بازدید 1786

صعود دو پله‌ای شمشیربازی سابر ایران در جهان

کد خبر: ۵۱۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 05 July 2015
تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان با عملکرد خوب در مسابقات قهرمانی آسیا، موفق شد برای نخستین بار در طول تاریخ در میان ۱۰ تیم برتر رنکینگ جهانی قرار بگیرد.

به گزارش نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، عنوان نایب‌قهرمانی و در مجموع عملکرد تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا به قدری خوب بود که صعود این تیم در رنکینگ جهانی را به همراه داشت.

بر این اساس در جدیدترین رده‌بندی منتشر از سوی فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی تیم اسلحه سابر ایران که پیش از این در رده یازدهم قرار داشت در جمع 10 تیم برتر قرار گرفت و در این جمع برای نخستین بار در طول تاریخ جایگاه نهم را از آن خود کرد و بالاتر از کشورهایی همچون چین، بلاروس، اوکراین، اسپانیا، مصر، ژاپن و هنگ‌کنگ ایستاد.

در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی شمشیربازی در بخش اسلحه سابر کره‌جنوبی تنها تیم آسیایی است که بالاتر از ایران و در رده دوم قرار دارد.

ایران در حالی موفق به صعود دو پله‌ای در رنکینگ جهانی شمشیربازی اسلحه سابر شده که چینی‌ها در این رنکینگ سقوط کرده‌اند. چین که همچون بازی‌های آسیایی به خاطر شکست برابر ایران از صعود به فینال مسابقات قهرمانی آسیا باز ماند از رده نهم به دهم سقوط کرده است.
نایب قهرمانی عنوان ارزشمندی بود که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران هفته گذشته با هدایت مربی خود یعنی پیمان فخری در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورد.

در این رقابت‌ها که سنگاپور میزبانی آن را برعهده داشت، ملی‌پوشان شمشیربازی اسلحه سابر پس از حضور موفق در بخش انفرادی که با مدال برنز مجتبی عابدینی، عنوان پنجم و ششم علی پاکدامن و محمد رهبری و همچنین عنوان دوازدهمی فرزاد باهر ارسباران همراه بود، در بخش تیمی هم حضوری نتیجه‌بخش داشتند.

این تیم پس از استراحت در جمع شانزده تیم برتر موفق شد هنگ‌کنگ را با نتیجه 45 بر 37 شکست داده و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند و حریف چین در این مرحله شود. تیم ایران که در بازی‌های آسیایی چین را با نتیجه‌ای نزدیک شکست داده بود، این‌بار هم موفق شد مقابل این تیم قدرتمند آسیایی صاحب برتری شده و نتیجه 45 بر 31 را به سود خود رقم بزند و فینالیست شود. تیم ایران در دیدار نهایی نیز مقابل کره‌جنوبی بسیار خوب ظاهر شد اما در نهایت 45 بر 37 شکست خورد به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل