بازدید 1786

رئيس پارلمان ترکيه بعد از دومين دور راي گيري نيز انتخاب نشد

نمایندگان پارلمان ترکیه که در انتخابات هفتم ژوئن به پارلمان راه یافته اند در حالی برای انتخاب رئیس پارلمان تلاش می کنند که حزب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اکثریت مطلق را در پارلمان این کشور از دست داده است. حزب اردوغان از 13 سال پیش تاکنون اکثریت را در پارلمان ترکیه در اختیار داشت.
کد خبر: ۵۱۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۷ 01 July 2015
نمایندگان پارلمان ترکیه روز سه شنبه بعد از دور دوم رای گیری برای انتخاب رئیس پارلمان نیز موفق نشدند رئیس پارلمان را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، نمایندگان پارلمان ترکیه که در انتخابات هفتم ژوئن به پارلمان راه یافته اند در حالی برای انتخاب رئیس پارلمان تلاش می کنند که حزب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اکثریت مطلق را در پارلمان این کشور از دست داده است. حزب اردوغان از 13 سال پیش تاکنون اکثریت را در پارلمان ترکیه در اختیار داشت.

در دو نوبت رای گیری مخفی جنجالی هیچ یک از نامزدهای ریاست پارلمان موفق نشد دو سوم آرای نمایندگان را که 367 رای از کل 550 رای نمایندگان را شامل می شود، کسب کند.

دور سوم رای گیری برای انتخاب رئیس پارلمان برای بعد از ظهر روز چهارشنبه برنامه ریزی شده است. در صورتی که هیچ یک از نامزدهای ریاست «مجمع بزرگ ملی» موفق نشود اکثریت مطلق یعنی 276 رای را کسب کند، دور چهارم و آخرین دور، رقابت میان دو نامزدی که بیشترین آراء را کسب کرده باشند، برگزار خواهد شد و در این صورت هر یک از آنها که اکثریت نسبی را کسب کند، به ریاست پارلمان انتخاب خواهد شد.

هفتم ژوئن حزب عدالت و توسعه که از سال 2002 قدرت را در دست دارد، با کسب 40/6 درصد آراء موفق شد 258 کرسی در پارلمان ترکیه به دست آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس