بازدید 2532

«جیش الفتح» سناریو جدید «نفوذ به غوطه‌ غربی» دمشق را کلید زد

کد خبر: ۵۱۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 29 June 2015
پس از شکست 4 روز حملات مستمر گروه‌های مسلح عضو ائتلاف «جیش الفتح جنوب» که با هدف تصرف شهر درعا عملیاتی بنام «طوفان جنوب» را آغاز کرده بودند، این ائتلاف درصدد اجرای سناریو جدیدی در این منطقه است.

به گزارش «تابناک»، گروه‌های مسلح عضو ائتلاف موسم به «جیش الفتح جنوب» اذعان کرد که موفق نشده، کوچک‌ترین پیشروی در منطقه مابین ریف غربی دمشق معروف به غوطه غربی و استان قنیطره را محقق کند.

بخش اطلاع رسانی گروه تروریستی آزادگان شام در اطلاعیه خود اعلام کرده است، هدف عملیاتی که از روزهای قبل در ریف قنیطره آغاز شده، تسلط بر آخرین مواضع نظامی ارتش سوریه در این منطقه است که سریة طرنجة، سریة عباس و سریة الکتاف را دربر می‌گیرد.

این اطلاعیه افزوده است که هدف اصلی این عملیات نفوذ به غوطه غربی دمشق از منطقه ریف قنیطره است و تلاش می‌شود، با گشودن این راه و رسیدن به غوطه غربی، «دمشق»، پایتخت نظام سوریه را از این محور تهدید کنیم، چراکه تمام راه‌های منتهی به غوطه شرقی و رسیدن به آن بسته است.

با توجه به آنچه در اطلاعیه آزادگان شام آمده، می‌توان دریافت که گروه‌های مسلح تروریستی در جنوب سوریه تلاش دارند، سناریو نفوذ به غوطه غربی دمشق را با تسلط بر مواضع ارتش سوریه در ریف قنیطره که به جولان و جولان اشغالی و سرزمین‌های اشغالی از یک سو و مرزی اردن از سوی دیگر متصل است، را کلید بزنند.

این درحالی است که در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی منتشر شده بود که از قصد رژیم صهیونیستی جهت حمایت از گروه‌های مسلح در قالبی شفاف‌تر و هدفمندتر که زمینه نفوذ آنها به غوطه غربی دمشق را فراهم کند، خبر داده و تاکید کرده بودند که اولین گام در این راه تصرف ریف قنیطره است.

حقایق جاری در عرصه میدانی نشان می‌دهد که جیش الفتح جنوب متشکل از گروه‌های مسلحی مانند آزادگان شام، جبهة النصرة، ائتلاف فتح الشام، گردان إحیاء الجهاد، تجمع مجاهدان نوى، گردان شیران التوحید، گردان أنصار الحق و گردان العمرین که با «طوفان الحق» متشکل از جیش الأول، أنصار الاسلام، گردان های سیف الشام و اتاق عملیات الفاتحین ائتلاف کرده است، پیشروی‌هایی را به سمت مزارع اطراف شهرک جباتا در ریف غربی دمشق در چارچوب این سناریو جدید انجام داده‌ است.

به موازات آن گروه‌های تروریستی شرکت کننده در اتاق عملیات «نصرة لحرائرنا» از ادامه نبردی که طی روزهای گذشته آغازگر آن در استان قنیطره بودند، خبر دادند.

ارتش سوریه با درک هدف مورد نظر گروه‌های تروریستی از این سناریو اقدام به ارسال تجهیزات و استحکامات نظامی جدید به منطقه و به ویژه تپه‌های قرار گرفته بین غوطه غربی و ریف قنیطره کرده و درحال تحکیم مواضع خویش در منطقه «التلول الحمر» است که گروه‌های تروریستی تلاش بسیاری جهت تسلط بر آنها دارند، تپه‌هایی که مشرف به جنوب غربی غوطه غربی دمشق است.

براین اساس ارتش سوریه هم اکنون نبرد شدیدی با گروه‌های مسلح اطراف شهرک جبایا و مناطق اطراف آن دارد و درحال انتشار و تثبیت نیروهای خود در نقاط اصلی و مهم خود در ریف غربی دمشق به ویژه مناطق دارای مرزهای مشترک با ریف قنیطره و همچنین مواضعش در شهرهای خان ارنبه و البعث در ریف درعا است.


فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار