بازدید 2015
شیلی - آرژانتین در دیدار نهایی کوپا‌ آمه‌ریکا

قهرمانی، رویای مشترک شیلی و مسی

کد خبر: ۵۱۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 04 July 2015
شیلی و آرژانتین در دیدار پایانی کوپا آمه‌ریکا 2015 به دیدار هم می‌روند. آیا مسی می‌تواند به ناکامی‌هایش در تیم ملی آرژانتین پایان دهد یا شیلی میزبان به نخستین عنوان خود در تاریخ جام ملت‌های آمریکای جنوبی دست می‌یابد؟

به گزارش ایسنا، کوپا آمه‌ریکا بامداد یکشنبه با دیدار تیم‌های ملی فوتبال شیلی و آرژانتین به پایان می‌رسد. شیلی که تاکنون موفق به کسب مقام قهرمانی در کوپا نشده است، از فرصت میزبانی خود استفاده خواهد کرد تا به رویای 105 ساله خود پایان دهد اما این دیدار برای آلبی‌سلسته نیز از اهمیت خاصی برخودار است؛ چرا که 22 سال از آخرین قهرمانی‌شان در این رقابت‌ها می‌گذرد.

آرژانتین در سال‌های 2004 و 2007 در دیدار نهایی ناکام مانده است. اگر این تیم بامداد یکشنبه به مقام قهرمانی دست پیدا کند نه تنها تعداد قهرمانی خود را در کوپا آمه‌ریکا به 15 می‌رساند که جایگاه نخست رده‌بندی فیفا را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

شیلی که پس از 28 سال به فینال کوپا رسیده است، آمار ضعیفی برابر آرژانتین دارد. آنها 24 بار در کوپا آمه‌ریکا با آرژانتین روبه‌رو شدند که 19 بار آلبی‌سلسته به پیروزی دست یافته و 5 بار دیدار دو تیم به تساوی رسیده است. میزبان کوپا آمه‌ریکا در سال جاری هرگز موفق به کسب جام در این مسابقات نشده است.

قرمزها تنها یک برد در بازی‌های رسمی مقابل همسایه خود داشته‌اند. زمانی که مارچلو بیلسا سرمربی‌شان بود، این پیروزی به دست آمد. بر همین اساس 15 اکتبر سال 2008 روزی تاریخی برای فوتبال شیلی محسوب می‌شود.

میزبانی شیلی برای آرژانتینی‌ها خوش‌یمن بوده است. 6 بار کوپا آمه‌ریکا در این کشور برگزار شده که آلبی‌سلسته 4 بار به مقام قهرمانی رسیده است.

این دیدار برای لیونل مسی خاص است. ستاره آرژانتینی تاکنون با تیم ملی کشورش موفق به کسب جامی نشده و امیدوار است که در این تورنمنت به آرزوی خود برسد. او در بازی نیمه‌نهایی هر چند موفق به گلزنی نشد اما سه پاس گل داد. 959 دقیقه از آخرین گل او در جریان بازی برای آلبی‌سلسته می‌گذرد اما با بازی‌های خوب خود 4 بار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده است. او تنها یک گل در این مسابقات از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است!

تقابل دو مربی آرژانتینی از نکات جالب این دیدار است. خراردو مارتینو، اولین مربی است که دو فینال پیاپی کوپا را با دو تیم متفاوت تجربه می‌کند. او در سال 2011 به همراه پاراگوئه به مقام قهرمانی رسید.

در روزهای اخیر تنش‌هایی بین هواداران دو فینالیست دیده شد. ماسکرانو در این باره گفت: نباید مردم را وارد سیاست کنیم. دو کشور همچون دو برادر هستند. این یک ورزش است و باید مثل سرگرمی به آن نگاه کرد نه جنگ. امیدوارم که همه مردم این موضوع را درک کنند.

مردان خورخه سامپائولی در حال حاضر بهترین بازیکنان تاریخ شیلی هستند. بیشترین گل را در این تورنمنت به ثمر رسانده و بیشترین موقعیت گل را داشته‌اند. این تیم به همراه بازیکنان سرشناسش همچون آلکسی سانچس، آرتورو ویدال و ادواردو وارگاس که بهترین گلزن جام است بدون توجه به آمار امیدوار به کسب اولین جام قهرمانی خود در کوپا آمه‌ریکا است.

دیدار نهایی کوپا آمه‌ریکا 00:30 بامداد یکشنبه برگزار می‌شود و در صورت تساوی بر خلاف مراحل قبلی به وقت اضافه خواهد کشید. در نهایت ضربات پنالتی تعیین کننده تیم قهرمان خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار