بازدید 69119
۱
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

فرمانده اي با زير شلواري/ پیام ظریف از روی بالکن هتل/ خواب آشفته برخی برای انتخابات مجلس خبرگان/ شوخی آلن ایر با مدیرمسئول کیهان/ توضیح پورمحمدی درباره نامه روحانی به رهبر انقلاب/سردار نقدی افطاری روحانی را ترک کرده است؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند « فعلا کسی جرات نمی‌کند با مانع تراشان برخورد کند»، «خط و نشان خرازی برای انحرافیون»، «چفیه رهبر انقلاب به کدام شاعر رسید؟»، «تاکید داورزنی بر حضور زنان در ورزشگاه»، «مخالفان خصوصی‌سازی معرفی شدند» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 02 July 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


انتقاد ارجمند از مدل گل کلمی موی جوانان

داریوش ارجمند در مراسم گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد با حضور مسئولان و خیران اصفهان گفت: من مدتها درباره وضعیت جوانان و جامعه‌مان فکر کردم و در این میان یک گپ مهم در جامعه پیدا کردم و آن فرم‌‌گراییِ بدون محتوا و پشتوانه‌ جوانان است؛ فرمی که از غرب می آید؛ جوان ما خواننده‌ای را می بینند که دور سرش را سفید کرده و چیزی مانند کلم به جای مو روی سرش درست کرده است از آن تقلید می کند. شلوارش را با تیغ یا سنگ پا پاره ‌ و با سنجاق قفلی قفل می‌زند! این فرم‌گرایی از کجا آمده است؟! این یکی از دردهای ماست.


خط و نشان خرازی برای انحرافیون

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در ادامه به راهبرد این حزب در انتخابات اشاره کرد و گفت : ندا و همه اصلاح طلبان در فرایند جامعه پویا ایفای نقش خواهند کرد یا قدرت تمام در انتخابات شرکت خواهند داشت. ما انتخابات را نقطه أوج ملت و شادابی جامعه ایرانی می دانیم. با تلاش مان مجلسی را درست خواهیم کرد که حول محور گفتمان انقلاب و همچنین در شان ملت بزرگوار ایران باشد. مردم به تکاپوی اصلاحات رویکرد دارند. حال بایست تلاش کنیم تا با قدرت در برابر انحراف زور زر و تزویر ایستادگی کنیم تلاش ما اصلاح طلبان پیگیری مطالبات ملت ایران را با دقت دنبال کنند نخواهیم گذاشت منحرفان متعصبان و التقاطیون به مجلس راه یابند.


 فعلا کسی جرات نمی‌کند با مانع تراشان برخورد کند

آیت الله هاشمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که ایران و مکتب اهل بیت(ع) می توانند رهبر فکری جهان اسلام باشند، گفت: ظرفیت این کار را داریم اما این مهم، شرایطی دارد که باید برآورده شود و موانعی وجود دارد که فعلاً کسی جرأت نمی کند با مانع تراشان برخورد کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از وجود بعضی از افراطیون در محیط های دانشگاهی و حوزوی و تهدید دانشمندان، دانشگاهیان و علما و مراجع از طرف تندروها گفت: در اسلامی که علما و دانشمندان به صراحت قرآن دارای مقام و جایگاه رفیع هستند « یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجات‏ »، نباید برای بیان اندیشه های علمی خویش محدودیت داشته باشند. هاشمی رفسنجانی با تبیین اهداف طرح «کرسی های آزاداندیشی» گفت: وقتی دیدم اهداف ایشان در حد شعارهای سطحی و چند سمینار تبلیغاتی بر زمین مانده، دست به قلم بردم و کتاب آزاداندیشی دینی را به عنوان مقدمه کار نوشتم که البته باید با استفاده از منابع و مأخذ غنی تر شود.


تهدید مردم به برخورد خونی مصداق بارز ارعاب مردم و محاربه نیست؟

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه‌ای خطاب به وزارت کشور در خصوص مخالفت عده‌ای با حضور زنان در ورزشگاه‌ها این سؤال را مطرح کرده که ««آیا تهدید مردم به برخورد "خونین” مصداق بارز ارعاب مردم و "محاربه” نیست؟». نعمت احمدی، وکیل دادگستری در همین ارتباط به خبرنگار سیاسی انتخاب خبر گفت: صدور بیانیه تهدید آمیز خلاف قانون است و باید از سوی مراجع قضائی پیگیری شود.


فرمانده اي با زير شلواري

عمليات كربلاي پنج در همان منطقه كربلاي ٤ و در ادامه عمليات كربلاي ٤ صورت گرفت، صبح عمليات ودر نزديكي شهر تنومه يك سرهنگ عراقي كه فرمانده يكي از تيپهاي عراق بود به دست رزمندگان ايراني در حالي كه سوار ماشين تويوتاي سواري هديه صدام بود اسير شد او را از ماشين پياده كردند با تعجب ديدند كه با لباس راحتي وزير شلواري است وقتي از او سؤال كردند كه اين چه ريختي است جواب داد كه ما فكر مي كرديم شما بعد از عمليات كربلا ٤ رفته ايد خانه هايتان ارتش عراق به ما مرخصي دادند ساعت چهار صبح به من اطلاع دادند كه خط دفاعي تيپ من در شلمچه سقوط كرده است، من از ترس اينكه ارتش صدام مرا تنبيه نكنند ترس و هول و هراس زيادي پيدا كردم سريعا سوار ماشين شدم و به سوي خط حركت كردم وسط راه فهميدم با لباس راحتي وخواب هستم ولي از ترس اينكه تأخير شود به خانه بر نگشتم پيش خود گفتم مي روم مقر تيپ لباس نظامي به تن مي كنم فكر نمي كردم شما تا اينجا پيش آمده باشيد به ما گفته بودند كه ايرانيها در عمليات كربلا ٤ ده هزار كشته داده اند وعقب نشيني كرده اند شما برويد مرخصي وبراي عمليات آماده شويد.


نخستین پارک بدون دخانیات ایران معرفی شد

شامگاه چهارشنبه ۱۰ تیرماه «بوستان جانبازان» شهر کرد در استان چهارمحال و بختیاری به‌ عنوان نخستین پارک بدون دخانیات ایران انتخاب و معرفی شد.به نوشته ایرنا مرتضی هاشم‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: «این بوستان به‌ منظور فرهنگ‌سازی و آموزش و پیشگیری از مصرف مواد دخانی در بین نسل‌های مختلف، ایجاد شده است. هاشم‌زاده افزود: «در این بوستان، استعمال دخانیات، قلیان و فروش محصولات دخانی ممنوع است و با هرگونه تخلف نیز برخورد خواهد شد.»در مهرماه سال گذشته علی‌اکبر سیاری معاون وزارت بهداشت، اعلام کرد که در ایران حدود ۷,۷ میلیون نفر مصرف‌کننده انواع مواد دخانی هستند و چهار درصد از کل مرگ‌ومیر بالای ۳۰ سال، به مصرف دخانیات نسبت داده شده است».


احترام به رسانه به سبک اتریشی

یکی از خبرنگاران ایرانی حاضر در مذاکرات وین در مطلبی نوشت: دیروز برای تنظیم محل مصاحبه جان کری، ماری هارف و بقیه کارشناسان و مسئولان وزارت خارجه امریکا مشغول کار بودند. محل مصاحبه رو تعیین و تریبون رو در انجا نصب کردند. همه چیز اماده بود برای ورود جان کری. عکاسان رو خبر کردند ولی یکی از عکاس ها از محل تریبون ایراد گرفت. تریبون روبروی کوبورگ و پشت به چادر خبرنگارها بود. عکاس محلی رو کنار سردر کوبورگ نشان داد و گفت که تریبون رو اینجا بگذارید. همه دکور و وسایل رو برداشتند و همان کاری رو کردند که عکاس گفت. نتیجه این شد که پشت جان کری، استندی بود که نشان می داد مذاکره ایران و 1+5 به به قول اروپایی ها 3+3 در جریان است.


یک مدیر ارشد بانک سپه بازداشت شد

خبرنگار «نسیم» کسب اطلاع کرد؛ در روزهای گذشته یک مدیر ارشد بانک سپه به دلایل نامعلومی بازداشت شده است. گزارش «نسیم» حاکی است، با وجود اینکه تاکنون هیچ اطلاعی از علت بازداشت این مدیر ارشد به محافل رسانه‌ای درز نکرده؛ اما احتمال "تخلف مالی" وجود دارد. گفته می شود، حتی مدیران ارشد بانک سپه هم از علت بازداشت فرد مذکور اطلاع دقیقی ندارند.شب گذشته، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین، در پاسخ به سوالی درباره "بازداشت یکی از مدیران ارشد بانک سپه"، اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته است که مقامات مسئول در این خصوص باید پاسخگو باشند.


کشتار کودکان به دست داعش به اتهام روزه‌خواری

سایت شبکه خبری "فاکس نیوز" با انتشار گزارشی خبر داده که 74 کودک و زن به اتهام روزه‌خواری در طول ماه رمضان توسط نیروهای داعش کشته شده‌اند. به گزارش خرداد، این شبکه خبری با اشاره به میزان کشته شدگان توسط داعش می‌نویسد: از زمان اعلام تأسیس خلافت توسط داعش در مجموع 3027 نفر توسط نیروهای داعش کشته شده‌اند. این میزان ارقامی است که گروه ناظران حقوق بشر در سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد در گزارش ماه ژوئن گذشته خود ارائه کرد."

در این گزارش اشاره شده که بسیاری از کشته‌شدگان جان خود را به دلیل اتهاماتی تحت عنوان "توهین به مقدسات، جاسوسی، جادوگری، لواط و یا شیعه‌ بودن از دست داده‌اند." این سایت در ادامه اشاره می‌کند که تنها در هفته جاری، دو کودک که سن آن‌ها مشخص نیست در "میادین" در استان "دیرالزور" در شرق سوریه پس از آن که داعشی‌ها آنان را به روزه نگرفتن متهم کردند توسط اعضای آن گروه کشته شدند. این گزارش در ادامه اشاره می‌کند که اجساد این کودکان کشته شده در معرض نمایش عموم قرار گرفته و آنان به صلیب کشیده شده‌اند.


نخستين کنگره کارگزاران پس از ٢ دهه

شرق نوشت: بعد از گذشت ٢٠ سال از عمر سياست‌ورزي تکنوکرات‌هايي که در آستانه انتخابات مجلس پنجم متولد شدند، قرار است اولين گردهمايي استاني و از آن مهم‌تر، اولين کنگره حزب کارگزاران برگزار شود تا به اين وسيله پرده برافتد و کارگزاراني‌هاي سراسر کشور رخ بنمايانند. طبق آخرين اخبار، قرار است اولين گردهمايي استاني حزب در اواخر مرداد ماه برگزار شود و البته اولين کنگره هم آذر سال جاري. اين «اولين» از آن جهت براي حزب مهم تلقي مي‌شود که کارگزاراني‌ها را اغلب به چهره مي‌شناسند تا حزب. عده معدودي که برخی از آنها هم نسبت فاميلي با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني دارند، از اسفند ٧٤ براي اولين‌بار نام کارگزاران در پهنه سياسي کشور مطرح شد و بعد از آن، همين چهره‌ها و نام‌ها خود صحنه‌گردان فعاليت‌هاي حزبي شدند.


چفیه رهبر انقلاب به کدام شاعر رسید؟

شب گذشته یکی از شاعران از رهبر انقلاب تقاضای چفیه ایشان را کرد، که معظم‌له با روی باز آن را به این شاعر هدیه کردند. رضا نیکوکار از شاعران که چند سالی است در محضر رهبر انقلاب حضور داشته و به شعرخوانی می‌پردازد، ضمن اشاره به برنامه شعرخوانی شاعران که به‌شکل سالانه همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود، اظهار داشت: شب گذشته در جمع شاعران شعری با این مطلع: "گفتند از شراب تو میخانه‌ها به هم/ خُم‌ها به‌ وقت خوردن پیمانه‌ها به هم"، را خواندم، و فرصتی دست داد تا خدمت حضرت آقا برسم. نیکوکار با بیان "از ایشان درخواست دریافت چفیه را کردم" افزود: پس از درخواست بنده این چفیه را با روی باز به بنده دادند و من به‌عنوان تبرک دریافت کردم.


تأکید داورزنی بر حضور زنان در ورزشگاه

داورزنی با تأکید بر این‌که شرایط بازی های داخلی و بین المللی تفاوت زیادی با هم دارد ادامه داد: بعضاً مطرح می شود که ناهنجاری و حرف‌های نامربوط زیادی درسالن های والیبال به گوش می رسد و به همین دلیل فضا برای حضور خانم ها مناسب نیست اما در بازی‌های لیگ‌جهانی که به میزبانی ایران برگزار شد، هیچ کس بد دهنی و ناسزاگویی نکرد. به نوشته ایلنا رئیس فدراسیون والیبال مبحث حضور ایران را در لیگ جهانی به دوبخش تقسیم کرد و توضیح داد: زمانی فقط بحث حضور مطرح است و زمان دیگر روی کیفیت حضور هم تاکید می‌شود. متأسفانه این دو مقوله با هم اشتباه گرفته می شوند. البته ما باید برای حضور خانم‌ها کارهایی انجام دهیم مانند ایجاد سرویس بهداشتی و ورودی و خروجی جداگانه‌. متأسفانه تصویر نادرستی از فضای بازی‌های ملی تیم والیبال در افکار عمومی نقش می بندد و همین ذهنیت و اطلاعات نادرست هم به دیگران منتقل می‌شود.داورزنی تأکید کرد: من از همه کسانی که دغدغه این موضوع را دارند دعوت می کنم برای تماشای بازی‌های تیم ملی به سالن 12 هزار نفری بیایند و خودشان همه چیز را از نزدیک ببینند. حضور خانم ها در سالن والیبال توقع نیمی از جمعیت کشور است. خانواده بازیکنان تیم ملی هم دوست دارند بازی‌های فرزندانشان را از نزدیک ببینند. ما نباید این حق را از آنها بگیریم.


پیام ظریف از روی بالکن هتل

وزیر خارجه کشورمان صبح روز پنجشنبه درباره روند مذاکرات گفت: من باید امیدوار باشم.محمد جواد ظریف در پاسخ به این پرسش خبرنگاران مقابل هتل کوبروگ مبنی بر اینکه به تهران برمی گردید، گفت: "نه، من اینجا هستم."وی درباره روند مذاکرات با بیان اینکه من باید امیدوار باشم گفت که مذاکرات رو به جلوست.


مسکن مهر حرکت احساسی و غلط بود

عباس آخوندی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های مسکن مهر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های پیش‌رو در تکمیل واحدهای مسکن مهر است به طوری که 90 درصد عملیات اجرایی این پروژه به انجام رسیده است.وی با بیان اینکه مابقی این واحدها نیز با تامین نقدینگی و حل برخی از مشکلات زیرساختی قرار است در استان اردبیل تا پایان امسال تکمیل شده و تحویل متقاضیان شود، گفت: در بحث مسکن مهر به دلیل جانمایی‌های غلط و حرکت احساسی در گذشته ما با مشکلات و گرفتاری‌های لاینحلی روبه‌رو بودیم که در سطح کشور سعی شد این مشکلات یکی پس از دیگری گره‌گشایی شود.


خواب آشفته برخی برای انتخابات مجلس خبرگان

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امشب در مراسم افطاری امشب جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: انتخابات در جامعه بسیار مؤثر و هیجان‌انگیز است، متأسفانه در برگزاری انتخابات گذشته 4 ماه قبل از آن و 4 ماه بعد از آن شاهد پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌هایی در مدیریت‌های کشور بودیم و نزدیک به 8 ماه وقت دستگاه‌های اجرایی و مسئول کشور در خصوص انتخابات مختلف گرفته می‌شد. دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه هیچ‌گونه نگرانی را نباید نسبت به انتخابات مجلس خبرگان داشته باشیم، تأکید کرد: متأسفانه برخی‌ها خواب‌های آشفته و عجیبی را برای انتخابات مجلس خبرگان دیده‌اند و به دنبال آن هستند که 10 نفر را وارد این مجلس کنند تا ساز ناکوک بزنند ما نمی‌گذاریم خواب آشفته آنها تعبیر شود. وی ادامه داد: نیروهای فعال سیاسی انقلاب نباید از مجلس خبرگان غافل بمانند و انتخابات آن تحت تأثیر مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.


شوخی آلن ایر با مدیرمسئول کیهان

آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا با حضور در جمع خبرنگاران ایرانی در چادر مقابل هتل کوبورگ در پاسخ به سؤال خبرنگار العربیه درخصوص احتمال توافق هسته ای دراین مرحله به مزاح گفت اگر حسین شریعتمداری بگذارد توافق هسته ای انجام می گیرد.آلن ایر درادامه گفت اگر به ایران بیایم از میدان انقلاب با دلارهایم کتاب می خرم. خبرنگار دیگری از او پرسید، دلارهایتان رابه رخ ما می کشید؟ وی گفت نخیر خواستم علاقه مندیم را به کتب و فرهنگ ایرانی‌ها بگویم.


پیش بینی کواکبیان از روز توافق هسته ای

کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری (چهارشنبه)‌در ضیافت افطاری و ششمین کنگره جبهه متحد مستقلین در تالار ملاصدرای تهران به حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌آی پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری تعبیری داشتند که برای سیاسیون پیام خاص خود را داشت و آن نرمش قهرمانانه بود. وی افزود: مفهوم واقعی نرمش قهرمانانه ایستادگی بر سر اصول و کوتاه آمدن از فروع است اما ما هرگز از حد هسته‌ای و خطوط قرمز کوتاه نخواهیم آمد. وی تأکید کرد: من معتقدم ما در بیستم تیرماه سال جاری بعد از ایام لیالی قدر جشن بزرگ هسته‌ای را برپا خواهیم کرد؛ اما همه باید بدانند که این جشن متعلق به اصلاح‌طلبان و دولت یازدهم نیست بلکه مربوط به کلیت نظام است.


رقم واقعی معوقات آشکار بانکی از زبان مشاور رئیس جمهور

اکبر ترکان در دهمین جشنواره استانی امتنان از کارآفرینان برتر مازندران در دانشگاه شمال آمل با اشاره به اینکه گرایش پول در سیستم اقتصاد کشور کافی نیست و پول‌ها در کشور حبس شده است، تصریح کرد: مهمترین پول‌های حبس شده در بدهی‌های دولت به سیستم بانکی است و متأسفانه این بدهی‌ها اعداد بزرگی را شامل می‌شود. دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و اقتصادی کشور گفت: طبق بررسی انجام شده، اکنون در کشور ما بیش از 90 هزار میلیارد تومان معوقات آشکار وجود دارد که شامل تسهیلات بانکی و پرداخت وام‌ها می‌شود.


مسمومیت غذایی 31 زائر در مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه به نقل از دکتر احسان بلوردی گزارش داد: این زائران که در یکی از حسینیه های مشهد اسکان داشتند، بامداد امروز 11 تیر ماه به علت استفاده از غذای فاسد به اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند. وی افزود: زائران دچار مسمومیت که بیشترشان نوجوان هستند با علائم تهوع، استفراغ، سرگیجه و دل درد مراجعه کرده اند لذا بلافاصله تیم بحران بیمارستان تشکیل و نسبت به درمان به موقع آنها اقدامات لازم صورت گرفت. مدیر درمان بیمارستان امام رضا(ع) مشهد تاکید کرد: با اقدامات و رسیدگی به موقع گروه پزشکی و پرستاری این بیمارستان هم اینک همه بیماران بهبود یافته لذا 27 نفر آنان تاکنون از بیمارستان مرخص شده اند.


معادل فارسی کلمات «پلمب»، «دکوراتور» و «روتوش» چیست؟

«پلمب»‌: معادل «مهر و موم» را برای این کلمه قرار داده‌اند.

«دکوراتور»‌: معادل «آرایه گر» را برای این کلمه وضع کرده‌اند.

«رتوش»‌: معادل «پرداخت» را برای آن قرار داده اند.


صلح امام حسن(ع) تعبیر درستی نیست

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مروجی طبسی، محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: صلح امام حسن(ع) تعبیر درستی نیست. امام هیچ وقت صلح نکرد، بلکه تنها صلحی را که معاویه پیشنهاد کرده بود با شرایطی پذیرفت. باید نام آن را صلح تحمیلی گذاشت نه صلح امام حسن(ع).


مخالفان خصوصی‌سازی معرفی شدند

معاون وزیر اقتصاد مخالفان خصوصی‌سازی را صاحبان قدرت و دولت‌ها اعلام کرد و گفت: دل کندن برخی مدیران از شرکت‌‌هایی که واگذار می‌شوند، دشوار است و به این دلیل با خصوصی سازی مخالفت می‌کنند. میرعلی اشرف عبدالله پورحسینی شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: قرار بود بر اساس سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی ۱۱۰۰ شرکت تا پایان سال ۹۳ به بخش خصوصی واگذار شود اما تاکنون فقط ۵۰ درصد واگذار شده که بخشی از آن نیز در قالب رد دیون دولت بوده است. رئیس سازمان خصوصی سازی با ذکر این مطلب که با توجه به اینکه ۵۵۰ شرکت دولتی تاکنون واگذار شده است نمره خصوصی سازی در کشور زیر ۱۰ است، افزود: مخالفان خصوصی سازی صاحب قدرت هستند و یکی از مراکز مخالفت با این سیاست ها دولت ها بوده اند.وی گفت: دل کندن مدیران برخی از شرکت های دولتی از این شرکت ها برای خصوصی سازی دشوار است و به این دلیل با خصوصی سازی مخالفت می کنند. معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولتها به بخش خصوصی بعنوان دشمن و مجرم نگاه می کنند و هیچ کمکی به این بخش نکردند، افزود: اگر مخالفت ها با خصوصی سازی شناسایی نشود به سدی در مقابل این روند تبدیل خواهد شد و خصوصی سازی به زمین می خورد.


همسر اوباما تابلو عکس برداری ممنوع را پاره کرد

همسر اوباما با پاره کردن تابلو هشدار عکسبرداری ممنوع کاخ سفید، لغو قانون ده سال گذشته، عکسبرداری از داخل کاخ سفید را رسما اعلام کرد.به گزارش ایرنا از تارنمای کاخ سفید، میشل اوباما، همسر رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با انتشار ویدیویی که در آن وی تابلو هشدار عکسبرداری ممنوع را پاره می کند، به بازدیدکنندگان کاخ سفید این نوید را داد که از این پس عکسبرداری از داخل کاخ سفید منع قانونی نخواهد داشت. عکسبرداری از کاخ سفید که طی بیش از یک دهه گذشته ممنوع بود، با به روی کار آمدن شبکه های اجتماعی بطور جدی تر از طرف مأموران امنیتی کاخ سفید دنبال می شد، به طوری که زیر تابلو های هشدار عکس برداری ممنوع، استفاده از شبکه های اجتماعی نیز ذکر شده بود.کاخ سفید در اقدام جدید نه تنها عکسبرداری از داخل کاخ سفید را بلامانع اعلام کرده بلکه بازدیدکنندگان را به استفاده از هشتگ white house tour# برای به اشتراک گذاشتن عکس هایشان تشویق می کند. وارد کردن دوربین های بزرگ و چوب های عکس برداری سلفی به کاخ سفید همچنان ممنوع خواهد بود.

پنج شنبه

انتقاد یک آیت الله از عمل زیبایی بینی

آیت الله جعفرسبحانی از مراجع تقلید گفت: مردم ما سعی می کنند بینی خود را که آفریده خداست، به شکل غربی ها در بیاورند، لذا این کار به هیچ عنوان درست نیست. به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید ظهر روز چهارشنبه در جلسه تفسیر سوره احزاب در مدرسه علمیه حجتیه قم افزود: متاسفانه امروز مردم ما چیزهایی از غربی ها یاد می گیرند که جای تأسف دارد و جراحی بینی از جمله آن است.وی با اشاره به آیه اسوه حسنه بیان کرد: قرآن و خداوند ما را به اسوه و الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) سوق داده و ما باید به ایشان تاسی کنیم، ولی متاسفانه غربی ها در ایران و جوامع اسلامی الگو سازی می کنند، آنها در قدیم هم با عناوینی چون بیتل ها در ایران الگوسازی می کردند ولی امروز شیوه آنها تغییر کرده است.


توضیح پورمحمدی درباره نامه روحانی به رهبر انقلاب

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر بازداشت یکی از مدیران بانک سپه، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: مقامات مسئول در این خصوص باید پاسخگو باشند.وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر جزئیات نامه رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت:‌ قانون امر به معروف و نهی از منکر بحث تداخل قوا را ایجاد می‌کرد و احتمالاً مشکلات اجرایی در آن بود که خودش به تضعیف فرایند اجرای این قانون می‌انجامید.وزیر دادگستری تصریح کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید جدی‌تر باشیم متأسفانه تا امروز در این خصوص کم‌کاری و کم‌توجهی کردیم ما نباید حرکتی که ناقص و با اشکال باشد را انجام دهیم با این نگاه جریان امر به معروف را تقویت کرده‌ایم. پورمحمدی تأکید کرد: قانون امر به معروف و نهی از منکر نباید کاستی‌ها و اصطکاکات اجرایی داشته باشد و از همین‌ روی، کلیات نامه رئیس جمهور به رهبری در همین خصوص بود که ایشان نامه را به هیأت حل اختلاف بین قوا اعاده دادند و قرار است آنها بررسی کنند


توبیخ «ماه عسل‌»، تذکر به شبکه سه

در پی حاشیه‌های پیش‌آمده برای دو برنامه «ماه عسل»، علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما، در نامه‌ای به شبکه سه تذکر داد و خواستار توبیخ عوامل انتخاب میهمان‌های دو برنامه نامبرده شد. در متن نامه پورمحمدی به مدیر شبکه سه که عنوان «توبیخ ماه عسل، تذکر به شبکه سه» در بالای آن درج شده، آمده است:

«جناب آقای سیدغلامرضا میرحسینی

مدیر محترم شبکه سه سیما

با سلام و‌ آرزوی موفقیت

برنامه ماه عسل از برنامه‌های معنوی‌، تأثیرگذار و پرمخاطب رسانه ملی در ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود که دست‌اندرکاران آن توانسته‌اند با تلاش چندساله اوقات خوبی را برای مردم عزیز ایران بخصوص روزه‌داران مومن فراهم کنند. اما امسال علی‌رغم جدیت جنابعالی و گروه برنامه‌ساز برای افزایش کیفیت و محتوای این برنامه و توجه ویژه‌ به انتخاب بهتر سوژه‌ها و میهمانان مناسب که نسبت به سال‌های گذشته از جذابیت و تاثیر بیشتری برخوردارند، متاسفانه دو برنامه و دو انتخاب غلط در ماه عسل امسال از شیرینی و شهد این زحمات کاسته است و موضوعات و مفاهیمی مطرح شده است که نه در ماه عسل که در هیچ‌یک از برنامه‌های دیگر سیما نیز جایی ندارند.

از آن‌جا که تکرار این‌گونه اشتباهات قابل اغماض نیست‌، با تذکر به جنابعالی، لازم است ضمن توبیخ عوامل آن انتخاب غلط، به نظارت موثر بر تصحیح‌، ارتقا و ادامه مسیر خوش‌سابقه این برنامه اهتمام کنید».


دشمن به دنبال استفاده از مساله حجاب و موسیقی و حضور زنان در ورزشگاه است

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در همایش ضیافت در ضیافت که چهارشنبه شب 10 تیر ماه سال جاری به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس برگزار شد، گفته: امروز روحانیانی در جامعه حضور دارند که باید بدانند دشمن چه می کند تا بتوانند مردم را نسبت به توطئه های شوم دشمنان آگاه و توجیه کنند، دشمن به دنبال نابودی اسلام است و مسأله حجاب، موسیقی و حضور بانوان در باشگاه های ورزشی و یا مسخره کردن کفن پوشیدن برای امام حسین(ع) را بهانه ای بیش نیست که آنها را مسأله کرده و به آن پرداخته اند.


ادعای خبرگزاری بسیج درباره فتنه بعد

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج گفته: در سال 88 انتخابات بهانه ای شد برای عده ای که به دنبال فتنه انگیزی در ایران بودند. زمانی که ارگان های مطبوعاتی فضای بدبینی را در جامعه رواج می دهند اینکه ما به این اقدامات آنها خوش بین باشیم و عکس العملی انجام ندهیم، نوعی ساده لوحی است. از دستگاه های ناظر و اطلاعاتی و امنیتی می خواهیم با جدیت این مسائل را رصد کنند تا احتمال کلید زدن پروژه دیگری مانند فتنه 88 را از بین ببرند. باید این رسانه ها و منتشرکنندگان این مطالب را به دقت تحت نظر داشت و از حالا از ورود سمّ مهلک شک و تردید در جامعه پیشگیری کرد. وزارت ارشاد و سایر دستگاه های ناظر باید از چنین رسانه هایی توضیح بخواهند و با آنها برخورد جدی کنند.


احتمال اعدام مرسی در عید فطر

عبدالباری عطوان نویسنده سرشناس عرب در روزنامه الرای الیوم نوشته: هنگامی که انفجارها به قلب قاهره برسد و خودروهای بمب گذاری شده «هشام برکات» دادستان کل این کشور، مردی که انتظار می رفت از حمایت و حفاظت زیادی برخوردار باشد، و کاروانش را هدف قرار دهد و جنگنده های «اف 16» آمریکایی مدرن برای بمباران باندهای مسلح وابسته به گروه «ایالت سینا» (شاخه داعش در مصر)در پی حملاتی که منجر به کشته شدن بیش از 70 نظامی و پلیس و غیرنظامی و بیش از 38 فرد مسلح شد، مورد استفاده قرار گیرند، این به معنای آن است که قاهره به تدریج در حال تبدیل شدن به «حلب» دیگر است و شبه جزیره سینا که در آن درگیری ها در جریان است به «عین العرب»(کوبانی) یا حتی «فلوجه» اگر نگوییم به «الانبار»دیگر در حال تبدیل شدن است.

تعجب نمی کنیم و بعید نمی دانیم که یک روز صبح و چه بسا قبل از عید فطر از خواب بیدار شویم و خبردار شویم که حکم های اعدام «محمد مرسی»رئیس جمهوری برکنار شده مصر و «محمد بدیع»، رهبر جماعت اخوان المسلمین و شماری دیگر از رهبران این جماعت که حکم اعدامشان صادر شده، به اجرا درآمده است. از تصمیمی که دولت مصر برای مختصر کردن تدابیر قانونی قضایی برای تسریع در اجرای حکم های اعدام گرفته همین نتیجه را می توان برداشت کرد. مصر به سرعت در همان راهی می رود که عراق ،سوریه،یمن و لیبی رفتند یعنی ویرانی و هرج و مرج خونین و چه بسا تجزیه و تقسیم همانطور که معاون نخست وزیر ترکیه دو هفته پیش در سخنان خود پیش بینی کرده بود و خبر از «سایس پیکوی»جدید در منطقه داده بود.


شرط هاشمی برای همراهی جوانان با نظام

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از دانشگاهیان گفته: اگر می خواهیم مردم به ویژه جوانان همواره در صحنه باشند و حامی و وفادار انقلاب و نظام اسلامی باقی بمانند باید پاسخ سؤالات آنها را بدهیم و شرایط و اوضاع کشور را بدون کتمان حقایق، برای آنان بازگو کنیم، چرا که اگر اوضاع و شرایط کشور به مردم بازگو شود، آنان نیز صادقانه تر و وفادارانه تر حامی کشور و مسؤولان در عرصه های داخلی و خارجی خواهند بود.


سردر جدید و سه میلیاردی دانشگاه شریف

در آستانه پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی شریف سه میلیارد تومان صرف ساخت سردر جدید این دانشگاه خواهد شد. طرح سردر جدید دانشگاه صنعتی شریف توسط شهاب الدین ارفعی طراحی شده است و تا اوایل مهرماه اجرا می‌شود و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

شیخ الاسلام، مدیر امور ساختمان و تأسیسات دانشگاه در خصوص ویژگی‌های سردر جدید دانشگاه شریف گفته: سردر جدید دانشگاه شریف با 30 متر طول، 12 متر ارتفاع و 10 متر عرض دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و طراح آن هویت معماری دانشگاه را حفظ کرده است.

فرمانده اي با زير شلواري/ پیام ظریف از روی بالکن هتل/ خواب آشفته برخی برای انتخابات مجلس خبرگان/ شوخی آلن ایر با مدیرمسئول کیهان/ انتقاد یک آیت الله از عمل زیبایی بینی/ توضیح پورمحمدی درباره نامه روحانی به رهبر انقلاب/


سردار نقدی افطاری روحانی را ترک کرده است؟

راه دانا مدعی شده است: شنیده ها حاکی از این است که شنبه شب گذشته، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین سفره افطار رئیس جمهور برای فرماندهان نظامی را در اعتراض به بروز اشرافی گری در سفره های افطار، ترک و با ارسال یک نامه انتقاد آمیز به رئیس جمهور نسبت به ریخت و پاش در سفره افطار مذکور اعتراض کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سفره های اشرافی با پول بیت المال، هم مغایر اقتصاد مقاومتی است و هم با مقررات اسلام منافات دارد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۴
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی