بازدید 3231

فراخوان جنبش اخوان المسلمین مصر برای قیام علیه دولت

جنبش اخوان المسلمین مصر اواخر روز چهارشنبه علیه «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری این کشور، اعلام قیام کرد.
کد خبر: ۵۱۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 02 July 2015
جنبش اخوان المسلمین مصر اواخر روز چهارشنبه علیه «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری این کشور، اعلام قیام کرد.

به گزارش «تابناک»، این گروه ممنوع اعلام شده افزود: چند تن از سران آن در حمله نیروهای امنیتی به یک واحد آپارتمانی در قاهره با خونسردی قتل عام شده اند.

این گروه در بیانیه ای از مردم مصر خواست برای دفاع از کشور، خود و فرزاندانشان قیام کرده و کاخ ستم و خیانت السیسی را نابود کنند.

این گروه کشتار سران خود را نقطه عطفی دانست که پیامدهای خود را خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است، السیسی مرحله تازه ای را آغاز کرده که در آن نخواهد توانست خشم مظلومانی را فرونشاند که کشته شدن در خانه ها و در میان اعضای خانواده خود را نخواهند پذیرفت.

این بیانیه می افزاید: کشته شدگان، عضو یک کمیته اخوان المسلمین برای حمایت از خانواده های بازداشت شدگان و شهیدان این گروه بودند که نیروهای امنیتی آن ها را درون یک خانه گردآورده و سپس بدون هیچگونه تحقیق یا وارد شدن اتهامی، قتل عام کرده اند.

این در حالی است که وزارت کشور مصر مدعی شد، 9 نفر کشته شده در حمله نیروهای امنیتی به یک آپارتمان در قاهره از سران جنبش اخوان المسلمین بوده اند که برای طراحی توطئه تروریستی گرد آمده بودند.

این وزارتخانه افزود: دو تن از کشته شدگان قبلا در دادگاه به اعدام محکوم شده بودند.

وزارت کشور مصر مدعی شده است که این گروه توطئه حملات به نیروهای ارتش، پلیس، قوه قضاییه و رسانه ها را طراحی می کرده است.

بیانیه این وزارتخانه می افزاید: از مواد منفجره و سلاح های ضبط شده در این عملیات، در تحقیقات در باره ترور هشام برکات دادستان کل مصر استفاده خواهد شد که روز دوشنبه در انفجار بمب کشته شد.

وزارت کشور مصر افزود: 3 عضو گروه نیروهای ویژه شرکت کننده در این عملیات نیز زخمی شده اند.

یک وکیل برجسته عضو جنبش اخوان المسلمین مصر و یک نماینده سابق پارلمان این کشور، در میان کشته شدگان بودند.

نیروهای امنیتی مصر پس از جستجوی این آپارتمان که متعلق به گروه اخوان المسلمین است، سه سلاح خودکار، 200 قبضه تفنگ و مقداری پول کشف و ضبط کردند.

نیروهای امنیتی همچنین به تعدادی نامه و ایمیل در رایانه های این آپارتمان دست یافتند که از قطر و ترکیه برای اجرای عملیات جدید علیه نیروهای ارتش و پلیس فرستاده شده بود.

السیسی روز سه شنبه از اعمال قوانین سخت گیرانه تر علیه افراد مسلح و گروه اخوان المسلمین خبر داد.

وی در مراسم تشییع جنازه هشام برکات دادستان کل مصر که روز دوشنبه ترور شد، پیشنهاد اجرای سریع احکام اعدام هواداران اخوان المسلمین را مطرح کرد.

مراسم خاکسپاری برکات با دومین سالگرد اعتراضات گسترده مردمی در مصر قبل از برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین این کشور، هم زمان شده بود.

وی افزود: اگر قرار بر اجرای حکم اعدامی باشد، اجرا خواهد شد و ما برای محاکمه افرادی که ما را می کشند، 5 یا 10 صبر نخواهیم کرد.

ده ها تظاهرکننده نیز در مقابل مسجد محل برگزاری مراسم تشییع جنازه برکات شعار می دادند که مردم خواستار اعدام اخوانی ها هستند.

احمد الزند وزیر دادگستری مصر که در این مراسم حضور داشت، به قضات مصری گفت که انتقام خون برکات را بگیرند.

از زمان برکناری مرسی در جریان یک کودتای نظامی در مصر، صدها نیروی پلیس و نظامی این کشور به دست تروریست های مستقر در شبه جزیره سینا کشته شده اند.

همچنین در جریان سرکوب معترضان هوادار مرسی از سوی نیروهای امنیتی، دست کم یک هزار و 400 نفر کشته شده اند.

هزاران مخالف دولت مصر که به طور عمده از حامیان اخوان المسلمین بوده اند، نیز به زندان افتاده و صدها تن از جمله شخص مرسی به مرگ محکوم شده اند.

این در حالی است که سیاستمداران و رسانه های طرفدار السیسی که تقریبا همه شبکه های رادیو و تلویزیون و روزنامه ها را در این کشور در بر می گیرد، خواستار سرکوب شدیدتر تروریست ها و هواداران اخوان المسلمین شده اند.

در همین حال ارتش مصر روز چهارشنبه اعلام کرد که 100 تروریست مسلح وابسته به گروه های تکفیری را در عملیات گسترده و در پی تهاجم آن ها به پایگاه های نیروهای امنیتی در بخش شمالی شبه جزیره سینا، کشته است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، ارتش مصر در بیانه خود افزود: در جریان مقابله به منظور خنثی کردن تلاش تروریست ها برای تهاجم تروریستی در شبه جزیره سینا، 17 نظامی نیز جان خود را از دست دادند که 4 تن از آنان افسر بوده اند.

بر اساس بیانیه ارتش مصر، نیروهای نظامی 20 خودروی مورد استفاده تروریست ها را در شبه جزیره سینا، هدف قرار داده و منهدم کرده اند.

هواپیماهای جنگده بمب افکن نیروی هوای مصر نیز به پایگاه های تروریست ها در شیخ زوید در شمال سینا حمله کردند.

مقام های امنیتی مصر اعلام کردند که روز چهارشنبه دو انفجار در شهر مرزی رفح با نوار غزه، روی داده است.

هنوز علت وقوع این انفجارها و ارتباط احتمالی آن ها با حملات روز چهارشنبه به اهداف نظامی در شمال شبه جزیره سینا که منجر به کشته شدن 70 تن از نیروهای امنیتی و مردم شد، مشخص نشده است.

این عملیات هماهنگ در سینا که عناصر داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفته اند، مرگبارترین حملات در این شبه جزیره از زمان حمله سال 1973 رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی به شمار می رود. 


ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر