بازدید 2875

گروه هاي مسلح درحلب مجبور به عقب‌نشيني شدند

کد خبر: ۵۱۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰ 03 July 2015
گروه های مسلح در پی ناکامی حمله به شهر حلب در شمال سوریه، مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای ارتش سوریه توانستند با حمله گسترده گروه های مسلح به غرب شهر حلب در منطقه «جمعیت الزهراء» مقابله کنند.

هبه الله بیطار گزارشگر شبکه المیادین گفت: تسلط بر شهر حلب هدف اصلی گروه های مسلح در شمال سوریه است. چند گروه مسلح از جمله جبهه انصارالدین، جیش المجاهدین و الانصار، اتاق عملیات انصار الشریعه، جبهه النصره و احرار الشام در این حمله موسوم به عملیات آزادسازی حلب مشارکت داشتند. با اینکه افراد مسلح در ابتدا توانستند کنترل چند ساختمان را در دست بگیرند، اما در نهایت مجبور به عقب نشینی شدند.

در ادامه این گزارش آمده است: درگیریهایی هم در شمال حلب نزدیک مرزهای ترکیه بین جبهه النصره و داعش رخ داد. صدای درگیریها و انفجارها در مرزهای ترکیه شنیده شد. با تشدید درگیریها، ترکیه نیروهایش را نزدیک مناطق مرزی تقویت کرد. احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه برنامه ریزی این کشور برای دخالت یکجانبه در سوریه در آینده نزدیک را رد کرد. شورای امنیت ملی ترکیه طرح نظامی پیشنهادی رئیس ستاد ارتش را برای ایجاد منطقه امن در مرزهای سوریه در عمق سی کیلومتری خاک این کشور تصویب کرد.

خبرنگار این شبکه افزود: ارتش سوریه اجساد شماری از افراد مسلح را به مناطق داخل شهر حلب منتقل کرد. بعضی از این اجساد متعلق به جنگجویان چچنی گروه های مسلح است. حملات شدید گروه های مسلح به منطقه «البحوث العلمیه» و نیز منطقه الراشدین حلب همچنان ادامه دارد، اما تاکنون نتوانسته اند در این منطقه نفوذ کنند. جبهه النصره شمار زیادی از نیروهایش را ادلب به حلب منتقل کرد. گروه های مسلح به کشته شدن دستکم ده نفر اعتراف کردند. گروه های مسلح به طور معمول فقط تلفات خود از اعضای سوری را اعلام می کنند و آمار کشته شدگان از جنگجویان خارجی اعلام نمی شود. تلاش گروه های مسلح برای نزدیک شدن به ساختمان سازمان اطلاعات هوایی سوریه در حلب ناکام ماند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل