بازدید 5793

جنوب تهران مقصد نهایی آبهای آلوده شیمیایی

رئیس اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه 20 گفت: آب ها به قدری با مواد شیمیایی و فلزات سنگین آلوده شده‌اند که امکان هیچ استفاده‌ای از آنها نیست.
کد خبر: ۵۱۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰ 04 July 2015
رئیس اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه 20 گفت: آب ها به قدری با مواد شیمیایی و فلزات سنگین آلوده شده‌اند که امکان هیچ استفاده‌ای از آنها نیست.

مجتبی حسینعلی بیگی رئیس اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه 20  در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،با بیان اینکه 70 درصد ‌آبهای تهران در قالب 7 کانال به سمت شهر ری روانه می‌شود، اظهار کرد: آب‌های روانه شده به سمت جنوب تهران در ابتدا بسیار زلال و قابل استفاده هستند اما این آب‌ها پس جدا شدن از سر منشاء خود و طی مسیری تا رسیدن به جنوب تهران ، به قدری آلوده می‌شوند که دیگر امکان استفاده از آنها نخواهد بود.

وی دلایل اصلی آلوده شده این آب ها را ریختن زباله و ضایعات و همچنین روانه کردن پسماند‌های صنعتی و فاضلاب های خانگی به داخل کانال ها بیان کرد و افزود: واحدهای سنگ‌بری و آب‌کاری فلزات که پساب‌های خود را که عمدتا دارای مواد شیمیایی و خطرناک هستند روانه کانال های آب می‌کنند، بزرگترین عامل آلودگی آب محسوب می‌شوند.

حسینعلی بیگی با اشاره به اینکه دغدغده اصلی اداره مسیل‌ها و قنوات، آلوده بودن آبهای سطحی و جلوگیری از استفاده کشور از این آب‌ها بر زمین‌هایشان است، گفت: استفاده از آبهای آلوده  و شیمیایی برای‌آبیاری مزارع و زمین های کشاورزی اثرات مخربی را بر این محصولات برجای خواهد گذاشت.

وی در پایان تصریح کرد: برهمین اساس با احداث تصفیه‌خانه،‌جلوگیری از روانه کردن پساب‌های صنعتی  و استفاده از دیگر منابع آبی و قنوات می توان از استفاده کشاورزان از این آبهای صنعتی جلوگیری کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار