بازدید 11560
تابناک گزارش می‌دهد؛

بازگشت‌ به‌ «اقتصادپاياپای»/ رواج‌ معاوضه‌ ملک‌ با خودرو

اين روزها به دليل كمبود پول، افراد معاملات خود را پاياپاي انجام مي‌دهند. در بازار راكد معاملات كلان از جمله مسكن، مغازه، مراكز تجاري، نمايشگاه خودرو و ... افراد براي راه افتادن كارشان دست به تهاتر مي‌زنند.
کد خبر: ۵۱۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 05 July 2015

اين روزها به دليل كمبود پول، افراد معاملات خود را پاياپاي انجام مي‌دهند. در بازار راكد معاملات كلان از جمله مسكن، مغازه، مراكز تجاري، نمايشگاه خودرو و ... افراد براي راه افتادن كارشان دست به تهاتر مي‌زنند.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، بازار تهاتر در دو سال گذشته آنقدر داغ شده كه امروز در صفحه نيازمندي‌ روزنامه‌ها تعويض ويلا با خودروي لوكس به عنوان يك آيتم در ازاي نبود نقدينگي پيشنهاد مي‌شود.

شايد در دوران تحصيل وقتي تاريخ اقتصاد را مي‌خوانديم مبادلات پاياپاي به نظرمان دور از ذهن و سخت بود، چراكه فرد ناگزير به پذيرش كالايي مي‌شد كه فرد خريدار در اختيار داشت اما امروز اين پديده يك امر رايج در بازار معاملات شده است.

ابتداي كار در مناطق روستايي و يا شهرهاي كوچك اين مبادلات آغاز شد و معاوضه پرايد و مقداري پول با يك خانه روستايي امكان پذير بود اما كم كم سطح مبادلات گسترده‌تر شد و تعويض يك خانه لوكس در منطقه لواسانات با يك باب مغازه در مركز تجاري محله نياوران نمونه‌اي است كه در واقعيت انجام مي‌پذيرد.

كافي است در اينترنت اين معاملات را جستجو كنيد. "فروش یک دستگاه ویلای بسیار مناسب در مازندران آمل جاده نور داخل یک جاده جنگلی بسیار زیبا با زاویه دید شالیزار قابل تعويض با خودوري لوكس شما" از اين دست آگهي ها را به وفور خواهيد ديد.

در اين جستجوها به سايت‌هايي برمي‌خوريد كه ليستي از آپارتمان‌ها و مغازه‌هاي قابل واگذاري را با آدرس و مشخصات كامل به شما نشان مي‌دهد و در مقابل نيز نام خودروي مورد نظر فروشنده ملك با مبلغي به عنوان مابه‌التفاوت قيمت ملك و خودرو نوشته شده است.

در اين آگهي ها گاه به موارد عجيبي نيز برخواهيد خورد مثل تعويض نمايشگاه ماشين با چند باب مغازه در يكي از محله‌هاي تجاري شهر تهران!

پديده معاوضه در واقع از بيماري يك اقتصاد خبر مي‌دهد. بيماري كه تا حد زيادي به تحريم‌هاي يكجانبه غرب عليه كشورمان و كمبود نقدينگي در اثر عدم ورود ارزهاي صادراتي بازمي‌گردد. هرچند دولت براي اصلاح اين روند و بازگشت رونق به اقتصاد برنامه‌هاي متعددي از جمله حمايت همه جانبه از توليد را در دستور كار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل