بازدید 2480

آمریکا به تنهایی قادر به حل هیچ مناقشه‌ای نیست

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا به تنهایی قادر به حل و فصل هیچ مناقشه و بحرانی در سطح جهانی نیست.
کد خبر: ۵۱۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰ 03 July 2015
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا به تنهایی قادر به حل و فصل هیچ مناقشه و بحرانی در سطح جهانی نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، لاوروف روز پنجشنبه در نشستی از کارشناسان جوان مربوط به گروه بریکس اضافه کرد: آمریکا برای این منظور نیاز به تشریک مساعی و مشارکت کشورها وجود دارد.

وی افزود: ماهیت مناقشه ها در جهان امروز به گونه ای است که حتی تشکیلات همچون گروه بریکس هم بدون همکاری با دیگر کشورها نمی تواند این مسایل را به طور مؤثر حل و فصل کند.

لاوروف با بیان این که این وضع شامل حال دیگر کشورها هم می شود، اظهار کرد: هر کشوری یا گروه کشورها ازجمله آمریکا، کشورهای اروپایی یا ناتو به تنهایی توانایی حل هیچ مناقشه ای را ندارند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرد: تمام مناقشات برای حل و فصل نیاز به تشریک مساعی غرب و شرق و جنوب و همکاری تشکیلاتی دارد که کشورهای غربی و قدرت های پیشرو را متحد می کند و گروه بریکس ازجمله این ساختارهاست.

وی ادامه داد: نفوذ کشورهای گروه بریکس در مناسبات بین المللی بسیار گسترده است و این گروه می تواند در عادلانه تر شدن ساختار روابط بین المللی و برتری قانون در سطح جهانی نقش تأثیرگذار داشته باشد.

وی افزود: کشورهای عضو گروه بریکس تلاش های خود را علیه هیچ کشوری هدف گیری نمی کنند بلکه اقدامات خود را برای پیشبرد اهداف مثبت در دستور کار بین المللی بکار می گیرند.

لاوروف گفت: مواضع کشورهای عضو گروه بریکس متوازن و متعادل است و به جست وجو و پیشبرد رویکردهای عادلانه در مسایل مهم کمک می کند.

وزیر خارجه روسیه یادآوری کرد: پنج کشور عضو بریکس خواهان برتری قانون و منشور سازمان ملل در مناسبات بین المللی و حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات و تحقق حق تعیین سرنوشت ملت ها هستند.

گروه بریکس از روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده است.

اجلاس گروه بریکس روز 10 ماه جولای جاری در شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه برگزار خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر