بازدید 5053

آغاز رزمایش بی‌سابقه چین در دریای زرد

چین رزمایش کم سابقه‌ای را در منطقه دریای زرد و با مجموعه‌ای از موشک‌های برد بلند، دفاع هوایی، عملیات ضد موشکی گسترده و با به کارگیری جنگ‌افزارهای واقعی برگزار کرده است.
کد خبر: ۵۱۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 05 July 2015
چین رزمایش کم سابقه‌ای را در منطقه دریای زرد و با مجموعه‌ای از موشک‌های برد بلند، دفاع هوایی، عملیات ضد موشکی گسترده و با به کارگیری جنگ‌افزارهای واقعی برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش چین رزمایش دریایی،هوایی بی‌سابقه‌ای را در دریای زرد و منطقه بین شبه جزیره کره و چین آغاز کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «پرس تی‌وی»، این رزمایش اوائل صبح روز جمعه در حالی آغاز شد که به مکان دقیق آن اشاره نشده است.

بر اساس این گزارش، صد کشتی جنگی، ده‌ها هواپیمای نیروی دریایی و نیروهای رزم الکترونیک در حالی که به دو دسته قرمز و آبی تقسیم شده بودند، این رزمایش ویژه را برای مقابله با تهدیدهای کوتاه مدت آغاز کردند و در آن مجموعه‌ای از حملات موشکی برد بلند، دفاع هوایی، عملیات ضد موشکی گسترده و حملات هماهنگ به اهداف سطحی دیده می‌شوند.

از دیگر نکات ویژه در این رزمایش بی‌سابقه می‌توان به استفاده از جنگ افزارهای واقعی، از جمله انواع موشک، اژدر، واحدهای توپخانه و بمب‌های پارازیت انداز (ویژه جنگ الکترونیک) اشاره کرد.

«لی کی ژیانگ» نخست وزیر چین در همین رابطه و در سخنانی درباره اهمیت افزایش بودجه دفاعی چین به میزان 144.2 میلیارد دلار در سال 2015 گفت: «ایجاد دفاع مستحکم ملی و یک نیروی مسلح قدرتمند برای حفظ تمامیت ارضی چین واجب است.»

به گزارش پرس تی‌وی، این رزمایش در هنگامه تنش ارضی چین با کشورهای همسایه در دریای چین جنوبی که بر اساس ارزیابی‌ها دارای ذخایر عظیم گازی و نفتی است، آغاز شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار