بازدید 3670
وزیر دادگستری:

مذاکرات عزت ملت ایران در جهان را بالا می‌برد

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای عزت ایران را در جهان بالا برده و نباید این مذاکرات را کوچک شمرد، گفت: موضوع یمن جبهه نفوذ ایران را گسترش داده است.
کد خبر: ۵۱۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 29 June 2015
وزیر دادگستری با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای عزت ایران را در جهان بالا برده و نباید این مذاکرات را کوچک شمرد، گفت: موضوع یمن جبهه نفوذ ایران را گسترش داده است.

به گزارش تسنیم، مصطفی پورمحمدی دقایقی پیش در مراسم یادواره شهدای هفتم تیر یزد با گرامی‌داشت بیش از 300 هزار شهید در دفاع مقدس و 17 هزار دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز ما در بهشت معطر شهادت و شاهد بودن زندگی می‌کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که کشور، ملت و امت ما در فضای بصیرت و آگاهی، جهاد، ایثار، خودباوری، دفاع از حق و ارزش‌های الهی سیر و زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز نقش ملت ایران نقش ممتاز و فوق‌العاده‌ای است.

وزیر دادگستری با اشاره به این مطلب که مبنا و ملاک این شاهد بودن، روش حق‌مداری و روش عدالت‌محوری قرار گرفته، عنوان کرد: الگو و ملاک بودن، مدار و مبنای عملی و واقعی می‌خواهد، با حرف، شعار، کلام، تبلیغات و کتاب جامعه تبدیل به الگو نمی‌شود بلکه جامعه در میدان عمل این شهادت باید اثبات شود.

پورمحمدی افزود: به همین دلیل است که امیرالمومنین علی(ع) و فرزندان بزرگوار ایشان مدار و ملاک حق‌مداری در جامعه جهانی می‌شود، نه تنها خطبه‌ها و سخنان بلکه عدالت عملی و عدالت در قضاوت، بیت المال، عزل و نصب، حب و بغض و دیگر موارد سیره امام علی(ع) زمینه این موضوع است.

وی ادامه داد: خداوند کسانی را دوست دارد که در راه خدا مجاهده می کنند، با مومنان مهربان و با ظالمان در حال مبارزه هستند، چنین افرادی از ملامت هیچ کسی غمگین، ناراحت و دلخور نمی شوند.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه این افراد کسانی هستند که خداوند آنها را به عنوان امت نمونه معرفی کرده، گفت: خوشحالیم که امروز ملت و کشور ما پر از این الگوها و اسوه ها است.

پورمحمدی بیان کرد: امروز در یاد و خاطره شهدا را در جای جای این کشور می‌بینیم، شهیدی که به معنای واقعی کشته در میدان جنگ و جهاد فی‌سبیل‌الله است.

وی با اشاره به شهدای محراب کشور افزود: ما 5 شهید محراب در ایران داریم که یکی از این شهدا، شهید صدوقی(ره) است، در هیچ کجای تاریخ چنین چیزی نیست که 5 عالم ربانی شهید محراب شده‌اند، رئیس جمهور شهید، دادستان کل شهید، وزیر شهید، نماینده شهید، قضات شهید، رئیس دادگستری شهید و سرداران، فرماندهان ، امرا، بسیجیان و مردم شهید کشور به شهادت رسیده‌اند که نعمت بزرگی برای ما است.

وزیر دادگستری با اشاره به جایگاه و منزلت شهدایی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی، گفت: چنین افرادی تکرار نشدنی هستند، امام خمینی(ره) با یک لشگر عظیم کیفی و کمی دنیای آن زمان را متحول کرد.

پورمحمدی با اشاره به صحبت‌های امام خمینی(ره) در ارتباط با شهید بهشتی، گفت: آمریکا 35 سال است که از ما عصبانی است و همه راه‌ها را می‌رود که بتواند انتقام تحقیر تاریخی را از ملت ایران بگیرد.

وی افزود: این که ملت ایران آنها را از کشور بیرون کردند، لانه جاسوسی آنها را تصرف و نیروهایشان را دستگیر و اخراج کردند برای آمریکا تحقیر بزرگی است.

وزیر دادگستری بیان کرد: کاندیدای جمهوری‌خواه آمریکایی که از الان به دنبال مبارزات انتخاباتی خودش است می‌گوید که مذاکره‌کنندگان فعلی آمریکایی به دنبال گدایی از ایران هستند.

پورمحمدی اظهار داشت: این که طرف مقابل ما می‌گوید که آمریکا به دنبال گدایی از ملت ایران است و ایرانی‌ها نمی‌دهند، نشان دهنده عزتی است که خداوند به ملت ما ارزانی داشته است.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: انتقاد و حرف و شعار کاری ندارد و سختی این است که در میدان عمل چگونه ظاهر شویم.

وزیر دادگستری افزود: ملت ما به دلیل شهدا و یاد شهدا جاودانه است، گفت: مذاکرات هسته‌ای را نباید کوچک بشماریم، الان چند کشور بزرگ جهان، شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا پای مذاکره با ایران آمده‌اند و هر روز ملت ایران را بالاتر می‌برند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: هر روز که مذاکرات ادامه پیدا می‌کند، یک مرتبه کشور و ملت و رهبر ما بالاتر می‌روند، امروز کسی نمی‌تواند بگوید که ایران ذلیل و ملت ایران تو سری خور و خوار است.

وی افزود: ایران یک صدم جمعیت دنیا و یک صدم خاک دنیا را دارد اما هرکجا که می‌روید، بحث ایران است که وضع ایران چه می‌شود، هر روز هم یک مسئله‌ای در جهان ایجاد می‌شود که ایران در آن نقش موثری دارد.

وزیر دادگستری افزود: امروز ملت‌های مظلوم جهان یافته‌اند که یک مددکار و فریادرس پیدا کرده‌اند، این حرف‌ها مربوط به زمان خوشی ما نیست که اقتصاد پر رونقی داشته باشیم.

پورمحمدی تصریح کرد: آقای ظریف به وزیر خارجه آمریکا گفت که شما به قول خودتان یک تحریم هوشمند فلج کننده علیه ما ایجاد کردید اما در همین ایام یمن برای شما یک مشکل شده و یک جبهه جدید برای ایران باز و حوزه نفوذ ایران گسترش یافته است.

وی افزود: امروز غیر از ملت ایران هیچ ملتی فریادرس فلسطین، لبنان، مردم یمن، عراق، سوریه، یمن و دیگر مظلومان جهان نیست.

وزیر دادگستری گفت: میانگین نفت سال 90 بالای 107 دلار بوده و بیش از 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم اما امروز ما یک میلیون بشکه نفت با قیمت حداکثر 52 تا 53 دلار صادر می‌کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: این نشان دهنده این است که بودجه ما از نفت 23 درصد شده است و ملت ما با این شرائط پذیرفته و صبر و تحمل می‌کند و به حمایت از مظلومان می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع یمن که ایجاد شد، استکبار گمان برد که ایران توان حمایت از مظلومان و مستضعفان را ندارد اما در همین ایام کشتی امدادی اول و دوم ما برای مردم یمن ارسال شد.

وزیر دادگستری تصریح کرد: ما در شرائطی مهم هستیم و نمی‌خواهیم سختی‌ها را بر خود سنگین بگیریم و مشکلات و تنگناهای اقتصادی را بر خودمان ناگوار فرض کنیم چرا که اگر به ما سختی رسیده، دیگر ملت‌ها هم سختی کشیده‌اند.

پورمحمدی افزود: دیروز در دولت بحث داشتیم و وزرا می‌گفتند که باید به صورت جدی برای اشتغال فعالیت کنیم، الان در کشور ما جنس‌های ارزان وارد می‌شود و اشتغال ما ضربه شدید می‌خورد.

وی افزود: وزرا تاکید کردند که درست است در شرائط سختی قرار داریم اما باید اقتصاد، صنعت و اشتغال را رونق دهیم تا مشکلات مردم کمتر شود.

وزیر دادگستری با اشاره به امنیت ایران، گفت: همه ناامنی‌ها در اطراف ایران برای ما ایجاد شده و این جاهلان و وحشیانی که به کشتار مردم دست می‌زنند می‌گویند اگر ما دستمان برسد، همه شیعیان را ترور می‌کنیم.

پورمحمدی افزود: همه اهداف این تروریست‌های آدم‌کش ما ملت ایران و شیعیان هستیم، این‌ها هدفشان این است که شیعیان را گردن بزنند اما ایران ما به برکت نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضائی و اطلاعاتی ماست که بالاترین امنیت را دارد.

وی بیان کرد: دولت ادعا نکرده که همه امور درست است اما در شرائطی که آمریکا می‌گوید شدیدترین تحریم هوشمند و فلج کننده تاریخ را علیه ایران اعمال کردیم، روی پای خود ایستاده‌ایم.

وزیر دادگستری بیان کرد: ملت ایران صبور و به خودش متکی است و مسئولان هم در حال خدمت به آنها هستند، مسئولان برای رفع مشکل مردم دغدغه دارند و صدها کار می‌کنند که این کشور زمین نماند.

پورمحمدی افزود: اگر آمریکایی‌ها می‌دیدند که ما با این تحریم‌ها به قهقرا می‌رویم و تسلیم می‌شویم، یک ساعت هم حاضر نبودند با ما به مذاکره بنشینند اما الان که می‌بینند ملت ما ایستاده‌اند، بر مذاکره اصرار دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان