بازدید 103277

جوابیه استانداری سمنان در ارتباط با انتصابات فامیلی+توضیحات

جالب اینکه در متن جوابیه استانداری هم به حکم برای داماد استاندار و همچنین دختر استاندار اذعان شده است؛ هرچند در بخشی‌ از این متن، صدور حکم برای خواهر زاده را تکذیب کرده است‌ ـ که البته حکم برای شوهر خواهر زاده استاندار است ـ تابناک قضاوت را به مخاطبان واگذار می کند.
کد خبر: ۵۱۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 04 July 2015

متن کامل تکذیبه استانداری به شرح زیر است.

با سلام و صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)

مسئول محترم سایت تابناک

با سلام و احترام

در پی درج مطلبی تحت عنوان «حکم استاندار برای دختر، داماد و خواهرزاده» جوابیه ذیل تقدیم می گردد که برابر قانون عیناً درج گردد.

« ولاتخف لیس لک به علم »

(توضیح تابناک: اشتباه موجود در نگارش آیه از سوی استانداری سمنان است. صحیح این آیه بدین صورت است« و لا تقف ما لیس لک به علم»)

همواره قضاوتهای نادرست و شایعه پراکنی های مبتنی بر عدم آگاهی و تحقیق و نوشته های برآمده ازشنیده های بدون وصول به یقین زمینه های تشویش افکار و ایجاد بدبینی را نسبت به خدمتگزاران صادق مردم فراهم آورده و متأسفانه چنین رویه ای اگر رونق یابد جایگزین آرامش، تعامل و همکاری اجتماعی و بالاتر از همه اعتماد مردمی به کارگزاران نظام مقدس اسلامی خواهد شد که صدالبته برخی انگشت شمار خود دانسته به دنبال آنند‌.

اگرچه خبرنگاران و اصحاب تلاشگر رسانه چشم و گوش جامعه و به تعبیری بشیر و نذیرند لذا آگاهی و یقین به موارد متعدد می تواند موجبات زیبایی کار و تأثیر کلام و نوشته را بیشتر کند . سایت محترم تابناک ذیل تیتر فوق الذکر مطالبی را نوشته است که متأسفانه کذب محض و ناشی از برداشتهای سطحی و بدون تحقیق نگارنده بوده و تصور می شود حیثیت رسانه ای سایت وزینی چون تابناک نباید دستخوش این نوشته ها شود زیرا:

1. راجع به صدور حکم برای دختر، داماد و خواهرزاده کاملاً بی اطلاعی در نوشته به چشم می خورد چرا که:

الف) مدیرکل حوزه استاندار اگرچه داماد ایشان است، اما خود سالهاست در استخدام دولت و دارای مسئولیتهای مختلف در استانهای دیگر بوده است و صرفاً بعنوان نیروی مأمور به استانداری سمنان آمده است که صدالبته امانت و اعتماد و محرم اسرار بودن لازمه تصدی برخی مسئولیتها برای پیشبرد امور بوده و اتفاقاً پسندیده است . مگر نه اینکه امام علی (ع) در نامه به مالک اشتر فرمودند: « و تو می توانی جانشینانی بهتر از آنان بیابی اینان را از خاصان و نزدیکان خود در خلوتها و مجلسهایت قرار ده »

ب) آقای استاندار در مجوعه استانداری خواهرزاده ای ندارند که بخواهند برای ایشان حکمی صادر و یا مسئولیتی تعریف نمایند‌.

ج) از آنجا که دختر ایشان از طلاب حوزه علمیه می باشند به منظور رسیدگی بیشتر و آگاهی مفیدتر از نیازها و دغدغه های این اماکن مقدس و این قشر ارزشمند، وی را بعنوان رابط حوزه های علمیه قرار دادند و ابلاغ وی فاقد هرگونه رابطه و ایجاد حق استخدامی و مالی می باشد‌. لذا صرفاً همکاری و کمک به پیشبرد امور است و لاغیر.

2. تغییرات در جابه جایی دولتها امری کاملاً طبیعی و پذیرفته شده است و اگر غیر از این می بود نیازی به رأی مجدد مردم نداشتیم. ملت با رأی خود خواستار تغییر هستند و امروزه دیگر سخن گفتن و مجادله پیرامون این مسأله امری ابتدایی شده است . صدالبته در انتخاب نیروهای جایگزین نهایت دقت شود تا اولاً بر اساس شایسته سالاری باشد ثانیاً؛ موجب حذف افراد لایق و توانمند نگردد که این امر در استانداری سمنان اتفاق افتاده است که این هم موجب سوال منتقدین از منظر دیگر شده است؟!

3. ضمن احترام به مردم شریف و شایسته شهمیرزاد، باید گفته شود تذکر آقای استاندار و شدت کلام وی درخصوص تضییع حقوق شهروندان و جلوگیری از امری خلاف قانونی و در مسیر قرار دادن امور در جرگه قانونی و احقاق حق مردم بوده است . آیا به نظر شما ساختن ساختمانی تجاری بدون پروانه و طی مراحل قانونی و اصرار بر ادامه این روند، مستوجب تذکر و احقاق حقوق مردم عزیز آن دیار نبوده است ؟ قطعاً کسانی که منافع خود را در خطر می بینند باید عکس العمل نشان دهند.

4. اشاره به سخنان جناب آقای مهندس خسروی مبنی بر فساد اداری و بهره برداری و استفاده سلیقه ای و نابجا از سخنان 9 ماه پیش این بردار ارزشمند و خدوم مردم در مجلس در مسیرتحقق اهداف و غرض نگارنده و پیوند این سخن با سایر مطالب ونوشته ها، امری ناپسند وخلاف اخلاق رسانه ای بوده وصرفاً تشویش افکار مردم می باشد .

در پایان لازم به ذکر است که با وجود پر خیر و برکت حضرت آیت الله شاهچراغی نماینده محترم ولی فقیه در استان که همواره محور وحدت و همدلی بوده و نمایندگان فهیم و کوشای استان در مجلس شورای اسلامی فاقد هرگونه تنش و درگیری می باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل