بازدید 4625

گلایه از رانت و انحصار در سینمای ایران

منوچهر شاهسواری تهیه کننده سینما در برنامه شهر فرنگ درباره رانت خواری در سینمای ایران گفت: در عرصه محصولات سمعی و بصری در یک ناامنی شدید به سر می بریم و باید توجه داشت که نبود امنیت بازار، سرمایه را کم می کند.
کد خبر: ۵۱۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 03 July 2015
منوچهر شاهسواری تهیه کننده سینما در برنامه شهر فرنگ درباره رانت خواری در سینمای ایران گفت: در عرصه محصولات سمعی و بصری در یک ناامنی شدید به سر می بریم و باید توجه داشت که نبود امنیت بازار، سرمایه را کم می کند.

به گزارش شبکه خبر، منوچهر شاهسواری تهیه کننده سینما در برنامه شهر فرنگ با بیان این مطلب و درباره رانت خواری در سینمای ایران گفت: در عرصه محصولات سمعی و بصری در یک ناامنی شدید به سر می بریم و باید توجه داشت که نبود امنیت بازار، سرمایه را کم می کند و با  کاهش سرمایه انتخاب ها نفسانی می شود.

شاهسواری ادامه داد: سرمایه در گردش سینمای ایران به اندازه ای خرد و ناچیز است که حق سینمای ایران نیست و فقط با ایجاد یک بازار امن می توان این ثروت و سرمایه در گردش را افزایش داد.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه در تولید یک اثر مجموعه ای روابط حاکم می شود که باعث رانت خواری است اظهار داشت: بیش از هزار شهر کشور سالن سینما ندارد ، بازار نمایش خانگی درگیر پدیده قاچاق است، فروش فیلم نمی تواند هزینه های تولید را بر گرداند ، از این بازار آشفته آیا جز سوء استفاده چیز دیگری در می آید؟!

شاهسواری افزود: در جشنواره فیلم فجر پارسال از کل فیلم های جشنواره، بیش از 35 فیلم با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده بود ، این در حالی است که در سینمای ایران، عدالت باید به نفع مخاطب بچرخد زیرا مخاطبی که سالن سینما ندارد مورد ظلم واقع شده است.

وی کنترل و امنیت را وظیفه حاکمیت دانست و تصریح کرد : اگر حاکمیت این وظیفه خود را به درستی انجام دهد ، سینما را از بحث های فرسایشی و تفرقه انگیز نجات خواهد داد.

سعید ابراهیمی فر کارگردان سینما نیز در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به گروه هنر و تجربه، تشکیل این گروه را یکی از رخدادهای ارزشمند سینمای کشور در یک سال گذشته عنوان کرد و افزود: حضور سینمای هنری یا تجربی در کنار سینمای تجاری یک ضرورت غیرقابل انکار است.

ابراهیمی فر بر تعامل بیشتر سینما گران با وزارت ارشاد تاکید کرد و گفت: راه مقابله با رانت خواری توزیع امکانات و فرصت ها بر مبنای شایسته سالاری و لیاقت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل