بازدید 5426

نگاه شما: ای کاش مهندس شرکت نفت نبودم

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۱۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 05 July 2015
اینجانب ده سالی هست که به عنوان کارمند رسمی شرکت ملی نفت ایران در یکی از مناطق عملیاتی جنوب مشغول به کار هستم . کار کردن زیر برق آفتاب سوزان جنوب با آلودگی های شیمیایی ، خطر انفجار شدید ، گاز گرفتگی ، آتش سوزی ، صدای شدید ، گرد و خاک ، شرجی و ... تنها  گوشه ای از محیط کاری اینجانب و همکاران بنده است .  بر خلاف تصویر ایجاد شده در ذهن مردم که فکر می کنند کارکنان شرکت نفت از بیشترین حقوق و مزایا برخوردار هستند ، در واقع ما حتی پول خون بهای خود را نیز دریافت نمی کنیم ، چه برسد به اینکه حقوق کارکرد تخصصی خود را دریافت کنیم . به قول یکی از دوستانم که با دیپلم استخدام یکی از ادارات دولتی شده است وقتی حقوقم را پرسید با خنده گفت که " نیازی به این همه درس خوندن و آواره شدن از شهر و دیار نبود ، من حالا در شهر خودم حقوق تو را می گیرم . شرایط کاری در مناطق عملیاتی جنوب به گونه ای هست که  هیچ كس حاضر نیست با شرایط سختی کار ، استرس و خطراتی که شبانه روز در كمین ما هست کار کند . آمار  تقاضای انتقالی و حوداث و نواقص جسمی ناشی از کار در مناطق عملیاتی خود گواه مستدلی بر این موضوع می باشد . شرایط کاری من و همکارانی که در مناطق عملیاتی کار می کنند به گونه ای است که حق زندگی نداریم علاوه بر اینکه خودمان ،خانواده خود را نیز فدای شرکت کردایم .  به طوریکه همه خانواده های عملیاتی با مشكل روحی  و روانی مواجه هستند .  شرکت نفتی ها یک ضرب المثل خوبی داریم و آن هم این است که اسم شرکت نفت از بیرون مردم و از داخل خود ما رو آتش می زند ، جالب است بدانید در حال حاضرحقوق دریافتی کارکنان این شرکت در رتبه 21 بین ادارات دولتی قرار دارد . به طوریکه اکنون شرکت نفت برای پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل جدی برخورد کرده است.
 

با توجه به این شرایط و بخشنامه های پی در پی ارسالی از سوی وزیر محترم نفت ، اینجانب به هیچ عنوان حاضر به کار کردن در این شرکت نمی باشم ، به خدا اگر غم نان را نداشتم ، در اولین فرصت از این شرکت استعفاء می دادم . چرا که کار کردن در این سیستم یک نوع برده داری مدرن است و از آنجایی که هیچ امیدی به بهبودی اوضاع در این شرکت را ندارم به خاطر این می گویم ای کاش  من هم کارمند آموزش و پرورش بودم . چرا که اگر من هم یک فرهنگی بودم ، خودم و خانواده ام مشکل روحی و روانی ناشی از کار را نداشتیم ، هر موقع که تصمیم می گرفتم به بهترین شهر خوش آب و هوای کشور منتقل می شدم ، دیگر استرس گاز گرفتگی ، انفجار ، آلودگی های شیمیایی را نداشتم و در کلاس درس زیر کولر تدریس می کردم ، به جای اینکه هر روز و شب استرس آنکال بودن را داشته باشم ، شب به راحتی سر در بستر می نهادم ، به جای اینکه صبح تا عصر در محل کار خود به سختی کار کنم ، روزی چهار ، پنج ساعت کار می کردم ، به جای مرخصی یک ماه در سال ،  سه ماه تابستان ، تعطیلات عید و تعطیلات غیر برنامه شده دیگری در کنار خانواده ام بودم و....
 

آری ای برادر صدای دهل از دور خوش است ، حال برادر فرهنگی ، من آرزو می کنم یک فرهنگی باشم ، ولی آیا شما حاضرهستی مهندس شرکت نفت باشی ، اینجانب به شرط عدم برگشت به شرکت نفت حاضر هستم با هر فرهنگی که خواستار ورود به شرکت نفت هست جای خود را تعویض کنم . و شما وزیر محترم نفت مشکل ما با بخشنامه های ارسالی از طرف شما حل نمی شود، چرا که این کار پاک کردن صورت مسئله به جای حل آن هست . آیا شما هم حاضر هستید بخشنامه ای صادر کنید که امکان انتقال ما به آموزش و پرورش میسر گردد !!!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل