بازدید 2790

اوباما نیازمند نهایی شدن مذاکرات است

کد خبر: ۵۱۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 04 July 2015
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیش بینی کرد مذاکرات هسته‌ای بعد از تمدید هفت روزه نهایی می‌شود و تنها بحث و گفت و گو بر روی مسائل جزئی باقی خواهد ماند.

هادی شوشتری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 گفت: هر معاهده‌ بین المللی که به مرحله نگراش می رسد زبان برد خواهد بود.

نماینده مردم قوچان و فاروج  در مجلس نهم شورای اسلامی توضیح داد: مرحله نهایی هر پروتکل دو جانبه و چند جانبه بین‌المللی که نگارش توافقنامه است طولانی خواهد بود بنابراین تمدید زمان برای تنظیم توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای اتفاق خارج از عرف حقوق بین‌الملل نیست.

 وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران  مهمترین موضوع روز دنیا است، اظهار داشت: در مسائل بین المللی نمونه‌ای مانند مذاکرات هسته‌ای ایران وجود دارد. در این مذاکرات 5 کشور که صندلی ثابت در سازمان بین الملل دارند طرف مذاکره با ایران است. از سوی دیگر هماهنگ کننده و پایه روز اتحادیه اروپا که نماینده 28 کشور است در مقابل ایران می نشیند.

این نماینده ادامه داد: بر این اساس و با توجه به حضور وزرای خارجه کشورها در این مذاکرات می توان گفت در واقع این نشست ها ساختار نظام بین الملل طرح ریزی خواهد کرد.

شوشتری عنوان کرد: بنابراین طبیعی است که وزرا و مذاکره کنندگان برای تایید متن نهایی به کشورهای خود رفت و آمد داشته باشند و زمانی را برای تمدید و گفت و گوی بیشتر در نظر بگیرند.

وی در باره خلل‌هایی که آمریکایی‌ها در مذاکرات ایجاد می‌کنند، گفت: باید توجه داشت ایلات متحد آمریکا نظام یکپارچه نیست، کنگره این کشور تندروهایی دارند که مانع پیش روی مذاکرات می‌شوند. اما رئیس جمهوری این کشور خواهان و نیازمند توافق نهایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نهایت تاکید کرد:ب ه نظر می رسد کلیات توافق بعد از تمدید زمان حاصل شود و اگر موضوعات کوچکی باقی بماند  بحث و توافق بر روی آنها را به آینده موکول کنند.

بر اساس بیانیه لوزان ضرب الاجل مذاکرات روز گذشته به پایان رسید اما طرفین برای حصول توافقنامه نهایی یک هفته دیگر مذاکرات را تمدید کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار