بازدید 14754
۸

هزینه 20 میلیاردی و وعده فرمانداری کاندیداها در انتخابات مجلس

با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، پیش بینی می‌شود ‌برای امسال پول‌های بسیاری در انتخابات هزینه شود. به گفته برخی از خود نماینده‌های مجلس حداقل هزینه لازم برای حضور در انتخابات چیزی حدود 40 تا 50 میلیون تومان است؛ اما . . .
کد خبر: ۵۱۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 03 July 2015
می خواهیم ببینیم بابک اصلا در زندان است یا نه؟بیش از هشت ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی است؛ اما اخبار و شنیده ها نشان می دهد که تحرکات انتخاباتی تقریباً در تمام گوشه و کنار کشور شروع شده است، کسانی که خود را برای کاندیداتوری مجلس آماده کرده اند، از هم اکنون با عناوین مختلف مشغول شناساندن خود به مردم هستند.

به گزارش «تابناک»، با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، پیش بینی می‌شود ‌برای امسال پول‌های بسیاری در انتخابات هزینه شود. به گفته برخی از خود نماینده‌های مجلس حداقل هزینه لازم برای حضور در انتخابات چیزی حدود 40 تا 50 میلیون تومان است؛ اما برخی‌‌ حاضر‌اند برای نشستن ب‌ روی صندلی‌های سبز بهارستان، ده‌ها برابر این هزینه را نیز صرف تبلیغات خود کنند.

نکته قابل تأمل در این میان، اینکه درآمد ماهیانه یک نماینده مجلس بین 3میلیون و 700 هزار تومان تا چهار و نیم میلیون در ماه است و تمام دریافتی یک نماینده در ‌چهار سال کمتر از 150 میلیون تومان می‌شود. اکنون پرسش این است چه جاذبه‌ای در نماینده شدن هست که یک فرد حاضر می‌شود تا ده برابر بیشتر از آنچه ‌ممکن است به دست بیاورد، هزینه کند؟!

نبی الله احمدی، نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: شهرستانی مانند داراب حدود 60 هزار نفر خانوار دارد و اگر ‌کاندیدایی بخواهد‌ خود را در این حوزه معرفی کند، هزینه‌های زیادی دارد‌ و این ارقام ممکن است در زمان انتخابات و در هفته آخر بالا رود؛ اما فکر می‌کنم ‌در شهرستانی مانند داراب حداقل به 50 میلیون تومان نیاز باشد.

این نماینده مجلس در‌باره اعداد نجومی که گفته می‌شود هزینه انتخابات می‌شود نیز گفت: اعداد مختلفی گفته می‌شود، ولی هم‌اکنون  در این شهرستان افرادی هستند که بیش از دو سال است برای نماینده شدن تلاش می‌کنند و طوری شده که برخی‌ این افراد را نماینده شهر می‌دانند.

وی افزود: گزینه‌هایی هم هستند که تا کنون حدود 300 میلیون تومان هزینه کرده اند‌ و قرار است در ماه‌های آینده هم فعالیت‌های خود را افزایش دهند؛ هزینه‌هایی هم که می‌شود غالباً از سوی خود نمایندگان است؛ اما برخی‌ها هم هستند که به نماینده‌ها کمک می‌کنند تا هزینه تبلیغات را بپردازند.

احمدی گفت: شهرستان داراب حدود 200 روستا دارد و هم اکنون کسانی هستند که در این روستا‌ها هزینه می‌کنند و برای هر روستا به تناسب حدود 4 میلیون تومان هزینه کرده اند، و اگر مجموع اینها را حساب کنیم، شاید بالغ بر یک میلیارد تومان باشد.

وی گفت: برخی ‌کاندیدا‌های دیگر هم علاوه بر پول از روش‌های دیگری استفاده می‌کنند. متأسفانه برخی کاندیداها قول‌ها و وعده‌هایی را به بعضی از افراد می‌دهند که از توان یک نماینده خارج است؛ به طور مثال یکی از کاندیداها، قول فرمانداری یا بخشداری را به دها نفر داده ‌و به آنها گفته بودند که فعلاً به کسی نگویند تا بعد از نماینده شدن کار‌شان را انجام دهند.

محمد علی عبد‌الله زاده، نماینده مردم فردوس و طبس، دیگر نماینده مجلسی است که در این باره می‌گوید: هم اکنون که بیش از 8 ماه به برگزاری انتخابات مجلس زمان مانده است، ‌افراد کاندیدا فعالیت‌های خود را شروع کرده اند.

وی گفت: اما با توجه به وسعت این منطقه بیشتر فعالیت‌های انجام شده در قالب فعالیت‌های حزبی است‌ و بیشتر گروه‌ها و جناح‌ها در این منطقه فعالیت می‌کنند، همچنین چون این منطقه چهار شهرستان را شامل می‌شود، برخی‌‌ هم از این شهرستانها و به امید حمایت مردم شهرستان خود کاندیدا شده اند.

نماینده فردوس و طبس، در‌باره هزینه‌های انتخابانی در حوزه خود نیز گفت: تنها شهرستان طبس از شمال تا جنوب آن حدود 480 کیلومتر است و می‌توان گفت، یکی از بزرگترین حوزه‌های انتخاباتی کشور است و طبیعتاً هزینه‌ها در این منطقه بیشتر است و فکر می‌کنم حداقل هزینه لازم در این بخش 100 میلیون تومان نیاز باشد!

وی در‌باره ارقام نجومی و همچنین وعده‌های نامتعارف برخی از کاندیدا‌ها نیز گفت: شاید افرادی باشند که پول‌های کلان داشته باشند و کارهای خارق العاده از خود نشان دهند، اما هنوز این بحث‌ها در این حوزه وجود نداشته، ولی شاید با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر شود.

عباس فلاحی باباجان، نماینده مردم اهر و هریس نیز یکی دیگر از نماینده‌هایی بود که درباره هزینه‌های تبلیغات زود هنگام حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، وی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: نماینده نباید برای انتخابات هزینه کند. اگر کسی هزینه کرد، مجبور است در دوره نمایندگی خود کاری کند تا هزینه‌های انجام شده باز‌گردد؛ بنابراین، به فکر مردم نخواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: ‌روند بسیار زشتی در کشور رواج پیدا کرده ‌و آن اینکه برای اینکه یک نفر بتواند رأی خوبی به دست بیاورد، باید پول کلانی ‌خرج کند.

فلاحی در پاسخ به اینکه حداقل پول لازم برای نماینده شدن چقدر است، گفت: برای یک شهرستانی مانند هریس، فکر می‌کنم حدود 100 تا 120 میلیون تومان نیاز است‌ و به نظر من می‌شود با کمتر از این هم در انتخابات موفق بود.

این نماینده گفت: این دوره، برخی‌ افراد ‌هزینه‌های بسیار‌ی را کنار گذاشته اند. اخباری وجود دارد که نشان می‌دهد برخی ‌افراد هزینه‌های میلیاردی برای این کار کنار گذاشته اند؛ مثلا یکی از کاندیداها فردی را پیش من فرستاده ‌و گفته بود که قصد دارد 20 میلیارد برای انتخابات هزینه کند، و شما می‌توانی با من رقابت کنی اگر نمی توانی دست از کار بکش.

وی گفت: در اینجا روش‌های مختلفی هم برای انتخابات استفاده می‌شود، کاندیداها به مردم شام و ناهار می‌دهند یا در مناسبت‌های مختلف کادو می‌خرند، پول نقد به افراد می‌دهند، یا کادو‌های کلانی را با تعداد زیاد تهیه می‌کنند و به برخی از طیف‌ها می‌دهند. در جایی شنیدم که برخی‌ها را حتی به مسافرت می‌فرستند و یا وعده‌هایی می‌دهند که نمی توانند انجام دهند.

این نماینده در پاسخ به اینکه نماینده در طول نمایندگی خود کمتر از 150 میلیون تومان از مجلس دریافتی دارد، پس چرا افراد دوست دارند تا وارد مجلس شوند، گفت: یک عده تفکرات خاصی نسبت درباره نماینده شدن دارند‌ و برنامه ریزی کرده اند تا در مجلس کارهایی را کنند که شاید 10 برابر آن را به دست بیاورند.

برخی ‌کاندیدا‌ها هم از افراد مختلف پول می‌گیرند و عده ای هم هستند که روی کاندیدا‌ها سرمایه گذاری می‌کنند. در این صورت نماینده وامدار این افراد است‌. ‌این فرد دیگر نماینده مردم نیست، بلکه نماینده کسانی است که به او پول داده ‌و او را نماینده کرده‌اند. فرد نماینده هم برای اینکه حفظ آبرو کند، باید در ‌چهار سال در خدمت این افراد باشد، زیرا اگر به حرف آنها گوش ندهد، آبروی او را در منطقه و کشور از بین می‌برند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۸
بیخودی که که خرج نمیکنن رفتن مجلس در میارن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
ما که دیدم کارخونه دارا تامین هزینه کردند و بعد از نماینده شدن طرف به ثوابشون رسیدن
جالب است آقایان با ادعای خدمت به مردم میلیون ها تومان خرج انتخابات می کنند وزمانیکه
به هدفشان رسیدن دیگر حاضر نیستند یک ریال هم به مردم کمک کنند جالب نیست؟
در بسیاری از کشورها سقف هزینه کردن برای شرکت در انتخابات مشخص است و فرد بایستی اعلام کند چقدر هزینه کرده و از کجا آورده است؟ در کانادا دو هفته پیش یک نماینده را به جرم هزینه کردن حدود 2000 دلار بیشتر با دستبند و پابند که در تلویزیون نشون داد به زندان بردند !
در چابهار در دوره قبل فقط توسط یکی از کاندیداها دو میلیارد تومان هزینه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
با 40 الی 50 تومن یه لیفان هم به آدم نمی دن، یه چیزی بگید بگنجه!!!
تو ايام انتخابات پول سكوي نفتي گمشده وووو معجزه خواهد كرد
مگه همه چی پول و حقوق نمایندگیه؟ قدرت سیاسی پس چی؟ اطلاعاتی چی؟ قدرت دخالت در اکثریت انتصابات شهری چی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها