بازدید 3781

کردهای سوریه به ترکیه درباره مداخله نظامی هشدار دادند

یکی از احزاب اصلی کرد سوریه ضمن هشدار به ترکیه درباره هر گونه مداخله نظامی در این کشور افزود مبارزان کُرد برای دفع هرگونه تجاوز آماده‌اند.
کد خبر: ۵۱۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 02 July 2015
یکی از احزاب اصلی کرد سوریه ضمن هشدار به ترکیه درباره هر گونه مداخله نظامی در این کشور افزود مبارزان کُرد برای دفع هرگونه تجاوز آماده‌اند.

حزب اتحاد دموکراتیک سوریه چهارشنبه (10 تیر) در واکنش به انتشار گزارش‌ها درباره مداخله نظامی در مناطق مرزی سوریه-ترکیه گفت کُردهای منطقه برای مقابله با هر گونه « تجاوز» آماده هستند .

ترکیه می‌گوید این کشور احتمالا برای دفع تهدید فزاینده داعش در مرزهای جنوبی خود به گزینه نظامی متوسل خواهد شد. این درحالی است که کُردها ضمن مخالفت با چنین اقدامی می‌گویند این اقدام ممکن است آن‌ها را در امتداد مرزهای جنوبی ترکیه غافلگیر کند.

حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هر گونه مداخله نظامی در بخش کُردنشین سوریه پیامدهایی را در سطح محلی، منطقه‌ای و بین المللی به دنبال خواهد داشت و اوضاع سیاسی در سوریه و خاورمیانه را پیچیده تر خواهد کرد و صلح و امنیت جهانی را به مخاطره می اندازد.»

مبارزان کُرد سوریه در ماه‌های گذشته موفق شده‌اند تروریست‌های داعش را از بسیاری از روستاها و شهرستان‌های تحت تصرف آن بیرون برانند. موفقیت نیروهای کُرد نگرانی‌هایی را در ترکیه درباره تاسیس یک کشور کُرد موجب شده است.

این در حالی است که کُردهای و سوریه همواره تصریح کرده‌اند  هیچ قصدی برای تشکیل کشوری مستقل در امتداد مرزهای ترکیه ندارند و به دنبال برقراری روابط حسنه با همسایگان‌شان هستند.

با این حال آنکارا نگران است تشکیل یک کشور کُرد ممکن است احساسات جدایی طلبانه را در میان اقلیت کُرد در ترکیه برانگیزد.

شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، یگان‌های حفاظت خلق کُرد، در 16 ژوئن موفق شد شهر مرزی تل ابیض را از تروریست های داعش بازپس گیرد. تل ابیض قبل از آزاد سازی یکی از مسیرهای اصلی داعش برای ارسال تسلیحات و تردد پیکار جویان به شهر رقه بود.

حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در بیانیه روز چهارشنبه خود همچنین مقام‌های ترکیه را از هرگونه «اقدام تحریک برانگیز و نسنجیده» برحذر داشته است.

شورای امنیت ملی ترکیه روز دوشنبه به منظور بررسی آخرین تحولات در سوریه جلسه اضطراری برگزار کرد.

در این جلسه که به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهورترکیه برگزار شد، امکان مداخله نیروهای ترکیه و چگونگی استقرار تانک‌ها و سربازان این کشور در «منطقه حائل» به طول 110 کیلومتر و عرض 33 کیلومتر در خاک سوریه بررسی شد.


پرس تی وی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی