بازدید 33458
۹
اولین بازتاب مذاکرات وین قبل از توافق جامع،

13 تن طلای بلوکه شده ایران به خزانه بانک مرکزی بازگشت

یکی از مهمترین تحریم های که ایران با آن در سال های اخیر روبرو بوده است تحریم ورود طلا به ایران می باشد. این در حالی است که ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی لحظاتی پیش خبر از ورود 13 تن طلا به کشور پیرو مذاکرات وین داده است.
کد خبر: ۵۱۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 01 July 2015

در حالی مذاکرات هسته ای میان ایران و 5+1 بعد از پایان ضرب الاجل 30 ژوئن ادامه دارد که برخی از خبرها نشان می دهد که به احتمال زیاد احتمال توافق جامع میان ایران و گروه 5+1 به شدت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «تابناک»، موضوع رفع تحریم‌ها و دسترسی بدون مانع به منابع پولی، ارزی و طلای جمهوری اسلامی در خارج از کشور، یکی از اهداف اصلی تیم مذاکره کننده هسته ای در جریان مذاکرات جاری است. در عین حال که پیش تر نیز ایران و گروه 1+5 برای آزادسازی 11.9 میلیارد دلار از دارایی های ارزی بلوکه شده کشورمان به توافق رسیده بودند.

یکی از مهمترین تحریم های که ایران با آن در سال های اخیر روبرو بوده است تحریم ورود طلا به ایران می باشد. این در حالی است که ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی لحظاتی پیش خبر از ورود 13 تن طلا به کشور پیرو مذاکرات وین داده است.

ولی‌الله سیف گفت: در حاشیه مذاکرات وین با تلاش بانک مرکزی و دستگاه دیپلماسی، مشکل انتقال بخشی از دارایی های طلای ایران به داخل کشور رفع شد.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بخشی از سرمایه طلای کشور که به دلیل تحریم ها امکان انتقال به داخل ایران را نداشت، شب گذشته با موفقیت تحویل خزانه بانک مرکزی شده است.

رییس کل بانک مرکزی در این باره توضیح داد: معادل 13 تن طلا که قبلا خریداری شده و در آفریقای جنوبی به صورت امانی طی دو سال گذشته نگهداری می شد و به دلیل شرایط تحریم و برخی کارشکنی ها امکان انتقال به ایران را نداشت، بر اساس پیگیری های انجام شده در مذاکرات جاری در وین رفع مشکل شده و طی هفته گذشته در قالب سه محموله که آخرین آن به میزان چهار تن بود، وارد کشور شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۵۰
انتشار یافته: ۹
گم نشه صلوات
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
البته خوبه که مسوولین انقدر مرد باشن که بگن این طلاها کی خریداری شده و از پو.ل کدوم دولت بوده و بقیه قصه رو بگن -
راستی چند ملیارد دلار بوده ارزشش ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
بالاخره یه دونه هویج بهمون دادن
پس چرا وضع اقتصاد اینه؟
تا کور شود هرآنکه نتواند دید!
نمیخواهم ذوق زده شوم، ولی این، هنوز از نفحات سحر است! انشاءالله.
قابل توجه آنهائیکه.......!
دلیل اینکه طلا تا بحال در داخل کشور نبوده چیست ؟ 1- یا اینکه خریداری شده و وجه آن قبلاً پرداخت شده ولی همزمان با تحریمها وارد نشده 2- اصلاً خریداری نشده فقط بابت طلب وجه نفت قرار بوده وارد شود که انهم زمان تحریم ها جلوگیری از ورود بعمل امده . اگر ایران هر وسیله ای را بخواهد در دنیا خریداری نماید ( مانند موشک اس 300 از روسیه ) باید اول وجه را پرداخت کند و بعد از چند سال تحویل بگیرد آنهم اگر به تحریم برخورد وارد نشود در حالی که رقم ان میلیاردها تومان می باشد و در ایران ما از سشهم همان وجه نقدی شاید صدها نفر از هموطنانمان در زندان بدلیل نداشتن وجه چک و بدهی و مانند دیه و مهریه و... در زندان بسر می برند برای مثلاً یکصدهزار تومان تا نهصد هزار و یا دو میلیون تومان چند ماه باید در زندان باشد تا خیری بیاید وجهه را بدهد و یا اینکه مثلاً ثابت شود طرف معسر است بخشیده می شود و یا اینکه طلبکار می گذرد البته این فقط در مورد طلبکاریهای خصوصی صدق می کند در حالی که بانکها تا ریال آخر را حداقل از ضامن ها می گیرد که متاسفانه چندین نفر ضامن را می شناسم برای مبالغ بین یک تا 5 میلیون تومان در زندان فقط برای ضمانت دوست و فامیل بسر می برند البته گاهخی اصل وام یک میلیون بوده ولی با سود و تاخیر شده پنج میلیون تومان که باید ضامن بدبخت بدهد . یا اینکه ماههای طولانی عمر مفید خود را در زندان دور از خانواده باشد در حالی که میلیاردها تومان پول ایران در خارج از کشور می باشد واکگر سود آن را محاسبه کنیم می شود هزاران نفر را از زندان در آورد
دولتمردان وملت عزیز ذوق زده نشویم. وباخریدادامس وپفک وعروسک و پورشه پولهاروبه باد بدیم. ...برای سازندگی وکارهای زیربنایی خرج کنیم وفرهنگ کاروتلاش رابجای اختلاس وکلاهبرداری حکمفرماکنیم
واسه کم کردن قیمت ارز جمشید بسم اله ظهور کنه صلوات
این هویج مذاکراته . چماقشون هنوز دستشونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها