بازدید 3303

مذاکرات بعد از هفت روز مجدد تمدید می‌شود

کد خبر: ۵۱۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 03 July 2015
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تمدید هفت روزه مذاکرات هسته‌ای گفت: تمدید زمان قابل پیش بینی بود، این هفت روز برای حل موضوعات فنی تمدید شد.

عوض حیدرپور شهرضایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: قابل پیش بینی بود که طرفیت مذاکرات زمان بحث و گفت و گو را تمدید کنند. در فاصله زمانی بیانیه لوزان و ضرب الاجل، مسائل سیاسی بررسی و حل شد اکنون بحث بر روی مسائل فنی و جزییات است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: در فاصله زمانی هفت روز، جزییات فنی که اختلافات زیادی بر روی آن وجود دارد، بررسی می‌شود. به نظر می رسد اختلاف بر روی جزییات به حدی باشد که بعد از یک هفته مجدد زمان مذاکرات تمدید شود.

وی دلیل تمدید مذاکرات را زیاده خواهی غربی‌ها و نپذیرفتن حقوق و منافع ملی ایران دانست.

حیدرپور عنوان کرد: غربی‌ها تا واقعیت را نپذیرند و به منافع ملی ایران و حقوق ملت ما احترام نگذارن، توافق حاصل نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: با وجود زیاده خواهی‌های غربی‌ها، شاهد تلاش برخی طرفین مذاکره برای رسیدن به توافق نهایی دیده می‌شود. برخی شرکای غربی در مذاکرات، سعی دارند زیاده خواهی‌های آمریکا را کنترل کنند اما تا امروز موفق به این کار نشدند.

بر اساس بیانیه لوزان ضرب الاجل مذاکرات روز گذشته به پایان رسید اما طرفین برای حصول توافقنامه نهایی یک هفته دیگر مذاکرات را تمدید کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها