بازدید 1672

پایان بی‌عدالتی‌های اکران فیلم با قانونی جامع

کد خبر: ۵۱۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 04 July 2015
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اینکه در هر کاری منافع مالی و اقتصادی به موضوعات فرهنگی و فرهنگ‌سازی ارجحیت دارد، افزود: عدم شفافیت در نوع برنامه‌ریزی‌ها برای اکران عادلانه فیلم‌ها سبب ایجاد ذهنیت‌هایی می‌شود و این مسئله اصحاب سینما را نگران می‌کند.

نصرالله پژمان‌فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه سالن‌های سینمایی عادلانه میان فیلم‌ها تقسیم نمی‌شوند، گفت: مدیرانی که در رابطه با نحوه پخش سالن‌های سینمایی میان فیلم‌ها تصمیم گیرنده هستند باید در تقسیم این سالن‌ها میان فیلم‌ها و زمان اکران آن‌ها دقت لازم را به خرج دهند، چراکه نتیجه بی‌توجهی و عدم درایت لازم در نحوه و چگونگی اکران فیلم‌ها، ناامیدی جریان تولید را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر کاری منافع مالی و اقتصادی به موضوعات فرهنگی و فرهنگسازی ارجحیت دارد، افزود: عدم شفافیت در نوع برنامه‌ریزی‌ها سبب ایجاد ذهنیت‌های نامعقول فراوانی همچون وجود دست‌های غیر و نامرئی می‌شود و این مسئله اصحاب سینما را نگران می‌کند و به همین دلیل می‌توان گفت منافع مالی، عدالت را در اکران فیلم‌ها زیر سوال برده است.

وی افزود: انتظار می‌رود در رابطه با این موضوع ضابطه مشخصی وجود داشته باشد که بتواند حوزه اکران فیلم‌ها را مدیریت کند، درواقع با تنظیم یک قانون جامع و کامل می‌توان به بی‌عدالتی‌های اکران خاتمه داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه شورای صنفی نمایش در جلسات خود باید قوانین موجود را به کنکاش بکشد  تا نواقص  برطرف شوند، افزود: بی‌نظمی‌هایی که در ساعت نمایش فیلم‌ها وجود دارد نیاز به بررسی دارند که چرا تنها شامل برخی از فیلم‌ها می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  با اشاره به اینکه اگر سئانس‌های مرده برخی مناسبت‌های خاص مانند ماه رمضان به نمایش یک فیلم اختصاص داده شود به یقین آن فیلم نخواهد توانست به فروش خوبی دست پیدا کند، افزود: با توجه به اینکه فیلم‌های مذهبی و کودک نیز فروش و مخاطب خاص خود را دارند، نباید آن‌ها را به جرم بفروش نبودن از صحنه حذف کرد؛ بلکه باید شرایط دیده شدن آن‌ها را به لحاظ  فرهنگی فراهم  آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل