بازدید 2248

جنتی: در برخورد با رسانه‌ها یکسان عمل کردیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود 46 خبرگزاری در کشور گفت:تاسیس خبرگزاری جدید فعلا در دستور کار ما نیست.
کد خبر: ۵۱۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 30 June 2015
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود 46 خبرگزاری در کشور گفت:تاسیس خبرگزاری جدید فعلا در دستور کار ما نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در ضیافت افطاری دولت با اصحاب رسانه گفت: در این دوره تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این بوده که فرآیند صدور مجوز نشریات به حداقل برسد. قبلا بین 8 تا 10 سال این فرآیند طول می‌کشید تا نشریه‌ای مجوز بگیرد اما هم اکنون به طور میانگین این مجوزها ظرف سه ماه صادر می‌شود.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه تا الان در این دولت هزار و 761 نشریه مجوز گرفته‌اند گفت: جلسات هیات نظارت بر مطبوعات به طور دائمی برگزار می‌شود. جمعا 46 خبرگزاری در کشور داریم که 6 مورد آنها در این دولت تاسیس شده‌اند و تاسیس خبرگزاری جدید فعلا در دستور کار ما نیست. علاوه بر این 862 پایگاه خبری داریم که در این دوره به 143 پایگاه خبری مجوز داده‌ایم و آمادگی آن را داریم که برای صدها پایگاه خبری دیگر مجوز صادر کنیم.

جنتی با بیان اینکه ما تلاش کردیم به تنوع و تکثر فرهنگی اهمیت ویژه‌ای بدهیم اظهار کرد: برای همین در برخورد با همه رسانه‌ها یکسان عمل کردیم. در همین راستا در حمایت‌های مادی و معنوی و همچنین برخورد با تخلفات رسانه‌ها صرف نظر از اینکه موافق دولت و یا مخالف دولت بودند به شکل برابر عمل کردیم. همچنین تلاش کردیم تا همه فعالیت‌های این دوره به شکل الکترونیک باشد. برای همین امروز دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و همه کارها در سامانه الکترونیک انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه ضابطه‌مند شده است، ابراز کرد:هم از لحاظ شکل و تیراژ روزنامه ها و هم ازنظر محتوا آنچه باید در مضمون مطبوعات در نظر گرفته می‌شد مورد توجه بوده است. این ضوابط با همکاری خود اصحاب رسانه تدوین شده و یارانه رسانه‌ها نیز بر اساس همین ضوابط پرداخت می شود و جزئیات آن روی سایت وزارت ارشاد قرار می‌گیرد به گونه‌ای که هر نشریه‌ای می‌داند خودش چقدر یارانه گرفته و دیگران چه میزان و با کدام ضابطه یارانه دریافت کرده‌اند. علاوه بر این بحث زیر میزی و حمایت از یک فرد خاص دیگر مطرح نیست.

وزیر ارشاد گفت: در مورد بازنگری در آیین نامه ها و قوانین، با همکاری رسانه ها این کار انجام شد. همچنین لایحه قانون تبلیغات نیز به دولت داده شده و قرار است به مجلس برود. قانون جامع رسانه نیز در حال تدوین است. همچنین لایحه سازمان نظام صنفی رسانه نیز در حال تدوین است و ما در تدوین آن از همکاری همه اصحاب رسانه استفاده می کنیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات طی آیین نامه نوشته و عملیاتی می‌شود تا رسانه‌ها به اطلاعات دستگاه‌ها به راحتی دسترسی داشته باشند، ادامه داد: در این دوره به نهادها و انجمن های صنفی توجه ویژه‌ای شده و برای تشکل‌های صنفی رسانه‌ها، شورای هماهنگی را در نظر گرفته ایم تا در همه فعالیتها از نظر ات آنها استفاده شود.

جنتی با بیان اینکه ما بانک جامعی برای روزنامه نگاران داخلی و رسانه های خارجی د اخل کشورمان تدوین کرده ایم گفت: این بانک جامع روزانه تکمیل می‌شود. همچنین تمهیداتی را در نظر گرفته ایم تا نشریات خارجی براحتی بتوانند به داخل کشور بیایند و اخبار داخلی را پوشش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار