بازدید 2197

واکنش مجلس عوام انگليس به درخواست حمله هوايي به مواضع داعش در سوريه

ظاهرا میان حزب حاکم محافظه کار و حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت، در مورد مجوز مجلس برای عملیات هوایی علیه گروه داعش در سوریه، مشورت‌هایی صورت گرفته است تا این طرح تصویب شود. موضوع حمله به مواضع گروه داعش در سوریه پس از حمله مسلحانه به گردشگران در تونس در هفته گذشته مطرح شد که در آن چندین شهروند انگلیسی جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۵۱۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۲ 04 July 2015
درخواست وزیر دفاع انگلیس از مجلس عوام برای دریافت مجوز حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه واکنش های متفاوت نمایندگان این مجلس را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، مایکل فالون این هفته تلاش کرد مجوز حمله هوایی به سوریه را برای انچه که بمباران مواضع داعش اعلام کرد از مجلس عوام بگیرد.

از جمله پرسشهای مطرح و نارضایتی برخی نمایندگان مجلس از وزیر دفاع ، عملکرد انها در مبارزه با داعش در عراق است که مجوز بمباران مواضع داعش در عراق وجود دارد.

دولت انگلیس اعلام کرد: پیشنهاد وزیر دفاع به معنی حمله فوری به داعش در سوریه نیست بلکه هدفش، زمینه سازی به منظور تغییر تدریجی در نگرش به مداخله نظامی در جنگ با داعش است.

نیروی هوایی انگلیس در قالب ائتلاف به رهبری آمریکا در عملیات هوایی در عراق مشارکت دارد اما برخلاف آمریکا و چند کشور دیگر عضو ائتلاف، تاکنون از ورود به حریم هوایی سوریه خودداری کرده است.

دولت انگلستان در زمان پیوستن به این ائتلاف اعلام کرد دولت عراق رسما با عملیات نظامی انگلیس در آن کشور موافقت کرده است اما چنین مجوزی در مورد سوریه وجود ندارد.

دولت انگلیس برای عملیات هوایی ضد داعش در خاک سوریه، به مجوز مجلس نیاز ندارد اما وزیر دفاع گفته است که تصمیم نهایی در این زمینه را به مجلس محول می‌کند.

ظاهرا میان حزب حاکم محافظه کار و حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت، در مورد مجوز مجلس برای عملیات هوایی علیه گروه داعش در سوریه، مشورت‌هایی صورت گرفته است تا این طرح تصویب شود.

موضوع حمله به مواضع گروه داعش در سوریه پس از حمله مسلحانه به گردشگران در تونس در هفته گذشته مطرح شد که در آن چندین شهروند انگلیسی جان خود را از دست دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس