بازدید 2774

پیام‌های اخلاقی «پایتخت» تاثیرگذار است

کد خبر: ۵۱۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 01 July 2015
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس، لهجه نقش آفرینان سریال «پایتخت» را بی‌نقص دانست و گفت: این سریال هویت ایرانی و اسلامی، گویش، زبان، آداب و رسوم مردم ریشه‌دار این سرزمین را به خوبی تفهیم می‌کند و پیام‌های اخلاقی و انسانی بسیاری را با زبانی عاری از شعار در خود جای داده است.

رحمت الله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مجموعه مناسبتی «پایتخت 4» که در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه اول سیما به نمایش می‌رسد، گفت: مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی زحمات بسیاری می‌کشند و باید قدردان این زحمات بود اما سریال پرمخاطبی مانند پایتخت می‌بایست در عید نوروز به نمایش برسد چراکه ممکن است با پرکردن اوقات فراغت مردم، برخی‌ها از برکات ماه مبارک رمضان و عبادت قافل شوند.

پایتخت هویت ایرانی و اسلامی مردم ریشه‌دار این سرزمین را به خوبی تفهیم کند

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد:  این برنامه پربیننده و جذاب است و باید به کارگردان، تهیه کننده و نقش آفرینان آن به جهت توانایی بالایی که در جذب مخاطب دارند تبریک و خداقوت گفت، همچنین این سریال هویت ایرانی و اسلامی، گویش، زبان، آداب و رسوم مردم ریشه‌دار این سرزمین را به خوبی تفهیم کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: با توجه به اینکه اقشار مختلفی اعم نوجوانان، جوانان، میانسال و... مخاطب این برنامه هستند، می‌توان پیام‌های آموزشی بیشتری را در این سریال گنجاند. در سال‌های گذشته طی قسمت‌های مختلف شاهد پیام‌های آموزشی بودیم هرچند اظهارنظر جامع و دقیق در مورد پایتخت امسال کمی زود است.

پایتخت پیام‌های اخلاقی و انسانی بسیاری دارد

نوروزی با بیان مثالی در رابطه با پیام‌های آموزشی این سریال در سال‌های گذشته، ادامه داد:‌ مثلا آنجا که در یک کبابی محبوس شدند، ابتدا از صاحب مغازه اجازه گرفتن و بعد از خوراکی‌های داخل مغازه استفاده کردند، ضمن آنکه جامعه ایران این روزها با بحران آب رو به رو است و پایتختی‌ها می‌توانند صرفه جویی آب را مد نظر قرار دهند و از آنجا که در استان گلستان بیکاری زیاد است، کارآفرینی را توصیه کنند و بگویند قرار نیست همه به دنبال کارهای دولتی و پشت میزنشینی باشند.

 

 

وی افزود:‌ همچنین موضوع طلاق در شهر علی‌آباد رو به افزایش است و بهتر است که به این موضوع نیز پرداخته شود، با توجه به اینکه بافت عموم مردم شهرهای ایران سنتی و مذهبی هستند به‌یقین پیام‌های مجموعه‌ای پرمخاطتبی همچون پایتخت می‌تواند در نوع نگرش آنها تاثیر بگذارد.   

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه باید به موضوعات روز مانند نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی هم پرداخته شود، گفت: مثلا سال گذشته به محافظت از محیط زیست پرداختند که تاثیرات بسیاری در سطح جامعه داشت، البته در زمینه ازدواج خوب کار کرده است.

‌موسیقی تیتراژ علاوه بر زیبا بودن پرمغز و سنجیده است

وی درباره موسیقی تیتراژ این اثر گفت: ‌موسیقی زیبای علی‌آبادکتول که در تیتراژ این سریال شنیده می‌شود علاوه بر زیبا بودن پرمغز و سنجیده است و با موسیقی‌های پاپ تیتراژ دیگر سریال‌ها تفاوت دارد.

نوروزی درباره استقبال مردم علی‌آباد از سریال پایتخت، گفت: مردم علی‌آباد به این سریال بسیار علاقه‌مند هستند و نقش آفرینان پایتخت مهارت قابل توجه‌ و بی‌نقصی در گویش این خطه دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه مجموعه پایتخت یکی از بهترین سریال‌های رسانه ملی است، افزود: چه خوب که به موضوعاتی مانند نماز جماعت به‌عنوان یک فریضه دینی می‌پردازند و بهتر است بحث بیکاری، کارآفرینی، طلاق و دیگر موضوعات روز را هم  مد نظر داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل