بازدید 2520

وضع کودکان يمني بسيار تکان دهنده است

کد خبر: ۵۱۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 02 July 2015
الجزیره انگلیسی در گزارشی بدون پرداختن به جنایتهای سعودی در یمن، وضع کودکان یمنی را در جنگ بسیار تکان دهنده توصیف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، وضع مردم یمن بسیار بغرنج شده است. سازمان ملل متحد هشدار داده است یمن در آستانه قحطی قرار دارد. سازمان ملل متحد سطح هشدار انسانی خود را درباره یمن به بالاترین سطح رسانده است. بیست و یک میلیون نفر در یمن به کمک غذایی نیاز دارند که اکثر آنها از کودکان هستند.

محمد جمجوم خبرنگار شبکه در گزارشی از یمن گفت: «کودکان یمنی گریه می کنند. نمی توان آنها را آرام کرد. آنها از مشاهده بلایی که سر خانه های خودشان و محله هایشان آمده است شوکه شده اند. یکی از دختران یمنی با چشمان گریان می گوید چرا آنها با خانه ما این کار را کردند. در یمن، مشاهده خرابه ها به مسئله ای عادی تبدیل شده است. به گفته فاطمه العاجل از فعالان مدنی، اوضاع یمن بویژه برای کودکان بسیار بغرنج است زیرا کودکان آسیب پذیرترین گروههای جامعه هستند. کودکان یمنی با رنج جسمی و روحی شدید مواجه هستند.

هر روز نیز این مشکل کودکان یمنی شدیدتر می شود. به گفته فاطمه العاجل، هیچ مکان امنی برای کودکان یمنی وجود ندارد و آنها به شدت احساس ترس می کنند. از زمان آغاز درگیری ها در یمن، صدها کودک کشته شده اند. برخی از این کودکان از زخم هایی کشته شده اند که در صورت وجود دارو و تجهیزات درمانی براحتی قابل درمان بودند. پرستاران یمنی می گویند به علت کمبود سوخت، بحران بدتر و بدتر می شود زیرا بیماران و افراد زخمی به هنگام نیاز نمی توانند به بیمارستان یا مراکز درمانی دیگر انتقال پیدا کنند.

کودکان یمنی در پناهگاههای مخصوص آوارگان برای پایان یافتن جنگی دعا می کنند که سبب رنج و عذاب شدید برای آنها شده است. یمن با مشکل کمبود آب آشامیدنی نیز مواجه است. شمار کودکان دچار سوء تغذیه نیز در یمن به شدت درحال افزایش است. این اتفاق در کشوری رخ می دهد که مردم آن بسیار فقیر هستند. اوضاع یمن به حدی بغرنج شده است که سازمان ملل متحد هشدار داده است این کشور در آستانه قحطی قرار گرفته است.

مشاهده رنج و مصیبت مردم یمن بسیار دشوار است اما درعین حال، بی توجهی به آن سخت است. براحتی می توان رنج و عذاب را در چشمان کودکان یمنی مشاهده کرد همانطور که زخمها و کبودی های بدن آنها کاملا قابل رویت است. چهره های کودکانه آنها، آلامی را مخفی می کند که در قلب خود دارند و هیچ کودکی به سن و سال آنها نباید چنین وضعی را تجربه کند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل