بازدید 1794

پیگیر شفاف‌سازی در عملکرد سهام عدالت هستیم

کد خبر: ۵۱۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 01 July 2015
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تعیین اعضای هیات تحقیق و تفحص از سهام عدالت در آینده نزدیک خبر داد.

نادرقاضی پور درگفت وگو با خانه ملت،بااشاره به بررسی طرح تحقیق و تفحص ازسهام عدالت درمجلس،از تعیین اعضای هیات رئیسه این تفحص در دو هفته آینده پس از اتمام تعطیلات مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه خبر داد.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیگیر شفاف سازی عملکرد سهام عدالت برای کمک به مردم هستیم، افزود: در شرکت‌های مشمول واگذاری به سهام عدالت،به دلیل اینکه کسی از آنها بازخواست نکرده به هیچ کسی پاسخگو نبوده‌ و در این میان سوء استفاده های بسیاری شده است.

وی با اشاره به محورهای تحقیق و تفحص از سهام عدالت، تصریح کرد: عدم شفاف‌سازی در واگذاری، توزیع، پرداخت سهام و سود سهام عدالت که از جمله طرح‌های وعده داده شده و مفید دولت‌های نهم و دهم بوده است، در طی چند سالی که از اجرای این طرح می‌گذرد، همواره نحوه واگذاری، نوع شرکت‌ها، تعداد سهام، میزان سود و بسیاری دیگر از سئوالات مردم بوده است که تاکنون جواب مشخصی دریافت نکرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: علاوه براین چگونگی واگذاری برخی از شرکت‌های دولتی به سهام عدالت و درصد مالکیت و نحوه تاثیر سهام مردم بر آن، باعث مشکلات عدیده‌ای شده که ارزش شرکت‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پس از انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از سهام عدالت؛پیگیری و بررسی عملکرد آن برای شفاف سازی موضوع در اولویت دستور کارها قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها