بازدید 1853

داعش شش شيء باستاني را در تدمر سوريه نابود کرد

کد خبر: ۵۱۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 03 July 2015
گروه ستیزه جویان داعش روز جمعه از نابود کردن شش شیء باستانی قاچاق در شهر تدمر (پالمیرا) خبر داد.

در بیانیه داعش در این باره آمده است این مجسمه ها و اشیاء باستانی، از یک قاچاقچی و زمانی کشف شد که وی قصد داشت از یکی از ایست های بازرسی شهر تدمر خارج شود.

این موضوع به یک دادگاه اسلامی در شهر «منبج» در شمال شرق سوریه گزارش شد و این دادگاه، حکم نابود کردن این اشیاء باستانی را صادر کرد. همچنین بر اساس حکم این دادگاه، قاچاقچی این اشیاء به شلاق محکوم شد.

به گزارش اسوشیتد پرس از بیروت، تصاویر منتشر شده توسط گروه داعش، شماری از ستیزه جویان این گروه را در حالی نشان می دهد که مشغول نابود کردن این اشیاء باستانی توسط پتک های بزرگ هستند. در یک تصویر دیگر، فرد قاچاقچی دیده می شود که توسط ستیزه جویان داعش با شلاق مجازات می شود.

دیده بان حقوق بشر سوریه روز جمعه در بیانیه ای در این باره اعلام کرد هنوز مشخص نیست آیا داعش واقعا این اشیاء باستانی را نابود کرده است یا از انتشار این اخبار به عنوان پوششی برای قاچاق اشیاء باستانی تدمبر استفاده می کند.

هیچ مدارک مستندی در خصوص درآمد داعش حاصل از غارت کردن اشیاء باستانی شهر تدمر وجود ندارد. این در حالی است که تصاویر ماهواره ای به دست آمده حاکی از غارت گسترده اماکن باستانی مناطقی است که تحت کنترل ستیزه جویان داعش قرار دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان