بازدید 1272

فروش آثار تاريخي غارت شده سوريه در بازار انگليس

کد خبر: ۵۱۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 04 July 2015
خبرگزاری بحرین، بنا، در خبری از فروش آثار تاریخی غارت شده سوریه در بازارهای پایتخت انگلیس خبر داد.

در این خبر به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین آمده است مارک طویل آمریکایی عراقی الاصل از کارشناسان آثار باستانی و تاریخی، می گوید:« در تلاش برای شناسایی آثاری که از سوریه و عراق غارت شده اند موفق شدم برخی از این آثار را در بازارهای لندن مشاهده کنم، این آثار شامل مجسمه های کوچک، ظروف و آثار دیگری است که در بازار های لندن به فروش می رسند.»

او می گوید:« وقتی از فروشندگان درباره چگونگی دستیابی به این آثار سئوال شد جواب قانع کننده ای نداشتند، حتی بسیاری از آنان از پاسخگویی طفره رفتند. سندی هم وجود نداشت که ثابت کند چگونه به این آثار ارزشمند دست یافته اند.»

در این خبر به نقل از یک باستان شناس سوری آمده است داعش به کاوشگران آثار باستانی اجازه می دهد در مناطق تاریخی سوریه حفاری کنند اما از آنان مالیات 20 درصدی می گیرد. داعشی ها سال 2014 گروهی از باستانشناسان و کاوشگران را وارد سوریه کردند و همان زمان بسیاری از آثار تاریخی سوریه غارت و از کشور خارج شد.

این کارشناس سوری می گوید:« بسیاری از منابع نفتی ای که در اختیار داعش بود هدف قرار گرفته اند و داعش این منابع را از دست داده است در نتیجه برای دستیابی به اموال مورد نیاز، توجه خود را به آثار تاریخی متمرکز کرده است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل