بازدید 4364

40 قرقیز عضو داعش در درگیری های سوریه کشته شدند

رئیس اداره مرکزی کمیته امنیت ملی قرقیزستان گفت: تاکنون 40 قرقیز عضو داعش در درگیری های سوریه کشته شده اند.
کد خبر: ۵۱۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 30 June 2015
رئیس اداره مرکزی کمیته امنیت ملی قرقیزستان گفت: تاکنون 40 قرقیز عضو داعش در درگیری های سوریه کشته شده اند.

به گزارش «تابناک»، 'ایرکین دگینبیو' روز سه شنبه در گفت و گو با رسانه های محلی افزود: براساس اطلاعات ، تاکنون بیش از 300 شهروند قرقیزستان به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند و علیه نظام این کشور می جنگند که 40 نفر از آنها در درگیری با نیروهای دولتی جان خود را ازدست داده اند.

وی افزود: فعالیت تبلیغاتی گروه تروریستی داعش برای جذب افراد نگرانی هایی را به وجود آورده و لازم است خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند تا در دام تبلیغاتی این گروههای افراطی نیفتند.
گرایش برخی جوانان در آسیای مرکزی به گروه های تندرو و افراطی از جمله داعش نگرانی هایی را در مقامات این منطقه ایجاد کرده است.

«امامعلی رحمان» رییس جمهوری تاجیکستان نیز هفته گذشته با محکوم کردن اقدامات تاجیکانی که در گروه تروریستی داعش می جنگند، آنها را افرادی «فریب خورده» و «خائن به وطن و مذهب» خواند.

رحمان، شمار تاجیکانی را که به صفوف داعش در سوریه و عراق پیوسته اند، حدود 300 تن برشمرد و یادآور شد که تاکنون حدود 100 نفر از آنها در جریان درگیریها کشته شده اند.

داعش یک گروه تروریستی تکفیری است که با حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای عربی و غربی به وجود آمده است. این گروه تندرو و افراطی که از شبکه تروریستی القاعده جدا شده با تصرف بخش هایی در خاک عراق و سوریه علیه نظام حاکم بر این کشورها می جنگد.

این گروه تروریستی که از نظر قساوت و بی رحمی در طول تاریخ کم نظیر است از روشهایی چون سربریدن افراد، زنده به گور کردن اسیران، کشتار جمعی، آتش زدن زندانیان محبوس در قفس و خرید و فروش مردم به عنوان برده و نمایش آن در شبکه های مجازی برای قدرت نمایی و ارعاب دیگران استفاده می کند.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار