بازدید 13362

آلن ایر: هدف قراردادن هواپیمای‌مسافربری خطا بود

آلن ایر در خصوص هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در سال پایانی جنگ تحمیلی گفت: قبول می‌کنم این خطایی بود که در اثر این خطا ایرانیان بی‌گناه کشته شدند.
کد خبر: ۵۱۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵ 04 July 2015
آلن ایر در خصوص هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در سال پایانی جنگ تحمیلی گفت: قبول می‌کنم این خطایی بود که در اثر این خطا ایرانیان بی‌گناه کشته شدند.

به گزارش فارس از وین، «آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا که برای مذاکرات هسته ای در «وین» حاضر شده است، در پاسخ به سوالی درباره حادثه 12 تیر 1367 که موشک هدایت شونده از ناو «یو اس اس وینسس» نیروی دریایی آمریکا به پرواز مسافربری شماره 655 ایران ایر شلیک شد و 290 ایرانی از جمله 66 کودک جان خود را از دست دادند اما آمریکا بعد از گذشت 27 سال هیچ عذرخواهی نکرده گفت: معلوم است که همانطور که گفتید این یک خطای فاجعه بار بود و دولت آمریکا از خانواده های قربانیان عذرخواهی کردند. خارج از آن به این نکته بسنده می کنم بله قبول می کنم که این خطایی بود که در اثر این خطا ایرانیان بی گناه کشته شدند.

در این میان خبرنگار خبرگزاری فارس گفت که این خطای فاجعه بار چه کسی بوده است که «آلن ایر» گفت: اجازه بدهید حرفهایم را تکمیل کنم. دارم صحبت می کنم.

وی در ادامه افزود: خارج از آن، همانطور که رئیس جمهور اوباما و سایر مقامات آمریکایی گفته اند اگر فقط و فقط برگذشته تمرکز کنیم از فرصت ساخت آینده بهتر برای همه ما محروم می شویم از این نظر ما نمی گوییم که باید گذاشته را فراموش کنیم ولی می گوییم که باید به آینده نگاه کنیم و با آینده نگری به اینجا آمدیم تا مشترکا با احترام متقابل و با حسن نیت به سوی یک هدف مشترک پیشروی کنیم؛ یعنی حصول یک توافق جامع نهایی که در چارچوب آن نظام تحریم های هسته ای لغو شود و همچنین علت اصلی این بحران یعنی عدم اطمینان جامعه جهانی در مورد ماهیت برنامه هسته ای ایران رفع شود و اگر ما بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که ایران در آینده نمی تواند به بمب هسته ای دسترسی پیدا کند همه ما خوشحال می شویم و به نظر من هر کشور که در این روند و مذاکرات شرکت می کنند می تواند منافع ملی خودشان را پیش برد.

خبرنگار فارس مجدداً تکرار کرد: شما فرمودید که یک خطای فاجعه بار بوده. خطای فاجعه بار چه کسی بوده است؟

وی ادامه داد: همانطور که عرض کردم من پیش شما نیامدم که درباره گذشته صحبت کنم و درباره آن تمرکز کنم. حرف خود را درباره این موضوع گفتم که ضبط صوت آن را ضبط کرده است. اگر مایلید درباره موضوع هسته ای بیشتر صحبت کنید من مایل هستم. همین حرفی که زدم کافی است.

آلن ایر دیگر حاضر نشد پاسخ دهد و تکرار کرد: من حرفم را زدم. این اتفاق فاجعه بار بود. خانم، خانم شما وسط حرف من دوباره سه بار پریدید. با اجازه‌اتون.

خبرنگار فارس ادامه داد: نمی‌خواهید پاسخ بدهید.

آلن ایر ادامه داد: «من پاسخ دادم شما گوش ندادید». وی با ناراحتی گفت: خانم این چه کاری بود که کردید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۲
این آقای آلن ایر در هر حال با ایران آشتی یه و دلش نمی خواد به سؤال های سخت جواب بده.
ضمن تقدیر از شجاعت این خبرنگار محترم در طرح این سئوال ای کاش ایشان به موضوع اعطا مدال به ویلیام راجرز و کلیه خدمه ناو از طرف جورج بوش اشاره می کردند تا اذهان عمومی متوجه می شدند که DNA آمریکایی ها از چه ساخته شده تا دیگر خانم اشمیت نگوید DNA ایرانی ها از دروغ ساخته شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
گفته دولت آمریکا از خانواده های قربانیان عذرخواهی کردند! کسی سندی برای این موضوع دیده تا به حال؟

ضمنا، اونی که در مورد DNA ایرانیان مزحرف گفته بود خانم شرمن بود. اگر ما متقلب هستیم، امریکا چیست که هر روز یک حرف جدید و یک بام جدید دارد؟ ما 30 سال است یک حرف می زنیم، شما 3 ماه نمی توانید حرف خود را عوض نکنید. هم با مبارک خوب بودید، هم با مرسی ساختید، هم با سیسی! ظرف کمتر از 18 ماه! و ...
بايد مجلس قانوني گذاشته تا دولت آمريكا به خانواده هاي اون حادثه غرامت پرداخت كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
غرامت را پرداختند وعزیزان هم گرفتند
آقای آلن..بله گذشته ها گذشته ولی چه تلخ گذشت...عذرخواهی رسمی هم بکنید کار ناجوانمردانه ای که کردید از یادها نخواهد رفت .. آقای آلن اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
آمریکا باید جبران اشتباهات گذشته را بکند
سلام؛
این بقول ایشان اشتباه؛ از امریکا بارها در عراق و افغانستان و سایر کشورهایی که در آن وارد جنگ شده سابقه داشته است؛
بر عکس ایشان بنظر من این یکی راهبردهای این کشور در جنگ و حتی در زمان صلح میباشد!!!!
اگر اشتباه بود؛ چرا مدال شجاعت به مجری این جنایت داده شد؟!!!!...پس اشتباه نبوده بلکه گردنکشی دولت بوده است!!!!
بنظر من اینکار کاملا شبیه انفجار اتمی در ناکازاکی و هیروشیما بود و فقط حجم و ابعاد آن متفاوت بوده است...

اما معنی عمیق دیگری که از این جنایت نظامی بدست میآید؛ ناتوانی سیستمهای نظامی و نظامیان این کشور در شناخت هواپیمای عیر نظامی از نظامی است!!!!
و ناتوانی قدرت تشخیص در زمانهای بحرانی است...
بنابراین اگر زمانی شنیدیم که اشتباها در جایی از این دنیا دوباره از صلاح اتمی استفاده کرد، نبایستی شگفت زده بشیم چون بقول ایشان تنها یک خطا بوده است!!!!
.یا حق.
هواپیمای مسافربری شما را میزدیم الان جواب شما چه بود؟ آیا می بخشیدید؟ مردم شما در برج ها مردند میلیون ها انسان را برای انتقام کشتید. باید به ما هم برای انتقام حق بدهید...حداقل معادل همانی که خود شما در قبال هر امریکایی از مردم عراق و افغانستان کشتید و امروز هم به روی خودتان نمی اورید...
درود به این خانم محترم خبرنگار که خوب سخنگوی کاخ سفید رو در مخمصه و اعتراف به جنایت ارتکابی خود در جریان هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در 27 سال قبل قرار داد که فقط در جریان این جنایت ضد بشری 66 کودک بیگناه به همراه والدین خود و سایر مسافرین و کادر پروازی (حدود 279 نفر) مظلومانه به شهادت رسیدند.
آلن جان خودتو خیلی ناراحت نکن! ما می دونیم آمریکائی هایی که برای کشتن چندین هزار آدم توی هیروشیما و ناکازاکی هنوز عذرخواهی نکردن معلومه که زورشون میاد برای کشتن فقط 290 نفر که اصلا به چشم نمیاد عذرخواهی کنن.راستی گفتی گذشته... جنایت کارهای جنگی رو بر اساس چه جرمی محاکمه می کنید؟؟ به خاطر اتفاقی که در گذشته افتاده بود؟؟؟!!!!
ایران هم باید با یک موشک یکی از هواپیماهای جنگی نه مسافرتی آمریکا رو بزنه بعدشم بگه اشتباه شده
آمریکای نامرد جنایتکار
به اقای الن ایر بفرمایید خطا نبود جنایت بود. واقعا وقاحت تا به این درجه که قتل عمدی 300 انسان بیگناه را خطا بنامند. حتما حمایت از صدام حسین و بخشش انواع سلاحها به ان رژیم برای کشتار ایرانیان هم اشتباه غیرعمد بوده است!!!
با سلام
یه آدم حاضر جواب نبود از این آقا بپرسه، پس چرا شما اینقدر اصرار دارید که به تحقیقات گذشته ایران در مورد هسته ای دسترسی داشته باشید به قول خودتون PMD.
بدبخت راست میگه دیگه!
رو روشن دروغ که نمی تونه بگه؛ راستش هم که بگه براش شر میشه. چرا سوال پیچش میکنید بدبختو!
پس چرا به فرمانده ی آن ناو مدال شجاعت دادید؟
سلام جناب تابناک حرفهای آلن ایر را کامل بنویسید . ما خودمون میتونیم بفهمیم موضوع چیه.
به ا و مدا ل دادند تا دیگر فرماندهان در شلیک تردید نکنند.
طبق مستندی که از عرشه این نا و فیلمبردای شده پرسنل
خودشان هم باورشان نمیشده که هواپیمای مسافربری را زده باشند .
این احتمالا خطی جنگافزار بوده است وامریکیها از ترس رودست خوردن از ایرانیها
به علائم دیگر توجه نکردند.
درصورت برای شادی روح هموطنانمان دعا میکنیم.
1- معذرت خواهی 2- پرداخت خسارت هواپیما و خسارات معنوی ضربه خوردن به اعتبار خطوط هوایی به ایرا 3- پرداخت غرامت میلیون دلاری (عرف بین المللی) به هر خانواده بازمانده
دوستان حالا طوطی وار این مدال کاپیتان رو تکرار میکنید ولی اون مدال برای زدن هواپیما نبود برای پایان چند سال خدمت کاپیتان بود. آخه کی برای زدن هواپیمای مسافربری مدال میگیره؟؟ همین ارتش آمریکا چند تا از پرسنلش رو که در عراق مرتکب خطا شدن رو تا حبس ابد هم محکوم کرد. چند تا ارتش اینکار رو میکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
شما دلواپس امریکا هستید یا ملت خودت ؟؟؟
تابناک از تو بعیده
چرا نمی گی که 614 میلیون دلار هم بابت این به ایران غرامت داده شده اون موقع
و یک توافق با ایران سر این منعقد شده
حالا اینکه ایران استفاده سیاسی می کنه ازش بماند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار