بازدید 3349

سرکرده‌ ۳ میلیون دلاری داعش در سوریه کشته شد

یکی از سرکرده‌های داعش که دارای اصالت تونسی است و برای سر او ۳ میلیون دلار جایزه تعیین شده بود در جریان حملات هوایی علیه داعش در سوریه کشته شد.
کد خبر: ۵۱۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 03 July 2015
یکی از سرکرده‌های داعش که دارای اصالت تونسی است و برای سر او ۳ میلیون دلار جایزه تعیین شده بود در جریان حملات هوایی علیه داعش در سوریه کشته شد.

به گزارش «تابناک»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پنجشنبه (روز گذشته) اعلام کرد «طارق بن الطاهر العونی الحرزی» که یکی از سرکرده های اصلی گروه تروریستی داعش در سوریه است در جریان حملات هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش کشته شده است.

روزنامه «رأی الیوم» به نقل از «جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا  گزارش داد که طارق الحرزی مسئول انتقال تروریست های خارجی به سوریه و عراق بوده است و در راستای تأمین بودجه، جذب و انتقال تروریست‌ها به سوریه و عراق فعالیت می‌کرد.

به گزارش این روزنامه، این سرکرده اصلی داعش، مأموریت ارائه خدمات و انتقال سلاح از لیبی به گروهک ترورریستی داعش در سوریه و تسهیل حملات انتحاری را بر عهده داشت.

 طارق الحرزی دارای اصالت تونسی و از افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی آمریکا بود و برای سر او 3 میلیون دلار جایزه تعیین شده بود.

مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند که طارق روند عبور و مرور تروریست‌ها با خودروهای بمب‌گذاری شده به عراق را تسهیل می‌کرده است.

یک مسئول آمریکایی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که الحرزی در سپتامبر 2013 سبب شد که داعش از قطر هدیه‌ای به مبلغ 2 میلیون دلار دریافت کند.


فارس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر