بازدید 1929

قدردانی از مواضع قاطع رییس‌جمهور در مسائل هسته ای

کد خبر: ۵۱۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 01 July 2015
نماینده مردم آمل در مجلس گفت: در صورتی که طرف مقابل توافق را زیرپا بگذارد ما نیز مسیر رفته را بر می گردیم و به هر میزانی که مورد نیازمان است غنی سازی خواهیم کرد.

 عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو باخانه ملت گفت:‌ کشورمان عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی است و نفس عضویت به ما اجازه می دهد تا هر مقداری که مورد نیازمان است غنی سازی کنیم.

وی ادامه داد: همانگونه که رییس جمهور اعلام کرد در صورتی که طرف مقابل توافق را زیرپا بگذارد ما نیز مسیر رفته را بر می گردیم و به هر میزانی که مورد نیازمان است غنی سازی خواهیم کرد به این معنی که سقفی را برای این منظور در نظر نخواهیم داشت و سقف ما را نیازمان تعیین خواهد کرد.

به گفته نماینده مردم آمل در مجلس در حال حاضر سقف غنی سازی مان را به حدود 5 درصد رسانده ایم اما در صورت نادیده گرفتن توافق از سوی طرف مقابل، بسته به نیازمان غنی سازی را به حدود 20 و یا 30 درصد هم می رسانیم.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه در صورت زیاده خواهی غربی ها و بهم خوردن توافق دلیلی برای پایبندی ما به توافق وجود نخواهد داشت تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران و 1+5 هر دو با علم برخطوط قرمز یکدیگر وارد مذاکره شدند بنابراین مطرح شدن مسایلی مانند بازدید از مراکز نظامی زیاده خواهی طرف مقابل است.

وی معتقد است : کشورمان به آنچه در توافق ذکر کرده بود پایبند است اما حاضر نیست چیزی بیش از آنچه در مفاد توافق آمده است بپذیرد.در صورت توافق نهایی اگر طرف مقابل به  تعهداتش پایبند باشد ما نیز متعهد خواهیم بود.

رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: در صورتی که طرف مقابل زیاده خواه نباشد مذاکرات می تواند پایانی برد برد داشته باشد.

 حسن روحانی شب گذشته در نشست با اصحاب رسانه  با تاکید بر اینکه اگر توافقی شد متعهد به اجرای آن توافق هستیم، گفت: اگر طرف مقابل توافق را زیر پا گذاشت بلافاصله مسیر را برمی گردیم، شدیدتر از آنچه که در مخیله آنان بگنجد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اگر توافقی صورت گرفت متعهد به اجرای توافق هستیم، گفت: شرط اجرای توافق آن است که طرف مقابل هم متعهد باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل