانه توسغه حرم و... تمام آثار تاریخ صدر اسلام را محو کردند.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
اتفاقاباتوجه به افزایش بیش ازحدزائرچاره ای نداردتحرم الهی راگسترش دهدچراازروی احساسات نظرمی دهید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
کمی آرامتر داداش!
تو کشور خودشون و شهر خودشون دارند ساخت و ساز می کنند، درست یا نادرست، ما را چه کار است. ما را اگر هنری هست باید که از پیشینه خودمان پاسداری کنیم و اندوه دیگران را نخوریم.
توی عکس دومی انگار کعبه رفته توی گودال.
اشکال کار اینه که حریم اطراف کعبه رعایت نشده.
دیوانه شده عربستان.
پاسخ ها
زنبورک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
نخیر جانم عربستان دیوانه نشده بلکه حکام عربستان دیوانه بوده اند.
در اروپا در قدیم که هیچ ساختمانی بلندتر از کلیسا نبود، امروزه هم در بافت قدیمی اطراف کلیسا اجازه ساخت هیچ بنایی بالاتر از ارتفاع کلیسا را نمی دهند.

در ایران هم مثلا در اصفهان قدیم، بنایی بلندتر از مسجد نبوده است.

وقتی پول به یه مشت آدم بی فرهنگ و تازه به دوران رسیده می رسه نتیجه اش میشه این سبک معماری.
چرا مشهدو نمیگی
اگه عکس این ظرح را از آسمان نگاه کنید متوجه میشوید که همان طرح چشم جهان بین است
محو نمی شه بر عکس وقت طواف تنها چیزی که زوار بالای سر خود می بینند آسمان است خیلی هم روحانی می شه اتفاقا
پاسخ ها
سهیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
فکر کنم خودت وهابی با شی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
آسمان و برجهای سر به فلک کشیده!!!
kh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
تا حالا زوار بالای سرشون یه سفینه فضایی بوده حالا آسمونه، نه دوست عزیز
خدا لعنتشان کند
طرحهای اطراف مسجد الحرام از نقشه های فراماسونری است تا به خیال خامشان از هیبت خانه پاک خدای سبحان بکاهند و عجب آنکه متولی خانه کعبه (آل سعود) نقشه های آنها را سریع اجرا می کند. شاید وقت آن باشد که مراجع دینی دنیا این خاندان منافق را تکفیر کنند*
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
لطفا اقای ایرانی برو سری بزن به مشهد خودمون ببین دیگه تا پنجاه قدمی امام میتونی حرم رو ببینی در صورتی که دهه هفتاد قبل از ورود به شهر گنبد طلایی معلوم بود یادمه شاگرد اتوبوس میگفت اون گنبد امامه زوار هم به او گنبد نما میدادن اما حالا وجدانن از کجا میتونی حرم رو ببینی از چه مسافتی
فرامرز
| United Kingdom |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
جنس خوب زدی ها
اين دست انگليس است كه از آستين آل جهود(آل سعود) بيرون آمده و به دنبال محو همه آثار اسلامي در سرزمين وحي است.
آل سعود از طرح توسعه حرم امام رضا (ع) بايد الگو بگيرد كه ضمن حفظ اماكن تاريخي و ارزش هاي اسلامي ظرف سي سال گذشته اجرا شده و هنوز هم ادامه دارد.و مشخص نيست چقدر تا الان هزينه شده و چند سال ديگر هم طول ميكشد.
هر وقت مصلاي تهران درست شد بعدش درباره ساخت و ساز مكه نظر بدين. ريشه اين حرفا در حسادته
اینها فقط پول براشون مهمه همه سعی خودشونو می کنند تا حجاج بیشتری را بپذیرند و از درآمدشون منتفع بشن. حداقل ما شیعیان باید چشم و گوشمون باز باشه. چرا پولی که میتونیم همینجا صرف آبادی مملکتمون کنیم یا باهاش دست چند تا جوونو بگیریم و از منجلاب فقر و ... در بیاریم ببریم بدیم به این وهابیون؟؟؟
این مریضی که منفی داده هم وهابیه احتمالا!!!!!!!!!!!!!!!چه مرضی دارید که به نظرات خوب هم منفی میدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه به ارتفاع ساختمانهاي اطراف دقت كنيد يكي از هدفهاي اصلي حقير جلوه دادن كعبه ست
یاد فیلم ارباب حلقه ها می افتم! تک چشم نگران منتظر منجی!
به ما چه ربطی داره اگر کار خطایی میکنن خدا جوابشون رو خواهد داد
در طول تاریخ چند بار خانه خدا مورد تعرض قرار گرفته که هموندطور که پروردگار متعال وعده داده هیچ گزندی به خانه کعبه نرسیده
اینجا خانه خداست؟ جایی که حضرت محمد (ص)با همه رنجها و مشقت ها راه توحید را به مسلمانان نشان دادیا لندن پایتخت انگلیسه( خدا لعنت کنه کفار و نوکران اونها رو )واقعاعربستان اسلام امریکایی داره
انشاله بزودي خداي كعبه به حسابشون برسه.
حرکت موذیانه آل سعودملعون دراین عصرکه باهدف پنهان ساختن عظمت کعبه ازدیدجهانیان مشغول ساخت وسازدراطراف آنست نشان ازحب وبغض آنهابه خانه خدامیباشدومسلمانان رابیادواقعه عام الفیل میندازدکه ابرهه ملعون درآنزمان ابتدامبادرت به ساخت معبدی باشکوه وبظاهرزیبائی کرده تامسلمانان بسوی آن جلب وازکعبه دورشوندسپس بالشکری ازفیل به کعبه حمله بردامابه امرخدای قادر توسط پرندگان ابابیل سنگسارشده ونابودگشتندبهتراست این داعیان حداقل به قرآن رجوع وآن واقعه رابخوانند. آل سعوددیوانه شده وازقهرخداغافلند چه بسا خداونددرعصرکنونی هم اگرامرکندبطرق مختلف آل سعودراهمانندابرهه نابودخواهدساخت . لعنت خداوندبروهابیون
مشابه این کاردرکشورخودمون درمشهد مقدس انجام میشه ومتاسفانه باید برای مشاهده حرم مقدس امام رضا(ع)ازدورهیچ روزنه ای باقی نمانده است وهمچنان ساختمانهای بلند وسربه فلک کشیده درحال ساخت دراطراف حرم وبسیارنزدیک به آن بارگاره عزیزدرحال انجام است.
حجاج عزیز برید پولاتون رو با خرید سوغاتی تو عربستان خرج کنید ، اونام با پولایی که شما بهشون رسوندین هر کاری دلشون خواست بکنن
این عکسها که جز ساخت وساز چیزی از محو خانه کعبه نشان نمی دهد.اگر منظور کوچک تر شدن خانه کعبه است که در حالت عادی هم هر چه شما بالاتر از سطح زمین بروید خانه کوچکتر می شود. اگر منظور این است که در بین بناها گم شود که همین الان هم کعبه در بین بناها و هتلهای اطراف (قبل از طرح مذکور) پنهان بود. اصلا کعبه در گودی قرار دارد و در درون دره ای است که کوههای اطراف مشرف بر او هستند. اگر دلیل دیگری غیر از این دلیل بر محو کعبه وجود دارد بهتر است اشاره صریح شود و الا ساخت و ساز دلیل محو نمی شود.
نگران نباشید.... خدای کعبه فناناپذیر است و صاحب اصلی این خانه همیشه حافظ کعبه بوده و هست.
عربستان دیوانه نشده مسلمانان بی اطلاع و یا بی غیرت شده اند.
لابد میگن واس ماس ... به شما چه
این داستان ابرهه است! برج هایی دهها برابر این اگر ساخته شوند مسلمآ جای قبله گاه مسلمین و مومنین را نمیگیرند. کعبه و قبله در دل مسلمین جای دارند. ولی متاسفانه تفکر داعشی در همه جا وجود دارد، حتی در معماری ! مظلوم اسلام، مظلوم مسلمین.
شماها ديگه چجور ادمهايي هستيد؟خب بابا ميخوان حرم بزرگتر بشه تا گنجايش و ظرفيت افراد بيشتري رو داشته باشه جمعيت روز به روز داره زيادتر ميشه و كشورها سهميه بيشتري براي حاجي ها ميخوان.دشمني هم قواعد و قانون خودش رو داره.نميشه كه به هر بهانه اي به زمين و زمان بد و بيراه گفت.ببينم مگه ما ايرانييها از عربستان انتظار تسهيلات خوب و مكان خوب براي حاجي هايمان رو نميخوايم؟فكر نكنم كسي از همينهايي كه دارن به عربستان بد و بيراه ميگن بدشون بياد حتي يك شب هم كه شده در يكي از همين هتلهاي اطراف حرم رو سپري كنند و در حرمي بزرگتر و توسعه يافته اعمال حج و عمره رو انجام بدن
الله خیر الماکرین .
ساختن برج و ساختمان بلند اطراف مسجدالحرام چه ربطی داره به محو کردن کعبه؟؟؟!!!!! مگه این همه ساختمان کوتاه یا برج که در همسایگی حرم امام رضا ع یا حرم حضرت معصومه ص ساخته شدن این حرم هارو محو کردن؟؟؟!!!
مکرو و مکرالله والله خیر الماکرین
تاور كرن يعني چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
برج سازی
الم ترکیف فعل ربک بالصحاب الفیل
الم یجعل کیدهم فی تضلیل
وارسل علیهم طیراً ابابیل
دعا کنید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی