بازدید 20435
لیگ جهانی 2015؛

پایان کار ایران در لیگ جهانی با شش پیروزی و 18 امتیاز

تیم ملی والیبال ایران در دوازدهمین و آخرین بازی خود در لیگ جهانی 2015 با نتیجه 3-1 مغلوب تیم ملی روسیه شد تا با شش پیروزی و هجده امتیاز به کار خود در این دوره از رقابت‌های لیگ جهانی پایان دهد.
کد خبر: ۵۱۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 04 July 2015
تیم ملی والیبال ایران در دوازدهمین و آخرین بازی خود در لیگ جهانی 2015 با نتیجه 3-1 مغلوب تیم ملی روسیه شد تا با شش پیروزی و هجده امتیاز به کار خود در این دوره از رقابت‌های لیگ جهانی پایان دهد. پیش از این و در پی پیروزی شب گذشته لهستان برابر آمریکا، اندک شانس ایران برای صعود به دور نهایی از بین رفته بود و دو تیم حذف شده ایران روسیه، امشب تنها یک دیدار تشریفاتی را برگزار کردند.

به گزارش «تابناک»، همان پیروزی شب گذشته لهستان برابر آمریکا کافی بود تا تیم خوب ایران انگیزه‌ای برای بازی امشب نداشته باشد و همین مسأله به روس‌ها کمک کرد تا سرانجام در دوازدهمین بازی خود در لیگ جهانی نخستین پیروزی خود را کسب کنند. تیم ملی ایران با این شکست هم جایگاهش را در رده سوم گروه B از دست نداد؛ ضمن اینکه همچنان در سطح یک لیگ جهانی ‌ماند.

بنا بر این گزارش، تیم ملی کشورمان که این رقابت‌ها را با شکست 3-1 برابر آمریکا و در لس‌آنجلس آغاز کرده بود، بعد از دوازده بازی با یک شکست 3-1 دیگر این بار برابر روسیه و در تهران کارش را به پایان رساند تا همچنان مقام چهارمی لیگ جهانی 2014، بهترین نتیجه والیبالیست‌های ایرانی بعد از سه دوره حضور در این رقابت‌ها باشد. بر خلاف سال گذشته تیم ملی کشورمان امسال با قرعه سختی مواجه شد و در گروه B  این رقابت‌ها با روسیه، قهرمان المپیک لندن، آمریکا، قهرمان لیگ جهانی سال گذشته و لهستان، قهرمان رقابت‌های جهانی سال گذشته در یک گروه قرار داشت و به رغم اینکه کسی شانسی برای این تیم قائل نبود، سرانجام با نمایش خوبش توانست شش پیروزی و هجده امتیاز کسب کند و در رده سوم جدول جای بگیرد.

علی‌رغم این نمایش خوب، شاید والیبالیست‌های کشورمان در این لحظات حسرت شکست در چهارمین بازی برابر لهستان قدرتمند را بخورند. دیداری که پیروزی در آن ایران را به شانس اول صعود از این گروه بدل می‌کرد؛ اما نمایش بی‌نقص لهستانی‌ها در تهران مانع این امر شد. حالا و با پایان یافتن لیگ جهانی برای تیم ملی کشورمان، ملی‌پوشان ایران باید خود را برای رقابت‌های جهانی ژاپن آماده کنند؛ رقابت‌هایی که حکم کسب سهیمه را برای المپیک ریو دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.


 تیم ملی والیبال ایران با لباس‌های سورمه‌ای و ترکیب سعید معروف، عادل غلامی، سید محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، ملاد عبادی پور، امیر غفور و مهدی مرندی بازی را آغاز کرد. در روسیه سفید پوش هم موزرسکی، ولویچ، ساوین، آنتیخین، سیوژلف، اوبموژف نیز برای روسیه به میدان رفتند.

ست نخست: 25-23 روسیه

تیم ملی والیبال ایران در شروع این ست نمایش توفانی داشت و از همان ابتدا کار را مقتدرانه آغاز کرد. بازی دیدنی مجتبی میزراجانپور در حملات قدرتی، تماشاگران حاضر در سالن را به وجد می‌آورد. امیر غفور هم که بعد از مدت‌ها به عنوان بازیکن ثابت وارد میدان شده بود، انگیزه زیادی داشت تا با پروازهای زیبایش، دفاع روی تور حریف را به زانو در بیاورد. تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه هم مثل بازی قبل در حملات سرعتی بسیار خوب و مؤثرتر از حریف کار می‌کرد. در مقابل روسیه که نمی خواست بازنده از زمین خارج شود اجازه نمی‌داد اختلاف امتیازها زیاد شود.

آن‌ها در نیمه ست نخست به ایران رسیدند و نمایش پایاپایی را ارائه دادند. موزرسکی در این دیدار دیگر به مرز آمادگی رسیده بود و از پشت خط به خوبی آبشار می‌زد. کارهای ترکیبی روسیه به خوبی جواب می‌داد. ساوین با بهره‌گیری از اسپک‌های قدرتی به راحتی امتیاز می‌گرفت. روسیه در آستانه پیروزی در ست نخست بود. آنها در این ست روند بازی را به سود خود تغییر دادند. کواچ برای کاستن از شدت حملات آنها وقت استراحت گرفت. جای خالی معروف اختلاف امتیاز را به عدد یک رساند؛ اما هوشمندی موزرسکی در نهایت موجب شد، روسیه ست نخست مسابقه را 25 بر 23 پیروز شود.

ست دوم: 25 - 19 ایران

محمد موسوی تا قبل از هفته هشتم لیگ جهانی والیبال در صدر بهترین مدافعان روی تور جهان قرار داشت. نمایش بی نقص او در بازی با روسیه بار دیگر توانایی‌های این ملی پوش را ثابت کرد. تیم ملی ایران روی سرعت و نمایش فوق العاده عادل غلامی و محمد موسوی براحتی امتیاز می‌گرفت. ملی پوشان ایران که برای جبران شکست در ست نخست با تمام توان به میدان آمده بودند، خیلی زود 4 امتیاز پیش افتادند. شدت حملات تیم ایران به حدی بود که روس‌ها نمی‌توانستند تاکتیک خاصی را در زمین پیاده کنند. کریمکن سرمربی روسیه دست به تعویض زد. اسپریدونوف به میدان رفت. به نظر می‌رسید سرمربی روسیه بعد از شش امتیاز اختلاف امتیاز امیدی به پیروزی در این ست ندارد. او تقریبا همه مهره‌های اصلی تمیش را بیرون کشید تا آنها استراحت کنند. ملی پوشان ایران اما همچنان مقتدرانه به برتری خود در میدان ادامه می‌دادند و با هر امتیاز تیم ایران سالن منفجر می‌شد. امیر غفور در این مسابقه نشان داد که بر مصدومیت‌هایش فائق آمده و شرایط مطلوبی دارد. تیم ملی والیبال ایران ست دوم مسابقه را با امتیاز 25 بر 19 برد و کار را به تساوی کشاند.

ست سوم: 25-18 روسیه

روس‌ها نمی‌خواستند در این مسابقه شکست بخورند. شکست در این مسابقه به معنی سقوط آنها از سطح یک لیگ جهانی والیبال بود. ساوین مثل سایر بازیکنان روسیه انگیزه زیادی برای پیروزی داشت. در مقابل امیر غفور امتیازآورترین بازیکن میدان بود که با اسپک‌های کوبنده خود قلب دفاعی حریف را می‌شکافت. روسیه در ست سوم به مراتب بهتر از ایران بود. گویا هر چه زمان پیش می‌رفت، آنها بیشتر به جو سالن ایران عادت می‌کردند. ولویچ با قامت بلندش توپ را در یک سوم زمین ایران می‌نشاند تا هیچ کس نتواند دریافت کند. میلاد عبادی پور خیلی تلاش می‌کرد تا با حملات خود آرایش تیمی حریف را به هم بریزد اما روسیه در میانه ست سوم آنقدر خوب کار کرد که به پنج امتیاز برتری نسبت به تیم ایران رسید. کواچ وقت استراحت گرفت. قطعا بازیکنان ایران نسبت به روسیه انگیزه زیادی نداشتند. کادر فنی تیم ملی سعی در تهییج آنها داشت. حتی حضور مهدی مهدوی به جای معروف هم تأثیری در بالا رفتن راندمان کاری تیم ایران نداشت. بازیکنان ایران در امتیازهای پایانی ست سوم پر اشتباه بودند و با امتیاز 25 بر 18 باختند.

ست چهارم: 25-21 روسیه

تیم ملی والیبال روسیه بعد از برد در ست قبل روحیه بالایی پیدا کرده بود. آن‌ها راحت و بدون دغدغه بازی می‌کردند. در عوض بازیکنان ایران پر اشتباه بودند. آمار اشتباه‌های فردی بازیکنان ایران در آغاز ست چهارم مثل پایان ست قبل بسیار بالا بود. همین موضوع موجب شد، روسیه در یک چشم بر هم زدن شش امتیاز پیش بیفتد. کرمکین و روسیه در آستانه نخستین پیروزی خود در لیگ جهانی 2015 قرار داشتند. این موضوع انگیزه آن‌ها را بالا برده بود. در مقابل بازیکنان ایران به نظر می‌رسید که به باخت رضایت داده اند. تماشاگران اما یک صدا تیم ملی والیبال ایران را تشویق می‌کردند و از ملی پوشان می‌خواستند ‌جنگنده کار کنند. کواچ برای تغییر در عملکرد تیم دست به تعویض زد و صنوبر و قائمی را به میدان فرستاد. او سعی می‌کرد با تقاضای بازبینی تصاویر ویدیویی از آماج حملات روسیه کم کند. سد دفاع مستحکم روسیه در این مسابقه بعد از مدت‌ها خودی نشان داده بود. موزرسکی به راحتی اسپک می‌زد و مرندی به سختی نمی توانست آن را مهار کند. ساوین از منطقه دو، مثل یک سرعتی تر و فرز و با ارتفاع کم اسپک می‌زد. هنوز بازی به میانه ست سوم نرسیده بود که بسیاری از تماشاگران سالن را ترک کردند. با این حال بازیکنان ایران که نمی خواستند به این راحتی تسلیم شوند به خود آمدند. کواچ مهدوی و قائمی را به زمین فرستاد. موسوی هم در برگشت به میدان با انگیزه کار کرد. ملی پوشان ایران 5 امتیاز پیاپی گرفتند و به یک قدمی روسیه رسیدند. تماشاگران دوباره احیا شدند. تیم ملی والیبال ایران در ناباوری همگان با بازی خوب حسن صنوبر در امتیاز 21 کار را به تساوی کشاند. با این حال تمرکز بالای روس‌ها در توپ‌های برگشتی موجب پیروزی آن‌ها در این ست شد.

در نهایت تیم ملی والیبال ایران در این دیدار با نتیجه 3 بر یک و امتیازهای 25-18، 19-25، 25-23 و 25-21 از روسیه شکست خورد.

پرونده کار تیم ملی والیبال ایران با کسب عنوان سوم در گروه B دور مقدماتی بسته شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
ملت ایران در طول تاریخ همیشه ملاحضه روسهای خائن و جانی را کردند چرا؟ بر اساس چه مصلحتی؟ روسها جز چپاول سرزمین ما چه گلی به تاج مان زدند که مجبوریم در همه حال ملاحضه آنان را داشته باشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
ملاحظه ای در کار نبود . روسها اگه می باختن میرفتن دسته دو با تمام قدرتشون بازی کردن . تازه اگر میخواستن با تمامی قدرت بازی کنن که صعود میکردن
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
این والیباله این ورزش میفهمی؟ چه ربطی به سیاست و این حرفایی که تو زدی داره؟
درود بر بلند قامتان ایرانی.
درود بر بلند قمتان والیبال ایران.
آفرین بر بلند قامتان والیبال ایران.
سرمربی ایران در بازی دوم با لهستان به امیر غفور بازی نداد و حالا به شهرام محمودی .
وقتی بازی 24 به 21 در گیم چهارم به نفع روس بود ایشان درخواست تایم اوت کردند .
ولاسکو اگر مربی ما بود احتمال صعود ایران بمراتب بیشتر می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
ولاسکو رو منکر نمی شم. ولی زمان ایشون ما نتونستیم از روسیه حتی امتیاز بگیریم. این گروه مرگ بود. آمریکا سه تا شکست داشت که دو تاش از ما بود، لهستان هم یک بار توی تهران بردیم و توی لهستان هم به ست پنجم کشوندیم. روسیه رو هم که ازش 9 امتیاز گرفتیم.

این ها زمان ولاسکو شاید امکان پذیر نمی بود.
اگرچه از شایستگی های تیم والیبال خوبمان کم نشده و هنوز محبوب هستند اما تشریفاتی بودن این بازی برای دو تیم از دلایل باخت ایران به روسیه بود.
بهر حال والیبال ما هنوز هم جهانی و شناخته شده است.
هرچند بچه های ما زحمت خود را کشیدند اما در
سرویس ضعف مفرط داریم و حرفه ای نیستیم
باید بتوانیم یک مربی روانشناس مانند ولاسکو
پیدا کنیم تا در مواقع لزوم تیم را به بازی برگرداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آخه ولاسکو مگه روانشناس بود؟؟؟ مربی بود.

ایشون یه خوبی هایی داشت، یه ضعف هایی هم داشت. الان هم تیم ما رو به رشده و داره قوی می شه.
ورزشی که سیاست و سلیقه های بی منطق به آن رخنه کرد از مسیر اصلی خارج خواهد شد و نتیجه اش هم پس رفت در آن است.
تفاوت اين دو بازی محمودی> غفور بود. والسلام.
خسته نباشن.
شکست آخر مهم نبود جزو توافقات پشت پرده و دیپلماسی ورزشی بود. ما باید خیلی سخت و طبیعی به روسها میباختیم تا اونها تو لیگ باقی بمونن بجاش حمایت اونها رو برای میزبانی سال بعد گرفتیم.
خسته نباشن.
شکست آخر مهم نبود جزو توافقات پشت پرده و دیپلماسی ورزشی بود. ما باید خیلی سخت و طبیعی به روسها میباختیم تا اونها تو لیگ باقی بمونن بجاش حمایت اونها رو برای میزبانی سال بعد گرفتیم.
تبانی ، تبانی . کلک اصفهانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
کدوم تبانی؟؟

ما روحیه نداشتیم ولی اونها می خواستند به لیگ دو سقوط نکنند...

ما انگیزه نداشتیم، اونها به آب و آتیش می زدند..
متاسفانه مشکل سرویس زدن در تیم ایران حل نشدنی است پیشنهاد می کنم بازیکنان تمرینی در این زمینه داشته باشند !!!
خوب شد نگذاشتیم روسیه سقوط کنه ولی تبانی در ورزش اصلا جالب نیست
تابناک اگه بیطرفی منتشر کن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
روسیه سقوط کرد جانم روسیه برای موندن به 2 پیروزی نیاز داشت که نگرفت
باید واقعا یه فکری برا ضعف بزرگ روحی بچه ها انجام داد یه هو کل بازی رو می بازنن در حالی که یه ست جلو هستن ! کادر فنی اصلا توان اینکه بتونه بچه ها رو از نظر روحی برگردونه نداره
روحیه چیزی بود که تیم ملی ما نداشت و تازه در دست چهارم به تیم تزریق شد اما دیگه کار از کار گذشته بود به امید صعود تیم ملی والیبال به المپیک از طریق جام جهانی ژاپن
۳ سال گذشته هم درلیگ جهانی نصف بازیها رو باختیم نصفش بردیم دقیقا مثل الان. جالبتر اینکه دز همه این ۳ سال اغلب بازیهای اول و اخررو باختیم وبیشتر بردهای ایران مربوط به بازیهای سوم تا نهم بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
گروه امسال رو بل گروه هر سال مقایسه می کنی؟؟

قهرمان لیگ، قهرمان جهان، قهرمان المپیک، ایران.
وقتی مربی در سطح جهانی نباشه همینه با مربیان ایرانی در سطح آسیا نتیجه میگریم ، کواچ رو برکنار کنید و یه مربی بزرگ مثل آندره آناستازی بیارید این نسل رو نابود نکنید بپای کواچ درجه 3
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
لطفا ساکت... همین مونده که اتفاقا این نسل رو نابود کنیم...... آنده آناستازی درجه 5 هستش....
خسته نباشید 12 تا بازی سنگین با قهرمانهای دنیا
ممنون که کنار تیمهای قدرتمند دنیا جانانه تلاش کردید
هنوز اول راهید با پشتکار وتلاش ادامه بدید
ما همیشه پشتتون هستیم و دوستون داریم
برای هوادارن واقعی والیبال دیدن این بازی های جذاب پر از هیاهو و هیجان کافی بود ما به قهرمانامون افتخار میکنیم و میدونیم تمام تلاششونو کردن
خداقوت و دستمریزاد
به امید پیروزی های آینده
روسیه ترکوند ولی خدا شاهده هیچی از ارزش بچه ها کم نمیشه
من به همه بچه های گل و زحمتکش والیبال و مربیان حرفه ای آنها تبریک میگم و از طرف همه ملت ایران از کل مجموعه تیم ملی والیبال تشکر می کنم. واقعا سبب غرور ملی شدند. کاش تمام این پولی که در فوتبال به هدر میره در والیبال و کشتی و... سرمایه گذاری می شد.
با تشکر
درود بر این سرقامتان ملی که قهرمانانه و ابرومندانه مبارزه داشتند.
باز زنها را راه دادند باختیم. دفعه دیگه راه بدهند سنگ میشیم.
تیم ملی اصلا خوب بازی نکرد . واقعا کواچ در حد و اندازه های یک مربی حرفه ای طراز اول نیست.بهتره برای مسابقات جهانی ایران بفکر مربی دیگری باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
بله دیگه. تا یه بازی رو می بازیم، باز روز از نو روزی از نو.... انگار نه انگار که از قهرمان لیگ قبل 6 امتیاز گرفتیم، از قهرمان جهان 3 امتیاز و از قهرمان المپیک 9 امتیاز.
امیدوارم از این تورنمنت تجربیات لازم رو برای مسابقات جهانی ژاپن و مخصوصا المپیک کسب کرده باشند. بهر حال در مجموع میشه گفت دستاورد تیم ایران تو این دوره لیگ جهانی خودباوری و تثبیت موقعیت بعنوان قدرت نوظهور دنیای والیبال هست.
من فکر می کنم که آمریکاییها، تعمدا بهمون باختن وگرنه اصلا مالی نبودیم!
بچه ها دمتون گرم واقعا

بازی آخر هم روسیه دکل هاشو آورده بود و دفاعشون قوی تر شده بود واقعا بچه از دیوار توپ رو میخوابوندن رو زمین روس ها

ایشالا جام جام جهانی و المپیک بدرخشید
سلام تابناک شجاع. می شه تحقیق کنی ببینی این حق نوار مرزی که برای فرهنگیان اختصاص دادن شامل چه استانها و شهرهایی میشه.اخه معلما خیلی دنبال این موضوعند. خیلی خیلی ممنون میشیم.
ما نمیخواستیم روسیه به لیگ دو بره کاش بوسنی هم تو فوتبال این را لحظ میکرد
من موندم چرا کواچ تو 4 تا بازی اول و بازی با لهستان در تهران به غفور بازی نداد؟
حیف شد..
آقا 7 پیروزی برادر 7 پیروزی عزیز 7 پیروزی دکتر 7 پیروزی با سواد 7 پیروزی اصلاحش کن
تیم ملی والیبال به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
آره باید همه رو از دم اخراج کنند
با سلام
به نظر من تیم ملی ایران لیاقت حضور در دور بعدی را نداشت
و همین بس که توهین به شعور تماشاچیان ایرانی اصلا جای بخشش ندارد - تماشاچیانی که با حضور خود باعث برد تیم در مقابل حریف های بزرگ می شدند این بار بر آنان توهین می شود و تیم ایران که با کمال بی حرمتی بازی نکرد تا به روسیه ببازد. نمی داننم شاید حرفهایی برای گفتن داشتند.
وزریر ورزش و جوانان هم در بازی از پیش حذف شده تیم هم خوب آمده بود
الله اعلم
تا این جا هم خیلی خوب بازی کردن همین که تیم های مطرح جهان روی ایران حساب ویژه ای باز میکنن خودش کلیه! از فوتبال که خیلی بهتره
سلام،با تبریک به تمامی بازیکنان و مسولانی که تلاش داشتند که تیم ملی والیبال خوب بدرخشد،درخواستی از تابناک دارم آن هم ارایه مقاله ای در حضور تماشاگران و از همه مهم تر تشویق ایشان،به نظرم اصلا در شان ما نیست که با بوق و سر و صدا به کمک تیم باشیم و با هوچی گری و صدا های ناهنجار مثل آفریقایی ها بوقچی باشیم،تا جایی که بازیکنان بی نوا پنبه در گوش کرده بودند و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
شما از هنر تماشاگری هیچ خبری نداری حرف نزن...

لهستان رو ببین چی کار می کنند. اسم اونها هوچی گری نیست، چیر لیدریه. می خواهی دست به سینه بشینن و جیک نزنند؟؟ روشنفکری هم حدی داره، ببم جان.
خوب بودن ... خیلی بهتر از پارسال اما هنوز کار زیادی دارن که بشن یک تیم در سطح لهستان
تمرکز، جمع کردن توپهای عقب زمین، دفاع جای کار داره
روحیه معروف خیلی تاثیر گذاره و باید روی وضعیت روحی تیم هم کار بشه چون هر وقت معروف بهم ریخت ... تیم هم به هم ریخت
به هر حال من از بازی های این تیم خیلی لذت بردم و مطمئنا تجربه این تیم خیلی بالاتر رفت برای دور های بعدی
امیدوارم استعداد یابی در این رشته همچنان ادامه داشته باشه و آینده این ورزش درخشان و درخشان تر باشه
خدا به بیت المال رحم کرد وتیم ما باخت وگر نه ممکن بود با برد تیم ما باز اقای روحانی چند میلیارد به این تیم ببخشد
تبانی بود تاروسیه به دسته یک سقوط نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
بچه ها انگیزه نداشتند و به خودشون فشار نمی آوردند.
هر موقع ایران پیراهن سورمه ای پوشیده باخته
خدا قوت بازیکنان قدرتمند والیبال ایران . شما گل کاشتید و جلوه بسیار با شکوهی را در عرصه این بازی ها به جهانیان نشان دادید.
شما باعث افتخار هستید. خدا بهمراهتان .
با 6 پیروزی و 7 باخت .
خیلی تابلو بود که ایران برای سقوط نکردن روسیه تبانی کرده بود! لطفا این موضوع رو پیگیری کنید.
با تشکر
راضییییییم ازتون بچه ها
ایران عمدی باخت که استرالیا رو از سطح یک لیگ جهانی حذف کنه و البته جای روسیه رو توی این سطح محکم کنه.
پاسخ ها
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
اگر هم این کار رو کرده باشه، استرالیا حقشه، نگذاشت یه سال ما بریم المپیک...
با سلام وردود بر این قهرمانان که مردانه جنگیدند و برای هموطنان شادی آوردند ،انشاالله که در بازی های آینده شاهد نمایش قدرت آنان باشیم، سلامتی وشادگامی برای همه انان ومربیان دلسوز را از خداوند تبارک وتعالی مسئلت دارم
1
1
1
1
1
1
1
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی