بازدید 2125

هشدار در مورد رد و بدل شدن پول‌های آن‌چنانی در فوتبال

کد خبر: ۵۱۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 01 July 2015
یک عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بر لزوم حذف بروکراسی‌های اداری و تشکیلاتی در ورزش تاکید کرد و رد و بدل شدن پول‌های آن چنانی در برخی رشته‌های ورزشی مثل فوتبال را سرپوشی برای برخی فسادهای اقتصادی دانست.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاریخچه ورزش در کشور ما نشان می‌دهد هرچه ورزش متکی به ورزشکار بوده و بر روی ورزشکار سرمایه گذاری کرده با موفقیت مواجه شده و در مقابل هرچه به سمت تشکیلات مالی و باندهای سیاسی و پشتیبانی‌های میلیاردی پیش رفته دچار ناکامی شده است.

وی افزود: در کشتی و سایر ورزش‌های رزمی به دلیل اینکه این ورزش‌ها به فرد متکی است افراد خودشان به جایی می‌رسند و پیشرفت‌های خوبی وجود دارد اما در ورزش‌هایی مانند فوتبال با وجود افراد گردن کلفت، بخور بخور، تشکیلات آن چنانی و هیات مدیره می‌بینیم که به هیچ جا نرسیده است و هر روز شاهد فسادهایی در این بخش‌ها هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخش ورزش در برنامه ششم توسعه باید ورزشکار محور باشد گفت: اگر بخواهیم ورزش را با پول و رابطه اداره کنیم نتیجه همین است که اکنون می‌بینیم که نه تنها توفیقی نداشتیم بلکه بخشی از هزینه‌های کشور هدر رفته و هر چند وقت یک بار شاهد رسوایی‌هایی نیز بوده‌ایم. راه درست این است که ورزش، ورزشکار محور باشد و اگر کمک مالی قرار است انجام شود به ورزشکار کمک شود.

یوسفیان ادامه داد: ما مکرر تشکیلات و سیستم اداری ورزش را تقویت می‌کنیم و در این شرایط خود ورزشکار یا فراموش می‌شود و یا دچار فساد و انحراف خواهد شد و به نقطه مطلوب نمی‌رسیم. باید به دنبال حذف بروکراسی‌ها باشیم زیرا هرچه ورزش به سمت تشکیلات سازی رفته از فیفا گرفته تا فوتبال کشورهای اروپایی و ایران افتضاحاتی رخ داده و فسادهایی به وجود آمده اما هرگاه به ورزشکار میدان داده شده برای کشور آبرو آفریدند. نمونه آن را می‌توان در مقایسه ورزش‌های رزمی و کشتی با فوتبال دید که در یکی تشکیلات و هزینه‌های آن چنانی را با نتیجه های ضعیف می‌بینیم و در دیگری یک ورزشکار با یک مربی کهنه‌کار بازنشسته با کمترین هزینه موفقیت‌های خوبی به دست آورده است.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه بهترین فوتبالیست‌های دنیا در مناطق فقیرنشین فوتبالیست شده‌اند و هزینه‌های آن چنانی برای آن‌ها انجام نشده گفت: هیچ کس با باشگاه و هیات مدیره فوتبالیست نشده بلکه ورزشکار باید با اتکای به خود به نقطه‌ای برسد. درواقع ورزش چیزی نیست که بتوان با پول خرج کردن شاهد پیشرفت آن بود.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان رد و بدل شدن پول‌های آن چنانی در برخی رشته‌های ورزشی مثل فوتبال را سرپوشی برای برخی فسادهای اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: هرکس عامل ایجاد فساد اقتصادی بوده روی یک باشگاه دست گذاشته که بتواند وجهه حقوقی پیدا کند و بسیاری از کسانی که مفاسد اقتصادی دارند هرکدام باشگاهی داشته‌اند که سرپوشی برای فسادهای اقتصادی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی