بازدید 2155

دست‌یابی به رشد اقتصادی با ارتقای بهره‌وری

کد خبر: ۵۱۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 01 July 2015
رئیس فراکسیون 1404 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به ارتقای بهره وری در دست‌یابی به رشد اقتصادی مناسب گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین فراکسیون 1404 هماهنگی های لازم را با تیم اقتصادی دولت انجام خواهند داد تا برنامه ششم توسعه بصورت عملیاتی تدوین و تنظیم شود.

رحیم زارع درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با تاکید برلزوم تسریع در دستیابی به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است،گفت:کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین فراکسیون 1404 هماهنگی های لازم را با تیم اقتصادی دولت انجام خواهند داد تا برنامه ششم توسعه بصورت عملیاتی تدوین و تنظیم شود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس می توانند نقش مهمی در فراهم کردن شرایط  برای لحاظ کردن سیاست های برنامه ششم توسعه داشته باشند بطور مثال در یکی از بندهای این سیاست ها بر جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور تاکید شده و با توجه به اینکه حدودا از تمامی نقاط کشور هموطنانی به خارج از کشور مهاجرت کرده اند بنابراین هر نماینده می توانند در انجام این مهم تاثیر گذار باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: دست یابی به رشد اقتصادی شتابان و پایدار و اشتغال زا با متوسط رشد 8 درصد اقتصادی از موضوعات مهمی بوده که مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های برنامه ششم توسعه روی آن تاکید داشته است بنابراین باید دولت شرایط انجام این مهم را با تسهیل کار برای تولید کنندگان فراهم کند.

 

تلاش برای افزایش تولید و درآمد سرانه از ضرورت‌های رشد اقتصادی است

زارع افزود:  تلاش برای افزایش تولید و درآمد سرانه از ضرورت های رشد اقتصادی است و در این راستا باید با رفع موانع تولید و استفاده از منابع مالی بانک ها تلاش کرد مواد خام معدنی را به کالاهای با کیفیت صادراتی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه محورهای سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در دستور کار فراکسیون4 140 مجلس قرار می گیرد، ادامه داد: موضوع بهره وری از موضوعات مهم دیگر است که باید مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا باید از نیروی انسانی تحصیل کرده و ظرفیت های تولید به بهترین نحو استفاده شود.

رئیس فراکسیون 1404 مجلس یادآور شد:با توجه به امکان استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی باید راهکارهای استفاده از منابع این صندوق تشریح شود تا بخشی از مشکل کمبود نقدینگی بخش تولید رفع شود.

گفتنی است؛در بخش اقتصادی سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه آمده است رشد اقتصادی شتابان و پایدار و اشتغال زا به گونه ای که با بسیج همه امکانات و ظرفیت های کشور، متوسط رشد 8 درصد در طول برنامه محقق شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل