بازدید 1714

مواضع متغیر آمریکا آفت مذاکرات است

کد خبر: ۵۱۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 04 July 2015
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آینده مذاکرات هسته‌ای در گرو بسنده کردن آمریکایی‌ها به امتیازاتی است که در گذشته گرفته‌اند، گفت: مواضع متغیر آمریکا آسیب و آفت جدی در مسیر مذاکرات است.

به گزارش مهر: محمدصالح جوکار با بیان اینکه آینده مذاکرات هسته ای در گرو بسنده کردن آمریکایی ها به امتیازاتی است که در گذشته گرفته اند، گفت: مطالبات جدید و زیاده خواهی آمریکا گره کار را افزایش خواهد داد.

وی افزود: فشارهایی که بر ایران وارد می شود در راستای گرفتن امتیازات بیشتر است و چارچوب های کلی نظام که به عنوان خطوط قرمز ما مشخص شده، مناطق عبور ممنوع محسوب می شود.
جوکار با بیان اینکه  امیدواریم در سایه عقلانیت تصمیم درستی در مسیر مذاکرات گرفته شود گفت: ۵ کشور دیگر مذاکره کننده با ایران نباید اختیار خود را به دست آمریکایی ها دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با بیان اینکه آمریکایی ها هیچ گاه سر عهد خود نمی ایستند، تصریح کرد: بعد از بیانیه لوزان مذاکرات برای رسیدن به یک توافق نهایی ادامه پیدا کرد و همواره آمریکایی ها در این مدت مسائل فنی و حقوقی جدیدی را مطرح کردند و حتی به فکت شیت خود نیز پایبند نبودند.

برداشته شدن کامل تحریم ها و رعایت عزت ملت ایران معیار توافق خوب است

وی با بیان اینکه مواضع متغیر آمریکایی ها می تواند آسیب جدی به مذاکرات وارد کند، خاطرنشان کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن و شفاف بوده و خطوط قرمز ایران در راستای حق مسلم‌اش است؛ ولی طرف مقابل درخواست هایی برخلاف عرف و قوانین بین الملل دارد.

جوکار با اشاره به معیارهای توافق خوب گفت: معیار توافق خوب رعایت عزت ملت ایران، رعایت چارچوب و حقوق هسته ای ملت ایران و برداشته شدن کامل تحریم ها از سوی طرف مقابل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بازرسی ها از مراکز نظامی و هسته ای که برای ایران جنبه حیاتی دارد، قابل قبول نیست و بازجویی از دانشمندان و کسانی که با برنامه هسته ای ایران مرتبط هستند را نمی پذیریم و این جزء خطوط قرمز ما است.

جوکار در پایان عنوان کرد: فشارهایی که تاکنون به ایران وارد شده در راستای پذیرش بازرسی های نظامی و مصاحبه با دانشمندان بوده و ما به هیچ وجه در این حوزه کوتاه نخواهیم آمد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر